Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2007.12.03 15:57:10 (139.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2007.12.03. 13:06:58


A klasszikus történet: megállt elõttem a sor és én késõn kezdtem el fékezni. Nem a követési távolsággal volt a baj, csak a sebességgel és a reakcióidõvel. Ne kérdezd miért, mert elõre néztem, de akkor is késõn vettem észre, hogy állnak (én vagyok a hunyó). Szakadt az esõ, a satufék ellenére is ESÉLYTELEN volt, hogy meg fogok tudni állni (ez elég kellemetlen érzés!) így, mivel már eléggé megszoktam az ABS megnyugtató mormolását, a szélsõ sávba még kerülni tudtam. Ezúton is köszönet az ott közlekedõknek, hogy elkerültek! :-) Ha nincs az ABS, tutti, hogy nem merek kormányozni ilyen fékezés közben és lenyomom az elõttem álló Suzukit. Ha meg mégis kormányoztam volna, akkor meg tutti megpördülök a vizen. Hát ennyi.

Életemben egyszer volt karambolom sok-sok évvel ezelõtt, akkor is ugyanígy esõben de macskakövön és az én figyelmetlenségembõl a Zastavával.

Tanúlság: jobban kell figyelni!
2007.12.03 15:05:28 (138.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2007.12.03. 14:22:56


Igen, ebben van logika, de így még nem próbáltam. Meg fogom tenni. Van egy-két ilyenkor standard ködös szakasz hazafele.

De nem nyugszom, amíg az igazi köüdlámpák is jók nem lesznek... Azért van és csak számítania kell annak a nagy-arasznak, amivel lejjebb vannak!
2007.12.03 14:30:13 (137.)
kenci
(Bükkzsérc)
Jimny-t - illetve az ABS-ét - kritizáló hozzászólást én is olvastam,de nem vagyok benne biztos,hogy a cikk írója nagy szakértelemmel rendelkezett eme területen...
2007.12.03 14:22:56 (136.)
kenci
(Bükkzsérc)
Én a fényszóróállításnál arra gondoltam,hogy,ha nagyon sûrû a köd,akkor teljes terhelésre állítom - így közelebb világít - és jobban lehet látni,adott esetben még fényszóróval is.
2007.12.03 13:06:58 (135.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2007.12.03. 12:41:33


Mi történt?
2007.12.03 12:41:33 (134.)
livinti

Előzmény: kekbon @ 2007.11.30. 21:33:40


Nekem is régebben Toyo volt (Observer?) de nekem bevállt. Hóban is. Amikor "elfogyott", akkor kicsit használt Yokohama adódott, az is jónak tûnik, ez lesz a második szezon. De mindennek van határa.

Ma reggel csak a szerencse, meg az ABS mentett meg a töréstõl. Olvastam eccer egy negatív kritikát a Jimny ABSrõl, nekem ez az elsõ magán autóm, amiben van, de ha nem lenne, akkor most egy autó hátuljában állnék, vagy orral, vagy keresztben...
2007.12.03 12:35:08 (133.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2007.12.02. 19:34:51


Akkor mekkpróbálok állítani a ködlámpákon, mert tegnap is keiderült, hogy nagyon felfele szórnak. A sima tompítottam a fényszóróállítással jó, de gyakorlatilag mindig 0-n áll, mert üresen még úgy sem világít eléggé elõre. Tudom mirõl beszélek, mert a régi kicsit elõrébb hordott, nem a szemébe a szembejövõnek, de elõrébb és csak akkor kellet lejjebb tekerni, ha tényleg meg volt rakva a hátulja.
2007.12.03 12:27:17 (132.)
livinti

Előzmény: pirosjimny @ 2007.12.02. 20:32:36


Én a régi autómra hülye módon vettem egy "univerzálisat" ami túl nagynak bizonyult és most is nálam porosodik. Rögtön utána megvettem a gyárit az említett összegért. Alul lyukas, elméletileg kifolyik belõle a víz ott, persze némi nedevsség marad az alján. De az eredeti gyári is hosszú évekig bírta ezt a nedvességet (garázs nélkül), így ez nem lehet gond.

A mostani autómon nekem is a gyári "korong" van. Nekem ez így jobb: Autómosásnál a pótkerék felnijét és a mögötte lévõ részt is könnyebb tisztán tartani, meg magát a pótkereket is, mint a takarót le-föl tenni. Sõt! A pótkereket így még le is fújhatom gumiápolóval ha már úgyis a kezemben van a többi miatt ( sárdagasztók kövezzetek meg, de jól néz ki a gumi, ha néha leápolom az oldalát) Nem hiszem, hogy így többet ártana a pótnak a só, a nap, meg a kosz, mint a 4 másiknak, amin az autó áll.

Hátránya a korongnak is van: A sima pótkeréktakaró nagyon jó, mert ha szûk helyen nyitod ki a átsó ajtót, akkor minden gondolkodás és sérülés nélkül neki tud támaszkodni bárminek a kerék. Sõt! Tolatásnál is, mint az autó leghátsó pontjával, a kertkapun óvatosan érintõt lehet venni, mindkét fél kímélésével. A korong sajnos igényesebb ennél... :-)

2007.12.03 06:31:32 (131.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: pirosjimny @ 2007.12.02. 20:27:24


Így ez passz, hallani kéne. A szervizben mindenképpen jelezd!

Előzmény: pirosjimny @ 2007.12.02. 20:32:36


eBay-rõl lehet rendelni szépeket, ha meg egyszerû és olcsó megoldást akarsz, akkor a Homasitában lehet kapni 2000 Ft körüli áron sima feketét.
2007.12.02 20:32:36 (130.)
pirosjimny
Muszáj-e pótkerék-takarót venni 8000 ezerért?Azt is hallottam,hogy összegyûlik benne a víz...a kemény borítás megfizethetetlen,viszont borítás nélkül(takaró korong járt hozzá lsd.PirosJimny) nem hinném h jót tesz a pótnak a nap a só és egyéb dolgok...Valakinek esetleg jó állapotú(nem német nyelvû)eladó borítója?
2007.12.02 20:27:24 (129.)
pirosjimny
Hello!
Lenne 1 bajom/kérdésem: Nagyon finom reszelõ hangot hallok csak indulásnál az autó elsõ(??)-a kardán az??- kerekei,hajtáslánca körül.Fõleg akkor amikor a kormány picit fordul.Az egész 1 másodperc.Mi lehet az?Az 1000km-es szervíz csak most következik.A hang egyeltalán nem zavaró vagy éles.
Mással is elõfordul?Ez normális?
Kösz :P irosJ
2007.12.02 19:43:40 (128.)
kenci
(Bükkzsérc)
Én nagyon meg vagyok elégedve a pirellivel.Ma jöttem haza a Bükkön keresztül,végig ónos esõ esett.Itt-ott kellett a 4WD,de sokat játszottam kétkerékben,és ha visszavettem a gázból tökéletesen irányítható volt az autó...
Esõben pedig még nem engedte el az aszfaltot,pedig ingereltem rendesen.
A hóban is jól mûködik,a nagy sarat viszont nem kedveli - de én ezt nem is várom el tõle.
2007.12.02 19:34:51 (127.)
kenci
(Bükkzsérc)
Amúgy meg szerintem nagyon jó lámpái vannak az autónak,kiválóan megvilágítják még az út széleit is.Ha ezek fényénél nem lát valaki,ott már a ködlámpa sem fog segíteni...
Mellesleg a fényszóró magasságának állításával is jól lehet játszani!
2007.12.02 19:30:10 (126.)
kenci
(Bükkzsérc)
Én nagyon szerettem volna beszerezni egy pár gyári ködlámpát,de az 50 e ft körüli ár elvette a kedvemet.
Persze lehet,hogy késõbb megpróbálok beleoperálni valamit
(más tipusú suzukié jó lehet bele, - esetleg a felfogatás nem egyezik - ,de az a legkevesebb...)
2007.11.30 21:33:40 (125.)
kekbon
a céges jimnynken toyo TÉLI gumi van. Csúszik, mint a fene.... pedig rendes mély barázdái vannak.

Mármint, nedves, nyálkás úton. Havon nem próbáltam....
2007.11.30 12:50:42 (124.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2007.11.30. 12:22:31


Nekem volt, amíg a gyári lökös volt fenn, és tteljesen jó volt, tényleg mûködött, mint ködlámpa.
2007.11.30 12:22:31 (123.)
livinti
Valamelyikõtöknek van gyári elsõ ködlámpája? Nekem igen, de mintha nem lenne igazán használható arra, amire a neve utal. Lehet, hogy csak állítani kellene rajta, de egyenlõre egy terítõ, kiegészítõ fényszóróként használható a rendes távfény mellé.

Most jönnek itt ránk a ködös idõk, de ködben túl magasan világít és jobb a tompított nélküle, mint vele. Van valami más tapsztalatotok?
2007.11.26 10:56:55 (122.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2007.11.26. 10:06:42


Jaja, ezeket: http://nsblog.info/garageblog/ns/3427
Õszintén szólva a hangjára nem tudok onjektíven válaszoilni, mert pillanatnyilag a hátsó kerékagycsapágyak a Pumák hangját is elnyomnák (pedig Koyo, 10.000 km után...), de szerintem nem nagyon van neki hangja.
Szóval akkor echte téligumival is keresztbe lehet tenni a Jimnyt a lenti feltételek mellett? Akkor megnyugodtam :) :)
2007.11.26 10:06:42 (121.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.26. 06:01:29


Nekem téligumi van fent ilyenkor, persze a lamellák miatt nem csúszik annyira a nyálkás úton, mint a nyári, de azért mindennek van határa. Jobban fog, na, azért találták ki. De azért még lehet élvezetesen kanyarodni, fõleg ha kicsit kifelé dõl a felhajtó az autóútra... :-)

És neked milyen a Bridgestone A/T? Zajos? Ebben a nagyobb gumiban mekkora nyomást használasz? Én néha meglepõdöm, hogy a nem igazán terepgumikkal is elég jól megy sárban az autóm, de tavaszra szeretnék egy kicsit jobb A/T mintázattal kiállni.
2007.11.26 06:01:29 (120.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Hümm.
Ilyen reggeli vizes-nyálkás úton mennyire csúszkál a Jimny egy igazi téligumival, próbálta már valaki?
Nekem az A/T-kkel most olyan, hogy alapban teljesen jó, viszont ha lendületesebb kanyarban, amikor az ívkülsõ kerékre kevesebb súly súly, adok neki egy kis gázt (na jó, nem kicsit, és nem véletlenül :D ), akkor gyönyörûen keresztbe lehet tenni :)
2007.11.24 17:17:06 (119.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Vigyázzatok a szélvédõtökre...
http://nsblog.info/garageblog/ns/3779
2007.11.21 21:53:00 (118.)
kekbon

Előzmény: kenci @ 2007.11.21. 21:20:07


A suzukik nem velejéig rohadtak, mint a dáciák voltak anno. Tiszta anyagból, tiszta technológiával készülnek. Ezért, ha néha megfújod alvázvédõvel az nagyon segít rajtuk.

Ugyanis, egyszerûen lesprórólták. Azt a pár deka festéket. Röhely....
2007.11.21 21:51:28 (117.)
kekbon
Én úgy láttam, hogy a fútómû és környéke, ami nagyon szeret rohadni. Meg csillagos kocsiknál olyan 7 év körül kezdõdnek a gebaszok... A céges jimmynk most olyan 8 év körüli, és most kéne hirtelen le alváz- (és gondolom üreg) védeni, hogy megússza a flexet 2-3 év múlva.
2007.11.21 21:20:07 (116.)
kenci
(Bükkzsérc)
Az én samum 24 éves volt,mikor eladtam,és még nem volt szétrohadva.Persze volt a küszöbökön rozsda,de némelyik tizenéves kistársa leülhetett volna mellette...igaz minden évben kapta az olvikor-t (vagy,hogy hívják)
Nekem úgy tûnt,hogy a Jimny-n van gyárilag alvázvédõ,de azért ráfújtam vagy két dobozzal - biztos ami tuti.
2007.11.21 06:16:12 (115.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
A vitarás téma átkerült ide: http://www.suzuki4x4.hu/?p=61&t=22
2007.11.20 15:55:16 (114.)
kekbon
morgok tovább......

Saját szememmel láttam egy 12-13 év körüli szamurájt, amit ausztriában használtak városban. Az autó pikk-pakk volt, motor, fékek erõátvitel szuperjó, de a kasztni és az alváz olyan szinten volt szétrohadva, hoyg sírt a szívem..... brrrrrr

Én 2 suzukit vettem eddig, egy 10 éveset (swift), meg egy 8 éveset (vitara) és mindkettõt utolsó pillanatos volt. Még nem lyukadtak vagy ilyesmi, de rozsdásak voltak erõsen. Még 2-3 sós tél, és tényleg porrá rohadtak volna. Szóval, aki úgy gondolja, hoyg nem akar sokat költeni karosszériásra a kocsi 12-13 éves korába, és nem tudja 8-9 éves korig cserélni, sûrgõsen keressen egy megbízható alváz és üregvédõt :)
2007.11.20 15:51:40 (113.)
kekbon
jobb ötletem van. Fel kell rá szerelni egy szervómotort, és akkor lehet joystickal irányítani....

Sõt, akár távirányítani is lehet.

De szerintem inkább foglaljuk imáinkba a suzuki felelõs technológusának a nevét, hogy egy amúgy szuper autót ne b@sszon már el ilyen semmirevaló apróságokkal.....

Engem nagyon iritál pl., hogy a legalapvetõbb alváz és üregvédelmet se csinálják meg. Pedig az a soron nagyjából 0 költség lenne. És akkor nem kéne a 10 év körüli autóknak rohadni erõsen.....
2007.11.14 11:48:06 (112.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2007.11.14. 09:11:05


Robotpilóta?
2007.11.14 09:14:00 (111.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.14. 08:59:42


Ez egy ilyen nap...

Meg jobb magyarázni, mint szomorkodva beismerni, hogy elk*rták... :-))
2007.11.14 09:11:05 (110.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.13. 20:55:53


A kormány - km telítettség kapcsolathoz meg is kell tapintani a kormányt, hogy megfelelõen tudjunk becsülni! Hogy mennyire van levállva bal kéznél a borítás a fémvázról. Nekem és ha jól tudom Matiznak is egy kb 20 centis szakaszon érezhetõ volt, hogy megszûnt kettejük között a fix kapcsolat. Persze ez is 100e km felett. Nektek is van ilyen? Ez sem egy ultramodern dolog a Suzukitól. A "kereskedõ" aki az enyémet elvitte, az 1 hét után már "bõrkormánnyal" hírdette, feltett rá egy legalább 2000Ft-ot érõ burkolatot.

Az új még nem kopott, nem mozog. hogy átverjem a leendõ vevõket évekkel késõbb, most nem nyúlok a kormányhoz, csak térddel lökdösöm. :-) És hogy ne kopjon a váltó, azt foggal kezelem. :-)

Sajnos most vezetés közben így nem tudok mit tenni a kezeimmel, így arra gondoltam azzal a pedálokat fogom kezelni. De csak kesztyûben, mert azokon is árulkodó a kopott gumi... :-)))

Bocs, de nyuszy felszólítása, hogy ne b*gassam a kormányt, megindított...
2007.11.14 08:59:42 (109.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2007.11.14. 08:58:40


AZé' az elég beteg ötlet :D :D
2007.11.14 08:58:40 (108.)
livinti

Előzmény: kekbon @ 2007.11.13. 21:14:34


Hát, hogy tolatáskor is fogjon jól 2 gumi az autón... :-)))
2007.11.14 05:05:18 (107.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2007.11.13. 21:07:36


Valószínûleg rommá lehetett törve, és ez látszik is, mert ezt az évjáratot úgy 4 kilóval többért szokták hirdetni. Még akkor is, ha fehér :)
Amúgy '98 óta van Jimny, lásd http://www.suzuki4x4.hu/?/Suzuki_4x4/A_Suzuki_terepjarok_tortenelme/ ;)
2007.11.13 21:14:34 (106.)
kekbon

Előzmény: Nautilus @ 2007.11.13. 21:12:37


No, akkor itt az idõ tudd meg, és add itt közzé :) de komolyan.....
2007.11.13 21:12:37 (105.)
Nautilus

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.13. 20:24:18


de van egy trükk amiert forditva rakjak, es ezt nem tudom, ...valahol hallottam, mikor a BFG mernoke beszelt errol a jelensegrol.
2007.11.13 21:07:36 (104.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.13. 12:31:16


Amúgy az árral nincs baj. Hiszen már 8 éves a kocsi. Az azért nem semmi....

Nekem is ennyiért kínáltak tavasszal egyet, de mondjuk azt nemtom milyen öreg volt. Mondjuk ennél öregebb nem lehet. Valamikor akkortályt kezdték behozni õket.
2007.11.13 21:01:30 (103.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.13. 20:55:53


Van egy idõsebb kollégám. Valami idegi betegsége van, vezetés közben egyfolytából rángatózik a kézfeje. Én még olyan kopott kormányt nem láttam, iszonyat. És a kocsijába garantáltan 110ekm van.....
2007.11.13 20:55:53 (102.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2007.11.13. 20:25:50


Aztán attól is sok függ szerintem, hogy ki mennyire b*szogatja a kormányt vezetés közben. Ha valaki nem piszkálja, sokáig tarthat, ha valaki elkezdi kapirgálni, hamar lesz ocsmány.
2007.11.13 20:54:14 (101.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2007.11.13. 20:29:38


Elõször tolatólámpa-kapcsolót kéne csrélnem, de k@ szar helyen van...
2007.11.13 20:29:38 (100.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.10. 22:48:37


Azért csak cserélj izzót. Csodákra képes.....
2007.11.13 20:26:26 (99.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.13. 20:24:18


én is úgy tudom.. meg kéne kérdezni egy másik gumist is.....
2007.11.13 20:25:50 (98.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2007.11.13. 16:57:06


A nyuszy jimmnyje sokkal jobban le van szakadva, és abban nagyjából tudhatóan kb 150ekm (ha jól emlékszem) van. A Céges jimnynkben garantáltan 97ekm van, és most kezdenek tûhegynyi kis lyukak kezdõdni a kormányon. Még nem feltûnõek, most kezdenek kialakulni. Az én vitarámban 60ekm van, és azon is felfedeztem már néhány db kb néhány tized mm-es lyuk kezdeményt. Aztán a kopás folyamán ezek a lyukak fognak szép nagy kopásokká nõni. Mondjuk fura, hoyg miért nem bírja ezt rendesen megcsinálni a suzuki....

A képen látható kormányra én 150ekm-et mondanék. Mindenképp 200 alatt.
2007.11.13 20:24:18 (97.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Nautilus @ 2007.11.13. 20:01:22


Mert valamit elrontottak. A forgásirányos gumikat elöl-hátul ugyanúgy, forgásiránynak megfelelõen kell feltenni.
2007.11.13 20:21:10 (96.)
kekbon

Előzmény: livinti @ 2007.11.13. 09:32:52


Ma nekem is volt egy kalandom a céges Jimmynkkel. Éles, kisívû kanyart vettem, ahol nyálkás volt az út. Persze kövér gázzal. A kocsi szépen el is indult kifele erõsen. Szerencsére a skodás múltam beindult, gázról lepattan, és kormánnyal szépen korrigál. A fura, hogy a gumi nagyon csúszott. Pedig elvileg dirrekt téligumi volt....
2007.11.13 20:01:22 (95.)
Nautilus
egy kicsit off-topic:

Valaki tudja -e :
miert van az, hogy az "egyiranyu" gumikat forditva teszik fel hatul a kocsira?
2007.11.13 16:57:06 (94.)
pirosjimny
Én is néztem,le van szakadva a kormányról a bevonat...ami kb hármoszor-négyer nagyobb futástelseítményre utalhat? :) )))itt van Szombathelyen ha valakit érdekel meg tudom nézni akár holnap is,meg tudok képeket küldeni,infót is.ÜDV.
2007.11.13 12:31:16 (93.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Ez nem gyanúsan olcsó?
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1624945&command=ugras&screenwidth=1280
2007.11.13 09:32:52 (92.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.12. 12:05:50


Hát igen, mindenkinek elkellne a biztonságos gyakorlás. A gyorsan növekvõ önbizalommal lehet kínos meglepetésekkel szembesülni. Én is élvezem, hogy vizes, havas síkos úton teszi a hátulját, 2WDben élvezetes ez, lehet jáccani.
És persze pont amikor már önjelölt helyi drift-bajnoknak képzeltem magam, akkor egy látszólag egyenes, látszólag vízszintes és látszólag nem-is-olyan-csúszós kis utcában akkorát pördültem, hogy rögtön szerényebb lettem megint. szerencsére se másik autó, se járda, se gyalogos (se szemtanú), valahogy nem az árok felé lejtett a mégsem vízszintes és mégsem egyenes utca, így csak a villanyoszlopok ugrottak nagyot és a büszkeségemen kívül semmi nem sérült... :-))
Szomorú érzés, amikor már tényleg nem tucc semmit tenni, elvesztetted az irányítást és csak történnek a dolgok veled.
2007.11.12 12:05:50 (91.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nyuszy @ 2007.11.12. 11:24:26


Amúgy ezt mindenkinek kötelezõvé tenném. Azt hinné az ember, hogy ha vezetett már sokat hóban, letaposott hóban, vagy akár ónosesõ után, tudja, milyen jégen vezetni. Hát nem. Némi rutinnal hóban teljesen irányítható az autó, jégen viszont reménytelen a dolog. 4x4-gyel még hagyján, de kétkerékhajtással azonnal irányíthatatlanná válik az autó, amint hozzáérsz kormányhoz, vagy valami egyenetlenség megdobja a kocsit. Nagyon érdekes élmény, bár éles helyzetben nem annyira lehet jó...
2007.11.12 11:57:12 (90.)
kekbon
Eddig 2-3 fokos nyálkás idõben és iciripiciri olvadó hóban jól vizsgázott. Kiderül mi lesz késsõbb....

Annyira talán nem lesz szar, mert a személykocsimon azért kellett feltennem a téligumit, mert a nyári 5-6 fokos esõben szörnyen csúszott. Ez nem.

Persze mindezek aszfaltos tapasztalatok.