Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18549 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2008.03.17 21:59:19 (599.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2008.03.17. 21:00:41


Azt ne felejtsd el, hogy az egy kapcsolható zár.
Persze utcai gumikkal is csodákra lehet képes egy autó, ha van benne zár.


Most egy ideje utcaibb gumikkal járok (Bridgestone AT).
Szárazon csak akkor van hátránya, ha nagyon laza emelkedõn kellene felmenni, de az azért elég ritka normál esetben.
Sík terepen sárban is egész használható. Szemben egy tényleg utcai gumival, amivel életveszély sárban menni, mert irányíthatatlan az autó.
Viszont átázott, nedves talajon reménytelen felmenni egy kisebb emelkedõn is. Tegnap egy megfordulás eltartott 5 percig, mert a vizes avaron egyszerûen nem tudtam elindulni felfelé, pedig nem volt meredek, és nem differált le, mind a négy kerék elforgott. Aztán meg egy sáros emelkedõn kellett felmenni, csak úgy sikerült, hogy fél egy, nyélgáz, 1 km/h sebesség a nyom szélének támasztva. Terrmészetesen saras lejtõn is horror. Egyszerûen ez a gumi ilyen talajon már semmit nem fog.
Ugyanitt egy MT-s gumival teljesen gond nélkül autóztam volna.

A tapasztalataim alapján azt mondom, hogy aki jellemzõen murván, vagy egyéb, igazán átázni nem képes talajon autózik, ha esik, akkor meg inkább otthon marad, annak bõven elég egy utcai gumi is.
Aki sarasabb helyeken is megfordul, de jellemzõen csak sík terepen valahová eljutni igyekszik, és ha tényleg durva a terep, akkor nem belemegy szándékosan, hanem visszafordul vagy kerül, annak egy AT-s gumi tökéletes, ez még nem túl zajos és simán gördül.
Ha viszont valaki szándékosan keresi az extrémebb helyeket, és ha esik az esõ, direkt kimegy autózni, akkor vegyen MT-s vagy durvább gumit.

Szintén tapasztalat, hogy ha valakinek nincs szüksége MT gumira, akkor diffizárra sem lesz. Ha már eseti elakadásokra akartok felkészülni, akkor sokkal jobb választás egy csörlõ, az akkor is segít, amikor a diffizár meg a legjobb gumi már becsõdölt :)
Ja, meg továbbra is hiszek benne, hogy ismeretlen és/vagy rizikós terepre nem célszerû egyedül elindulni, és akkor egy rántókötél vagy erõsebb vontatókötél is csodákra képes.
2008.03.17 21:06:29 (598.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.17. 20:35:37


Nyuszy kolléga válasza tökéletes!
Az,hogy nem kikapcsolható,azért nem túl nagy baj,mert az eddigi használók szerint nem zár olyan könnyen,tehát nem kell attól tartani,hogy egy-egy élesebb kanyar vétele során bezár,és törik valami.
Nyilván ezeket csak a hallottak alapján állítom,személyes tapasztalatom (még) nincs a témában.
2008.03.17 21:00:41 (597.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.17. 20:21:10


Én imádom szerelgetni az autót,de a kerékcserélgetést azért kihagynám.Ha elõre betervezett terepezésrõl van szó,akkor még csak-csak,de,ha hirtelen,vagy út közben jön elõ a dolog,akkor ez nem mindig jön be.-Legalábbis nekem.
Illetve átlózásnál hiába van terepgumi,ha két kerék a levegõben pörög...
De mindenki más célra (és más százalékos arányban) használja az autót,ezért úgy gondolom,hogy nem tudunk egyértelmûen állást foglalni a "difizár,vagy terepgumi?" kérdésben.
Normál esetben természetesen elõbb a terepgumi,aztán a zár a helyes sorrend,de ugyebár vannak a normálistól eltérõ esetek is :)
Mellesleg az L200-as "micsun" széria a hátsó zár,de a terepgumi nem.

kenci szerkesztette 2008.03.17 21:08:01-kor.
2008.03.17 20:41:34 (596.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.17. 20:35:37


Igazából ennél megfoghatatlanabb a dolog.
Ami megfizethetõ áron van, az az EZ Locker és a LockRight nevû (google), a beszerzés az USÁ-ból történhet, vagy vannak, akik importálják feketén, jó kis haszonnal.
Olyan 60-80 ropira lehet számítani. De én fõleg utcai autóba kicsit ódzkodok betenni, mert ugye nem kikapcsolható...
2008.03.17 20:35:37 (595.)
kekbon

Előzmény: kenci @ 2008.03.17. 16:52:26


És milyen diffizárban lehet gondolkodni?
Van valami linked, árad?
2008.03.17 20:21:10 (594.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2008.03.17. 16:52:26


Nyilván használatfüggõ, de ahogy mondod, ha elpörög a kerék akadály nélkül, akkor mit sem ér, ha nem csak kettõ, hanem három vagy négy pörög el.
Kemény terepre az elsõ és legfontosabb beruházás egy normális terepgumi. Minden más utána jöhet.
Ha az ember csak ritkán terepezik, akkor meg pláne beleférhet egy kerékcserélgetés, fél óra alatt kényelmesen lecserélhetõ a négy kerék egy krokodilemelõvel és egy keresztkulccsal a ház/garázs elõtt.
2008.03.17 17:12:57 (593.)
kekbon

Előzmény: kenci @ 2008.03.17. 16:52:26


Azért azt is mérlegelni kell, hogy ha terepen elpörög egy aszfaltosabb gumi, akkor még segíthet a csörlõ, diffizár, vagy épp egy traktor. De aszfalton 20%-kal hosszabb fékút akár az életünkbe is kerülhet.....

Persze az afrikai vadon az más.... ott kell a terepgumi erõsen.

kekbon szerkesztette 2008.03.17 17:14:18-kor.
2008.03.17 16:52:26 (592.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.13. 20:17:56


De,ha valaki sokat aszfaltozik,és nem akar MT-s gumival zötyögni?
Persze hiába a "sok" hajtott kerék,ha nincs mivel kapaszkodni...
MT-s gumi,vagy difizár? Hááát ez nagy kérdés,legalábbis számomra.A ráfordítandó összeg közel azonos(a zárnál elvileg egyszeri.)

kenci szerkesztette 2008.03.17 16:52:46-kor.
2008.03.13 20:22:55 (591.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Jimny Pickup :)
http://cgi.ebay.co.uk/JIMNY-SJ-SUZUKI_W0QQitemZ150224101062QQihZ005QQcategoryZ18283QQtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
2008.03.13 20:17:56 (590.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.13. 20:14:19


Nem szép dolog teljesen más tartalmat szerkeszteni a hsz-be, mert így értelmetlen lett a válaszom :) :O
Egyébként neked tök fölösleges lenne.
Ez valahol ott kezdõdik, ha valakinek van MT-s gumija, és még így is sûrûn kerül elõ a kötél/csörlõ. Addig nem érdemes ilyesmin gondolkozni. Neked még egy normális gumi is felesleges, szóval ez totálisan az lenne.
2008.03.13 20:15:29 (589.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.13. 20:14:19


Öööö... Nem. Pont azért zár össze, mert a két kerék fordulata nem egyenlõ. És az a célja, hogy egyenlõ legyen.
Ettõl diffizár.
2008.03.13 20:14:19 (588.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.13. 19:35:13


Anynira szar nem lehet, ha ennyire esküsznek rá.
Fene tudja, mozgatja a fantáziámat. Még szerencse, hoyg nincs eljátszanivaló 60 ropim :)

kekbon szerkesztette 2008.03.13 20:15:28-kor.
2008.03.13 19:35:13 (587.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.13. 18:18:07


Ha a kardán felõl nyomaték érkezik, összezár. Namost ha kanyarban nagy gázt adsz, összezár, és az meg nem jó.
De ésszel nincs vele gond.

Előzmény: kenci @ 2008.03.13. 18:11:55


Valóban mûködik a dolog, terepen is.
Mondom, nem olyan gond van vele, hogy esetleg nem zár eléggé, inkább az, hogy akkor is zár, amikor valamiért nem akarnád.
Egyébként a Samurai-hoz, Jimny-hez és Vitarához is 60 ropi körül meglenne az USD árfolyamától függõen, ha többet rendelnénk, postaköltséggel együtt. A vám az kérdéses, ennyire nem mentem még utána.
2008.03.13 18:58:10 (586.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.13. 18:20:04


Az, hogy nem futózott.
2008.03.13 18:20:04 (585.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.12. 16:19:32


Mi a biztosíték rá, hogy a bármi más MT-s gumi komfortosabb, mint a puma? Az a gond a gumikkal, hogy amíg fel nem szereled, addig fogalmad se lehet róla, hogy mit is tud valójában. De addigra már a lé kiment rá, és ha kiderül, hoyg szar, akkor is csak 50-60 eft bukással lehet kiszállni belõle.
2008.03.13 18:18:07 (584.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.13. 17:16:24


Ez valami racsnis izé. Nem látom, miért okozna bármi gondot aszfalton.... hisz, ha a kerék nem kipörög, hanem a kanyar miatt túl gyorsan hajt, akkor a racsni enged. Mint a kontrás bringán....

Vagy rosszul értelmeztem?

kekbon szerkesztette 2008.03.13 18:18:29-kor.
2008.03.13 18:11:55 (583.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.13. 17:16:24


Szerintem ne habozz a közzététellel,a többi meg kialakul!!!
A suzukioffroad.hu-n Rece még videót is tett fel - igaz ez csak felbakolva mutatja a zár mûködését.
2008.03.13 17:16:24 (582.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2008.03.13. 15:44:37


Nemrég jártam körül a kérdést.
A LockRight az nem annyira nagy márkanév, viszont egy Detroit Locker automata zár teljesen megbízhatóan teszi a dolgát.
Elõnye a kapcsolható levegõs zárhoz képest, hogy nem kell vele foglalkozni, már be van kapcsolva, mikor szükséged lenne rá, és igazából egy normális minõségû szettnél nincs hibalehetõség sem.
Az egyetlen hátránya, hogy akkor is be van kapcsolva, amikor nem akarod. Így aszfalton nem illik nagy gázzal kanyarodni, terepen meg baromira vissza tudja fogni az autót egy fix zár, mert ugye mint tudjuk, a mi autóinknak kell a fordulat ahhoz, hogy tudjanak valamit, a zár meg rendesen vissza tudja fogni, hiszen sokszor pont azért van meg a megfelelõ motorfordulat, mert a kerék el tud pörögni.
Külföldön divatos ilyet építeni Jimny-be, ha van rá igény, tudok közzétenni nagyon részletes beépítési leírást akár magyarul is.
Ha egyszer veszek, én is a LockRight-félét fogom venni, mert annak van emberi ára, viszont várom, hogy legyen még valaki, akinek kellene ilyen, mert a postaköltségen lehetne spórolni.
Úgyhogy aki esetleg vágyik ilyenre, szóljon, a darabszám függvényében lehet árat kalkulálni. Valószínûleg érezhetõen jobbat, mint amennyiért itthon árulják bárhol is.
2008.03.13 15:44:37 (581.)
kenci
(Bükkzsérc)
Hallottatok (olvastatok) már a Lock-Right automata difizárról?
A samusok nagyon dicsérik,állítólag egyszerû beépíteni,és az ára is elfogadható - legalábbis a levegõs zárakhoz képest.
2008.03.12 16:19:32 (580.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.12. 10:12:09


Eladtam õket :)
Aúgy meg a Pumák komfortja újonnan is megkérdõjelezhetõ, de az enyémeknél már nagyon határeset volt...
2008.03.12 10:12:09 (579.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.11. 08:01:28


És miért nem használod a pumát? Nem tûnik sokkal másabbnak, mint ez a fulda.

2008.03.12 09:53:46 (578.)
livinti

Előzmény: pirosjimny @ 2008.03.11. 19:42:26


Hát, én egy hetet jobbkormányoztam a bal oldalon Angliában nemrég személyautóval, vicces volt, de azért nem erõltetném itthon is a mindennapokban.

Persze, az az ideális, ha az ember Norvégiában kap bért és Albániában költ, de ez sajnos nem mindig eccerû.... Egyébként úgy tudom a lichtensteini rendszámok is szaporodnak, mert hát ugye a regadó... De attól tartok egy ilyen rendszám eléggé marketing értékû az APEH elõtt...
2008.03.11 19:42:26 (577.)
pirosjimny
Úgy látom h itthon már van "kivándorlás" és jó ha az ember itthon fizeti a járulékokat,jobbos az autója és külföldön fontban keres...mert a biztosítás "deposittal" együtt meg is haladhatja az autó árát...
Meg a hobbiterepesek,alkatrészesek trallala-trallala...

2008.03.11 19:01:17 (576.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.03.11. 18:52:06


1. Az a Fulda mintázatilag meg semmiben sem hasonlít a Trac-re, szerintem...
2. Esküdjön. Másra kell neki...
2008.03.11 18:52:06 (575.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.11. 16:28:53


Tudod nekem is volt fuldam, annak a gumikeveréke volt túl kemény.

u.i.
a vadász haver változatlanul esküszik a bf A/T-re.....
2008.03.11 17:30:44 (574.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: *MEB* @ 2008.03.11. 17:06:12


Hát, a franc tudja, ha valakinek fõleg terepre kell az autó, akkor nem egy nagy hátrány a jobbkormányosság.
2008.03.11 17:06:12 (573.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.11. 16:32:13



Igen,azt láttam,hogy õ kínálgatja.

Személy szerint nem sok rációt látok benne: - a jobbkormányosság hátrányai az itthoni közlekedésben, - alkatrészutánpótlás(?)
Maga az autó alkatrészbázisnak lehet,hogy jó,de arra meg szvsz. túl sokba kerül és nagyon sok cucc nem csereszabatos; LHD vs. RHD.
2008.03.11 16:32:13 (572.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: *MEB* @ 2008.03.11. 13:27:32


Az angol autók behozása jó olcsón a kontinenserõl származóakhoz képest :)
Egyébként Dunai Zoli árulja :)
2008.03.11 16:28:53 (571.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Jankesz @ 2008.03.11. 14:22:10


Milyen szempontból nem jó?
2008.03.11 14:22:10 (570.)
Jankesz
Én is merem. Haveromnak Pajeron olyan volt de 35X12.5 -be ,de nem nagyon yoo..
2008.03.11 13:27:32 (569.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: pirosjimny @ 2008.03.11. 11:48:13



Hogy mi kezdõdött el...?
2008.03.11 11:48:13 (568.)
pirosjimny
Elkezdõdött,felfedezték õket: http://www.hasznaltauto.hu/1901120_suzuki_jimny_2004
2008.03.11 08:01:28 (567.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Egészen véletlenül nem ismeri valaki ezt a gumit?
http://www.startgumi.hu/kepek/fulda/fulda_tramp_4x4_trac.1.jpg
2008.03.09 19:07:35 (566.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Na ilyen helyen nem szerencsés az AT-s gumi:
http://nsblog.info/garageblog/ns/4615
:) :) :)
2008.03.08 20:49:30 (565.)
kekbon
Jut eszembe, tegnap járom körbe az autót és a gumin (vadi új br duer, 4 hónapig gyüjtögettem a rávalót) feltûnik valami....

Egy izé áll ki belõle. Egy kb 4mm széles, 8mm hosszú penge éles üvegszilánk volt. Mint a borotva. Szerencs, hoyg új volt a gumi, nem hatolt mélyebbre, mint az múgy is kopó felület. Csak hagyott egy örök vágást rajta. Még jó, hoyg észrevettem, ki tudja, mi lett volna, ha a még kiálló pár mm is bedöngölõdik a kerékbe....
2008.03.08 20:39:21 (564.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2008.03.07. 11:34:00


Haverom L200-asán A/T Falken van,neki semmi gondja nincs vele,pedig sarazni is szokott rendesen.Persze télen a letaposott hóban ez sem jeleskedik - de ez minden A/T-re igaz....
2008.03.07 11:34:00 (563.)
livinti
Valamelyikõtöknek van tapasztalata ezzel a két típusú gumival:
FALKEN A/T http://gumi.altavizsla.hu/kepek/falken/falken_la_at.1.jpg
Dunlop Grandtek AT2 http://gumi.altavizsla.hu/kepek/dunlop/dunlop_grandtrek_at2.1.jpg
2008.03.06 22:18:36 (562.)
Szeki
oké.köszi!

Előzmény: livinti @ 2008.03.06. 10:19:28


2008.03.06 10:19:28 (561.)
livinti

Előzmény: Szeki @ 2008.03.05. 15:37:04


A jimny 5,5-ös gyári felnije ET5-ös.
6os szélességû felniben (Dotz) az ET0-ás bizonyítottan jó, de ez logikusan ki is számolható.
Úgy tudom, hogy a Vitarák gyári felnije (5,5 ~ 6) ET25 (nézd meg a gumibolt.hu-n az abroncsméreteknél), úgyhogy mindenképp fel kell próbálni.
2008.03.05 18:32:59 (560.)
pirosjimny

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.05. 16:24:21




-Azállat :)

-Szerintem meg ET (ítí) egy földönkívüli,ennyit tudok hozzáfûzni a témához



pirosjimny szerkesztette 2008.03.05 18:36:30-kor.
2008.03.05 16:24:21 (559.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szeki @ 2008.03.05. 15:37:04


Az ET egy viszonyszám, hogy a felni képzeletbeli középvonalához képest a tényleges felfogatási sík mennyivel van kijjebb vagy beljebb. Az ET 0 jelenti azt, hogy a felfekvõ felület a felni tényleges középvonalába esik. A pozitív ET azt jelenti, hogy a kerék inkább a kasztni felé tart (személyautóknál jellemzõen 10-50 közötti ET-k vannak), a negatív ET pedig a kilógós kereket jelenti (7"-os terepjárókerekeknél szokásos az ET -12).
Az ET önmagában még nem mond sokat, tudni kell hozzá a felni szélességét is.
Gyakorlatban pl. személyautónál lehetséges az, hogy egy 5" széles felni teljesen jó, ha ET 39, de egy 6"-os ugyanezzel az ET-vel már beleér a gátlóba, doblemezbe.
Magyarul fel kell tenni a kereket, és megnézni, hogy alapból nem lóg-e ki nagyon, illetve nem ér-e bele valamibe belül (erre Jimny-nél kicsi az esély), továbbá meg kell nézni, hogy teljesen kitekert kormánynál berugózott állapotban nem ér-e bele valamibe (ez is lehetséges, hiszen az ET változtatásával változik a kerék kormányzáskori fordulási sugara.
2008.03.05 15:37:04 (558.)
Szeki
Köszi oké!

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.05. 15:33:56


Ja és mi az a ET ?

Szeki szerkesztette 2008.03.05 15:37:38-kor.

Szeki szerkesztette 2008.03.05 15:39:20-kor.

Szeki szerkesztette 2008.03.05 15:39:47-kor.
2008.03.05 15:33:56 (557.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szeki @ 2008.03.05. 15:02:58


Elvben jók a Vitara felnik a Jimnyre, gyakorlatban viszont különbözhet az ET-jük, úgyhogy szerintem próbáld fel azért.
2008.03.05 15:02:58 (556.)
Szeki
Az lenne a kérdésem hogy,faterom vitarája eladó lesz öszel és az õ 15-ös alufelniei jók e a jimnyimre,gondolom a lyukelosztásuk egyezik, vagy nem?
Tehát a vitara 15-ös felnije jó e a jimnyre?
Ja és ha valakit érdekel egy kitûnõ állapotú 99'-es évj. vitara szept.-okt.-i átvétellel akkor érdeklõdet :)
Van fenn róla kép is!
2008.03.03 18:48:14 (555.)
Szeki
Oké!Az információt meg köszi!

Előzmény: nyuszy @ 2008.03.03. 13:06:57


2008.03.03 18:47:39 (554.)
Szeki
Nem, az enyém ha nem közlekedem vele garázsban van :)

Előzmény: Jankesz @ 2008.03.03. 12:36:14


2008.03.03 13:06:57 (553.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szeki @ 2008.03.03. 12:24:29


Ha majd megjön, mérd le lécci, hogy a gyakorlatban hány centi a legnagyobb átmérõje és a futófelület szélessége!

Előzmény: Szeki @ 2008.03.03. 12:33:27


Ahogy gondoljátok. Igazából maga a rendezvény három napos lesz, de a fesztivál-jellegû, látványosabb dolgok azok szombaton lesznek. Én valószínûleg ott leszek mindhárom napon, de szvsz. annak, aki nem akar versenyezni, igazából csak a szombat lesz érdekes. A kempingezés a helyszínen megoldott lesz!
2008.03.03 12:39:06 (552.)
Jankesz
Mert ott szokott 1 Jimny álni 215/75 ös gumikkal :)
2008.03.03 12:36:14 (551.)
Jankesz
Szeki nem a te kocsid szokott a platánon álni?
2008.03.03 12:33:27 (550.)
Szeki
Nagyon eltünt mindenki!Már vége a korroziós hullámnak,de jobb is :) nyuszi! A találkozon mi is háromnaposak leszünk vagy csak egyik nap?Mert látom ez háromnapos hétvégi elég nagy redezvény lesz.Szállást érdemes intézni?