-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Vitara
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 15211 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 301 302 303 304 305 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Még annyi a generátorról ,hogy Made in JAPAN, beépített dióda hiddal és feszültség szabályozóval. A csapágyazás speckó generátor csapágy csillapítással. A vákumfék levegőt előállító mechanika a motortól kap kenőanyagot egy olajcsövön keresztül. A töltőkábel a generátoron egy 10-es anyával van rögzítve, a vezérlésnek egy műanyag csatlakozót kell a generátor oldalába bepattintani. Köszi Bigi, RapaMoto, Gee az infókat. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.18. 07:46:00szia. nem biztos, hogy lett baja az aksinak, ha a generátor tultölt, akkor elképzelhető cellazárlat, de ha egymás után 3x jol indit, akkor nincs baja. Ezt probáld ki. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.17. 10:22:42Sziasztok, A generátor tegnap kiszedtem ma van próbapadon, estére többet tudok az állapotáról. Az têny H amikor megforgattam kézzel az ékszíjtárcsát nyikorgott egy kicsit a csapágy , úgyhogy az tuti megérett a cserére. Viszont van itt még valami. Visszaraktam a sarukat az akksira és 2-3 másodpercig sistergést hallottam az akkumlátorból,olyat mint amikor zárlatos a cella amikor tőltöd. Biztos H abban az időszakban valamelyik cella megforralta magát mert éreztem a kénsavnak a szagát. Lehet az akku is cserés lesz ? Nem tudom. Nyugalmi feszűltsége 12.6V és indít pöcre. Generátor kábelek nem értek hozzá semmihez. A bajuszkapcsolót kifújtam levegővel egyenlőre megszűnt a probléma. Legyen kész a generátor, beszerelem és megosztom a tapasztalatokat. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.17. 10:24:09sajnos minden egyre drágább... |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.15. 22:09:12Szerintem cserélj bajuszkapcsolót. De le tudod ellenőrizni: ha lehúzod a bajuszkapcsról a csatit és megszűnik a probléma, akkor tádááámm. |
Előzmény: Gee @ 2023.05.17. 05:01:09az meg jo kurva drága, fogalmam sincs miért... |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.16. 21:24:20ékszij hangja attol is lehet, hogy meg van kopva az ékszij tárcsa. na meg ha kicsit szorul a generátor csapágya. van esetleg elado generátorom, mostanában lett felujitva. ha kell keress meg. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.16. 21:24:20Lehet hogy a feszültségszabályozó ment szét,és azért melegszik a generátor. |
Előzmény: bigi @ 2023.05.16. 09:36:40Köszi a tippet. Megnéztem az össze földelést, a test tökéletes, nincs szakadás sehol. Kimértem a generátort a feszültsége 14,2V az áramerősség fogyasztók nélkül 7,6 - 8,4 Amper között változott. Viszont indítás után nagyon forró az egész generátorház-a kezem nem bírja!!! Indítás után kb. 30 sec. után felmelegszik......... és a generátor tuti nagy munkát végez mert most is van "ékszíj" hangja. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.05.15. 22:09:12az akku testpontján is nézd meg a kontaktot, hogy jó e! Egyik ilyen pont a válto és a motor közti csavar, erre megy a negativ testkábel, ez szokott kontaktos lenni a sártól, kosztól, stb, a másik pont a tűzfalnál az akkutol van egy vékony vezeték letestelve a tűzfalra. ezt is nézd meg. bigi szerkesztette 2023.05.16 09:38:33-kor. |
Elektromos probléma miatt írok Nektek, remélem valaki tud segíteni . Lekapcsolt világítás bajuszkapcsoló mellett, világít a távolsági fényszóró és a kék színű kontroll visszajelző lámpa(a műszerfal és a helyzetjelzők nem világítanak). világításnak a kapcsolóreléjét kicseréltem a hiba nem szűnt meg. A generátor tűzforró, töltőfeszültsége 14,2V , áramerősséget nem tudtam mérni. Generátorszíj feszessége megfelelő. Beindítás után kb.fél perccel már a kezem nem bírja a hőt. És tuti van rajta terhelés, mert van egy kis ékszíj nyikorgás. Az akkumulátor + és - csatlakozó pontjai(saruk)nem melegszenek. Akkumulátor üzemképes. Ötlet valakinek??? (bajuszkapcsoló, generátor) |
Elektromos probléma miatt írok Nektek, remélem valaki tud segíteni . Lekapcsolt világítás bajuszkapcsoló mellett, világít a távolsági fényszóró és a kék színű kontroll visszajelző lámpa(a műszerfal és a helyzetjelzők nem világítanak). világításnak a kapcsolóreléjét kicseréltem a hiba nem szűnt meg. A generátor tűzforró, töltőfeszültsége 14,2V , áramerősséget nem tudtam mérni. Generátorszíj feszessége megfelelő. Beindítás után kb.fél perccel már a kezem nem bírja a hőt. És tuti van rajta terhelés, mert van egy kis ékszíj nyikorgás. Az akkumulátor + és - csatlakozó pontjai(saruk)nem melegszenek. Akkumulátor üzemképes. Ötlet valakinek??? (bajuszkapcsoló, generátor) |
Előzmény: bigi @ 2023.04.25. 07:44:50Köszönöm |
Előzmény: bigi @ 2023.05.05. 15:05:16Köszönöm. |
Előzmény: Kopter @ 2023.05.04. 22:42:09Lébár Tamás tel: 0620 338 6215 |
Előzmény: bigi @ 2023.04.25. 07:44:50Megvan Neked a száma esetleg? Nem találom sehol, én nem vagyok fenn a Face-en, ami face oldala nekem megnyílik, ott nincs telszám. A videóikhoz sem írta oda sehova. |
Előzmény: Bazsi @ 2023.04.24. 21:48:24Lébár Tamás, de ő Pécsen van és megbizható, a többi lehet, hogy jó lakatos, de kurvára nem ért a vitarákhoz. ehhez tartsd magad. bigi szerkesztette 2023.04.25 07:45:06-kor. |
Megbizható karosszéria lakatost keresek Pest megye déli részén aki járatos Vitara ET tipus betegségek orvoslásában! Köszönöm előre is az ajánlásokat! B |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Előzmény: bigi @ 2023.04.05. 10:18:25Azért nem mind (és itt nem az alábbiakra gondolok, akik az ellenkezőjét ’kitajizálással’ érik el Előzmény: Hegyjáró @ 2023.02.21. 08:32:05+ ld. még Ft árfolyam...Viszont bizonyos gyári alkatrészeket tényleg meg lehet találni a beszállítói piacon, ld. pl. Előzmény: Hegyjáró @ 2018.04.18. 16:19:26Előzmény: Hegyjáró @ 2018.06.08. 00:53:40s az itteni fórumok tele voltak ilyen, jól kereshető tapasztalatokkal - amíg nem mentetek át különféle [f]-oldalakra..."Csiktor"-nak: a behivatkozások behivatkozásait viszont nem látod, csak az eredeti h.sz.-ban. (Az imént ráadásul Jim’ fórumosakat hivatkoztam.) Szóval ez se tök’éles, de [f]-öklendezésekben keresni meg ... Hegyjáró szerkesztette 2023.04.05 13:02:32-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Akkor alighanem az a helyzet, hogy E’rgomban nem gyártanak/-ottak ilyet (a típust mintha nem is forgalmazták volna itthon, mert pár évvel ezelőttig használtban is nehéz volt találni, most viszont már a németek is elkezdhettek szabadulni a Diesel-ektől?) és akkor Japánból jött volna(?), s árkülönbségeket ilyenkor csak az eltérő közvetítői árrések adják.. Ez az arab meg beleláthat a teljes világkereskedelembe - mondjuk ahhoz la. értenek: azt már a tevén is ![]() Más, több típusban elsütött alkatrésszel viszont lehet szerencséd az itthoniakkal is: ld. még mindjárt. S majd írd meg, mi lett az eredmény! + a fogyasztásáról tudsz nyilatkozni? ill. ha esetleg töltöttél már bele nemcsak ’kútolajat’, ... [van itt ez a "Privát üzenetek" is, csak az idézőjel kiakasztja] - mert én meg Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.23. 16:31:55Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.23. 16:54:47Előzmény: Hegyjáró @ 2023.01.26. 10:31:57Hegyjáró szerkesztette 2023.04.05 12:34:28-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.04. 22:06:38Az itthoni kereskedők elképesztően el vannak szállva az áraikkal. Pl kerékcsapágy készlet 30e-nél kezdődik, de féltengely tűgörgők sincsenek 8e alatt/db, ugyanakkor párban, szimeringekkel együtt csapágynagykerben 2600.- Ft kompletten, a kerékcsapágyat ugyanitt párban 12e-ért megkaptam. ... bigi szerkesztette 2023.04.05 10:19:23-kor. |
Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:40:00Köszönöm szépen a választ. Az ajánlott helyekről kértem ajánlatot az alkatrészre, kaptam is több helyről. Sajnos brutál ára van (100-150e közt szórtak az árak), ami érthetetlen egy ilyen egyszerű, filléresnek tűnő alkatrésznél (1 villanymotor, 1 pici dugattyú meg a ház és kész). Végül külföldről rendeltem töredék árért innen: https://burjauto.com/ Így kell keresni: "pump assy". Gyártói alkatrész kód: 2794065D03 Remélem megjön és remélem, hogy meg is oldja az új alkatrész a problémát. Ha nem, akkor megyek tovább: tömítetlen légvezeték (bár érzésre nem ereszt), vagy pedig a legrosszabb: a difiben lévő zár halt meg és lehet szétbontani az egész első hajtást. :-( Jó írás a témában: https://www.suzuki-forums.com/threads/2nd-gen-4-wheel-drive-problems-to-include-early-thru-04-xl-7s-tech-repair-info-here.24778/ Egyébként király az autó. 300e+ km van benne, nálam kb. fél éve van. Szeretem, eddig mindenhova bevitt és ki is hozott (vadászni járok vele), még úgy is, hogy sokszor szétkapcsolta az elsőkerék hajtást menet közben a rossz pumpa miatt. Észre se vettem, ez még az alap hátsó hatással is átmegy mindenen. :-D |
Ha Suzuki alkatrész, én eddig ezekben jártam, teljes megelégedéssel (időrendi sorrendben): 1. SuzuKing alias S-King Parts: https://www.suzukiautosbolt.hu/elerhetoseg-hROLUNK.html Bp. XVI.k., Ostoros út 65/c https://goo.gl/maps/GLQ5Vtk1r8AqZdCm9 [+36/1-] 4011-062 vagy [+36-] 30 / 2219-798 hé.-pé.: 8-17 - gyárit is tudnak beszerezni, de ’székel’ náluk egy bontós srác is 2. CityCarParts alias ex-SuzuMaxx,-SDX, stb: https://citycarparts.hu/kapcsolat/ Bp. XIII.k., Szegedi út 49. https://goo.gl/maps/8mps8WZdQsZJ5J5s5 [+36/1-] 4122-640 vagy [+36-] 70 / 7732-618 hé.-csü.: 8-17; pé.: -16 - vigyázz: "[P] zóna" ill. az út túloldalán nehezen kiszúrható (X), és utaznak is rá a kerület-bakterek! ( én itt P-zek ilyenkor https://goo.gl/maps/1kgef3nZ6wqu6yyq8 s akkor a "napi 1x 40’-ig is zárva tartható"(!) sorompót is ’leküzdöttem’ 3. SuzuMinn https://www.suzuminn.hu/Kapcsolat.html Vecsés, Lőrinci X Szemere; ti. az bp.-i Üllői út külső vége mellett https://goo.gl/maps/kk94dArPgxWYqoar8 [+36-] 20 / 8080-398 hé.-csü.: 8-16; pé.: -15 - az Üllőin nagyon jó bontós részlegük is volt, de a költözés óta nem jártam; ill. oda személyesen volt érdemes menni: tel.-on érdeklődést nem szerették a nagy forgalom miatt 4. Pécsett az http://alkatreszparadicsom.hu/tartalom/elerhetosegeink alias https://goo.gl/maps/S77vWKUMXnyFWNDJ7 [+36-] 72 / 332-486, 211-718 hé.-pé.: 8-17; szo.: 8-12 - csak rendelni és tel.-ozni, volt szerencsém (apja és fia), de azt teljes megelégedéssel; és gyárit is tudnak beszerezni, jó áron! Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 13:04:49-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.01. 18:25:54Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:40:00[Kieg.:] A 2.-t most úgy hívják, hogy CityCarParts; és mindegyik fent van a goolag maps-en, ill. van azonos nevű honlapjuk. A ’King-ék S-King Parts ill. https://www.suzukiautosbolt.hu/ de a goolag ~ként is kiadja. Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 12:01:25-kor. |
Előzmény: csiktor @ 2023.04.01. 18:25:54Ez még az alvázlétrás, karos kapcsolású, igaz? Saját tapasztalatom nincs a típussal, ’csak’ annyi, hogy a Jim’ előtt ilyeneket is nézegettem, ill. keresek újra + ez a rendszerük hasonló; de Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42Előzmény: Hegyjáró @ 2019.03.04. 04:34:02persze a tel. és nyitvatart. adatok változhattak + ld. még az alábbi végétElőzmény: Hegyjáró @ 2023.02.21. 08:32:05És milyen régóta van Nálad, ill. hány km-t hajtottad eddig? Ha találsz a ’King-nél, én ott főtörzsvásárló vagyok, ütős kedvezménnyel... Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:45:52-kor. |
|
Előzmény: geo @ 2023.03.23. 07:26:06nah, megoldottam, vettem egy T elosztót és egy vitara 1.6 8V-ba való szabályzót. összeraktam, jo lett. 3000.- Ft volt. https://bontoplaza.hu/suzuki-vitara-et-ta-fekeroszabalyzo-alkatresz/1561791 |
Előzmény: bigi @ 2023.03.22. 17:28:55Nekem is sok minden vackot szoktak ezek az on-line boltok ajánlani, mikor egy konkrét alkatrészt keresek, de egy-kettő közülük mindig kompatibilis. Na így vegyen az ember bármit is a neten... ![]() geo szerkesztette 2023.03.23 07:26:28-kor. |
Előzmény: geo @ 2023.03.19. 16:52:36köszi, de ezek közül egyik sem kompatibilis az autóval, de elárulom, hogy egyik vitarához sem jok. Sajnos azokhoz sem kapni uj szabályzót.Bontottat találtam, és egy céget is, akik fel tudják ujitani a régit. |
Előzmény: bigi @ 2023.03.17. 19:45:08Gőzöm nincs, hogy konkrétan hogy néz ki amit keresel, de itt hasonló dolgok bőven 100 font alatt vannak. https://www.bestpartstore.co.uk/suzuki/x-90-el/5261/10137-brake-power-regulator Az a 300 euro szerintem lehúzás... |
Előzmény: bigi @ 2023.03.17. 19:45:08Fel lehet újítani? Csak egy ötlet.... |
Beszart a fékerőszabályzóm. új égen földön sincs, ha igen, horror 300.- Eurós ára van. Tehát melyik suzuki fékerőszabályzóval lehetne helyettesiteni, amikből sok van, igy normális áron is beszerezhetőek? |
Előzmény: Bazsi @ 2023.01.05. 18:18:22Ezt már kezdőként is jól látod: az emelés és a közútfekvés fordítottan arányos; s ha erdélyi messzeségeket [is] szeretnél vele lenyomni, a rosszabbat órákig felügyelni nyűgösen fárasztó(!) - nemkülönben a terepgumit, akárcsak egy kis esőben!.. Szerintem először ne emelj, hanem tapasztalj; s ha megteheted, országutazásra szerelj egy A/T-t is: nekem a General Grabber-é nagyon bejött, de állítólag a Geolandar-t se rontották el teljesen(?) Vasrács és csörlő kapcsán pedig keress rá a Csevegőben a "ráhatás" szóra..! És gyere vissza rendszeresen a tapasztalataiddal, a géppel kapcsolatban is! - A tiédet mi hajtja? Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 11:18:11-kor. |
Előzmény: T.zoli @ 2023.02.27. 17:56:33Kon Vit’ va, Zoli, S mióta hajtod a gépet, ill. mennyi tapasztalatod gyűlt össze a típussal? Már ha jól gondolom, hogy ez még a hátul hidas, elöl karos kapcsolású osztóműves jós[z]ág? Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 10:47:30-kor. |
Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:30:41Nem, nem lehet; s szerkeszteni is csak ~5’-ig (esetleg azon belül üresre törlöd) - ilyen a forum-motor... Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:29:06Én csak Jim’-ben vagyok otthon, s abban pl. az M13-as volt a csúcs; de mára már alapelv, hogy minél korábbi a típus, annál megbízhatóbb és könnyebben szerelhető! Diesel-es motor általában rontja a Suzu’-k megbízhatóságát, bár akadnak kivételek - én is ilyenben reménykedek alant.. Másik alapkérdés, hogy mit engedhetsz meg jobban: vételkor adni ki többet egy gondtalanabb gépre, vagy szerelésekre részletekben ugyanannyit; s hogy utóbbira van-e gyors és hozzáértő embered?.. Az előbbire a 6kEUR a hiszti előtt elég volt - most meglehet, hogy az alsó határ.. Hegyjáró szerkesztette 2023.03.10 10:40:00-kor. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.17. 19:13:37Szia Bubu’ én majd arra is kíváncsi lennék, mióta hajtod, s milyen tapasztalataid gyűltek össze vele? pl. fogyasztás, megbízhatóság - ti. én is szemezek egy ilyen ’05 előtti Diesel GV jószággal... |
Előzmény: bor @ 2023.03.05. 18:29:06ezt lehet torolni f5 nyomtam hogy frissítsem az oldalt erre elküldte újra |
Föld útra milyen autót ajánlotok? Szőlőbe vagyis csak szüretkor van jobban le terhelve. Eddig Daihatsu Terios 1.3 oldottam meg de a motra besült valószínűleg ép szüretkor nem bírta a terhelést! Max 6000 eurót szánék rá másik szempont hogy 2000 köbcentinél ne legyen nagyobb a motra és 5 ajtós szeretnék! Eddig 2 db ajánlás van ez menyire igaz hogy ezek a jobbak? Grand Vitara peugeo 2 dízel motorral 8v vagy szinten ugyanez 2 benzines |
Föld útra milyen autót ajánlotok? Szőlőbe vagyis csak szüretkor van jobban le terhelve. Eddig Daihatsu Terios 1.3 oldottam meg de a motra besült valószínűleg ép szüretkor nem bírta a terhelést! Max 6000 eurót szánék rá másik szempont hogy 2000 köbcentinél ne legyen nagyobb a motra és 5 ajtós szeretnék! Eddig 2 db ajánlás van ez menyire igaz hogy ezek a jobbak? Grand Vitara peugeo 2 dízel motorral 8v vagy szinten ugyanez 2 benzines |
|
Előzmény: bigi @ 2023.02.15. 10:48:50Köszi az alapos választ, infókat. |
Előzmény: bigi @ 2023.02.17. 13:55:34Köszönöm az infót, márciusban lesz javítva. A javításról fogok írni pár sort. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.07. 19:50:28ezeket a baromságokat a németek találták ki, szvsz suzukiban ilyen nincs. valószinűleg a kinyomo csapágyad jár életének a végefelé. Bárdinál, Unixnál, Kovácsautonál vehetel komplett kuplungszerkezetet kinyomoval tárcsával együtt. Ha terepezel érdemes kevlár tárcsásat beszerezni. |
Előzmény: bubuka55 @ 2023.02.07. 19:50:28VALAKI ESETLEG ??? |
Előzmény: BTamás @ 2023.02.13. 15:55:03Nagyon jo emelést lehet csinálni házilagosan is. Persze NEM pogácsával, azt a hülyék használnak csak. Jofogáson lehet kapni első difi leengedő szettet, és az első lengéscsillapitokhoz való távtartókat, érdemes még ehhez megvenni a hátsó kardán toldót és a hátsó difi távtartót. Ezután előre be kell épiteni 360mm-es W124 200D első rugokat, hátra ha keményebb uttartást szeretnél, akkor bmw, ha puhábbat, akkor skoda felicia rugokat, 417mm hosszuak. Ja és hátra jo lengéscdsillapitonak lada niva, vagy opel kadett combié. |
Előzmény: bigi @ 2023.02.12. 13:10:34Köszi, felmérem a lehetőségeket. Az kiderült, hogy házilagos emelés van az első lengéscsillapítóknál és szerintem a rugók sem a gyári méretűek. |
Előzmény: BTamás @ 2023.02.11. 17:47:18a szervnek fingja sincs, mekkora az autó, sosem foglalkoznak ilyesmivel. ha neked jo az 5cm-es magasság, ajánlom a skoda felicia rugokat, lágyabb lesz töle a futomű, olyan érzés, mintha a mostani gyáriba beülne hátra még 2 ember. Esetleg nekem van eladó, párban 10e Ft. bigi szerkesztette 2023.02.12 13:11:03-kor. |
Előzmény: bigi @ 2023.02.10. 14:28:23A 7,5 cm emelés tűnik soknak. Horgászverda nehéz terepen, de nem kőkemény offroad. Ráadásul vizsgáztatás kétévente, illetve nem szeretném, ha közúton kiszúrná a szerv. Felújítás folyamatban, tegnap a bódé leemelésre került. A karoszsériamunkák után a lengéscsillapítókat mindenképp cserélem, így lehet hogy csak egy egyszerű és olcsóbb (50 ezer) emelő szett kerül beépítésre. Még nem tudom, viszont két hét múlva kezdősik naz összeszerelés. BTamás szerkesztette 2023.02.11 17:51:32-kor. |
Előzmény: BTamás @ 2023.02.08. 15:00:42Miért cserélnéd a rugot? az egy hihetetlen jo kayaba. |