Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 17388 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 344  345  346  347  348   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.07.01 22:05:07 (17388.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: geo @ 2020.06.30. 23:11:27


Igen, ezt mi is számításba vettük, aztán így döntöttünk, mert épphogy csak nedves volt a híd vége kívülről, másrészt szerintem ha mégis gyorsan megadja magát a csapágy akkor úgyis egy másik féltegellyel rakjuk össze.
2020.06.30 23:11:27 (17387.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Kopter @ 2020.06.30. 21:46:25


Csak óvatosan azzal, hogy a "csapágy rendben volt". A gond ezzel az szokott lenni, hogy mikor az olaj kifolyik, azt a kerékcsapágyon keresztül teszi meg. A zárt házas zsírozott csapágyban az olaj keveredik a zsírral, azt kezdi kioldani, miközben átfolyik a csapágyon. Még ha jónak is éreztétek a csapágyat, mikor a tömítést cseréltétek, előfordulhat, hogy zsír helyett már csak valami olajos trutyi volt menne, ami nem fogja a csapágyat életben tartani. Készülj fel a következő cserére, szerintem...fingers crossed!

geo szerkesztette 2020.06.30 23:12:14-kor.
2020.06.30 21:46:25 (17386.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: geo @ 2020.06.30. 18:21:12


Megforgott rajta a csapágy, mart bele egy hornyot magának, így az új csapágyat nem lehetett feltenni rá, darabokra törte az ABS gyűrűt. A hídtoknak nem lett baja, a féltengelyre hegesztettek némi anyagvastagságot, visszaesztergálták méretre, ment rá az új csapágy, új ABS gyűrű, aztán pár száz kilométer után szvárgott az olaj. Szétszedtük, csapágy rendben volt, cseréltünk szimmeringet, most figyelem mi történik. Gondoltam a biztonság kedvéért bezsereznék egy féltengelyt tarcsinak.
2020.06.30 18:21:12 (17385.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Kopter @ 2020.06.29. 22:25:25


Mit sikerült csinálni azzal amit az autóval együtt adtak? Eltörted vagy túlszaladt a flexed és belevágtál az ABS gyűrű levágásakor? :D

geo szerkesztette 2020.06.30 18:22:42-kor.
2020.06.30 15:27:37 (17384.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Kopter @ 2020.06.29. 22:25:25


Szerintem a hátsó féltengelyek azonosak minden 1998-2018 között gyártott Jimnyben, csak a diffi áttételek változtak az évek során.
2020.06.29 22:25:25 (17383.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: geo @ 2020.06.28. 23:10:23


Köszönöm. Arról van esetleg valami ismereted, hogy a benzines és a dízel hátsó féltengely egyforma-e? Mert a dízelé is 26 bordás, gyanús, hogy egyformák, de kéne tudnom biztosra, hogy merjek-e venni benzines bontottat.
2020.06.28 23:10:23 (17382.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: Kopter @ 2020.06.25. 13:39:25


Szia Kopter, a bordák száma 26 az biztos.
Az átmérőt nem tudom pontosan a Jimny-n (pedig 3 nappal ezelőtt cseréltem csapágat, ha tudtam volna, hogy kell, lemérhettem volna...)
A Samurai hátsó tengelye 26.67mm átmérőjű egy angol fórum szerint, de nem tudom csereszabatosak-e.
https://forum.suzukiclubuk.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=2801
2020.06.25 13:39:25 (17381.)
Kopter
(Vác)
Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani benzines Jimny hátsó féltengely fogszámot (borda számot) és átmérőt a bordázatnál?
Köszönöm.
2020.06.18 13:03:47 (17380.)
martinbabas
(Várpalota)
Sziasztok!
Ki milyen féltengely csuklót használ jimnybe? Nippartsot eltortem egy hét alatt, most a másik fele is cserés. Valakinek valami bevált ötlet? :)
2020.06.14 15:37:45 (17379.)
danner913
(Kerepes)

Előzmény: danner913 @ 2020.06.10. 09:55:31


Na ha balakit érdekel felmegy, kis faragással :)
2020.06.12 14:09:08 (17378.)
Bz62
(Nagykőrös)
Sziasztok!
2008 1,5 D keresek ABS jeladót bal hátsó.Nem horror áron.Ha valaki tud írjon bátran.
2020.06.11 05:09:32 (17377.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: SirKán @ 2020.06.11. 00:05:49


igy van, nem vagyunk egyformák. Ezért is van általában mindenből tartalékom, ha elromlik valami, ha nem. Aztán mivel néhanapján extrémen használom az autot, arra gondoltam, hogy elromolhat benne esetleg ez-az. igy pedig ha rossz épp, ha nem,ha van olcson alkalmi vétel,akkor azt beszerzem. enni nem kér, de ha baj van, nem kell keresgélnem, esetleg mert nagyon kell, 5x-ös árat kifizetnem

bigi szerkesztette 2020.06.11 05:10:57-kor.
2020.06.11 00:05:49 (17376.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: bigi @ 2020.06.03. 14:50:42


És amikor már a harmadik is sorra kerül, még mindig ugyanilyen elégedett leszel?

Én az ilyesmit szeretem elkerülni úgy általában. Nem vagyunk egyformák, de nem baj.

Akkor senkinek sem volt eladó váltója 15-ér, most meg már nem kell.
2020.06.10 09:55:31 (17375.)
danner913
(Kerepes)
Nem tudjátok, hogy a samurai/vitara féltengelyzár valóban felmegy a Jimnyre?
2020.06.06 08:40:29 (17374.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: keszeg @ 2020.06.05. 12:46:50


keresni kell, én a facén találtam.
2020.06.05 12:46:50 (17373.)
keszeg
(Karcag)

Előzmény: bigi @ 2020.06.03. 14:50:42



Hol lehet annyiért váltót venni? Nekem is kellene spanyol vitarába, már minden fokozat búg rendesen.
2020.06.03 17:20:31 (17372.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: danner913 @ 2020.06.03. 11:38:05


Előzmény: Szalaics @ 2020.06.03. 15:44:40


Köszönöm, megpróbálom.
2020.06.03 15:44:40 (17371.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: danner913 @ 2020.06.03. 11:38:05


Csatlakozom!
Korrekt, nekem is hozott már jó-pár cuccot!
Most is kint van, ha szólsz neki, és van, hozza is!
2020.06.03 14:50:42 (17370.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: SirKán @ 2020.05.28. 21:53:16


oké, de a multkor vettem ugyan vitara váltot, de rögtön 3db-ot, egyenként 15e-ért. ha beszarna, rögtön van.
2020.06.03 11:38:05 (17369.)
danner913
(Kerepes)

Előzmény: Kopter @ 2020.05.29. 22:43:13


Én annó innen vettem:
https://auto.jofogas.hu/budapest/Suzuki_jimny_bontott_alkatreszek_eladok_104450027.htm
A srác angliából hoz be Jimny-ket és jimny alkatrészeket. Korrekt nagyon szerintem!
2020.05.29 23:17:22 (17368.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Kopter @ 2020.05.29. 22:43:13


Na ez engem is érdekelne csak a bal első
2020.05.29 22:43:13 (17367.)
Kopter
(Vác)
Üdv Mindenkinek!

Eltört a jobb első tetősín rögzítő elem a Jimnymen. Van valakinek véletlenül egy ilyen darabja ami eladó? Megvenném.
Illetve szerzett be már valaki ilyet? Ha igen, hol?
2020.05.28 22:11:58 (17366.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: GG88 @ 2020.05.28. 09:47:46


Igen, működik. Pöcsölős egy mutatvány, de megoldható.
2020.05.28 21:53:16 (17365.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: bigi @ 2020.05.28. 17:16:31


Előre tudtam, hogy kiprovokálom. :-/

Számlák alapján (inc. 27% ÁFA):
Váltó anyag - 75e
Váltó munkadíj - 46 e (3 hó gari a munkára)

Váltó le/fel, kipufogó csonk tőcsavar, tömítés munkadíj - 45e
Tőcsavar, tömítés anyagkltg - 4e
Váltóolaj - 7e

Összesen 177e

Persze hogy sokallom. De csak a szerelőm munkadíjába tudnék belekötni, ha akarnék. 1,5 hétig foglalta az autó a helyet a műhelyben meg az udvaron. Hol ide tolták, hol oda.
De! December 3-án jeleztem a hibát, akkor már csak januárra vállaltak munkát, és január 17-én készült el. Nem állt módomban olcsóbbat keresni, válogatni.
Ha vissza olvasol, láthatod, hogy AKKOR senkinek sem volt ,60+munkadíj’ típusú ötlete. A bontott felé hajlott mindenki.
Ha sikerült volna kifognom egy jó bontott váltót, akkor a 121e helyett bejött volna egy kb. 50-80e-s tétel. Vagyis kb. 40-70-nel került volna kevesebbe, ha...
De most legalább jó. (Kb. 5000 ment bele azóta, most már ki merem jelenteni, hogy jobb lett, mint valaha volt.)
Nincs mese, a megnyugtató megoldásnak ára van.
Üdv: SirKán
2020.05.28 17:16:31 (17364.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: SirKán @ 2020.05.28. 16:27:28


Az igen. egy komplett válto felujitó készlet 60e Ft. + munkadij.
2020.05.28 16:27:28 (17363.)
SirKán
(Zalaegerszeg)

Előzmény: papas @ 2020.05.27. 07:49:00



Szia!

Hasonló bajom volt nemrég a 3a spanyol Vitarával, csak a 4. fokozat volt csendes, a többi zúgott, búgott, csörömpölt:

Előzmény: SirKán @ 2019.12.03. 21:05:05



Nálam az lett a vége, hogy leszedte a szerelőm, és elküldte egy váltó-guruhoz. A gond a nyelestengely-csapágytól indult, de aztán megette a többit is. A fogaskerekeknek nem lett baja szerencsére. Full csapágyazás munkadíjjal nekem ~170-be fájt.
De megérte, mert azóta jó. Így utólag sem vacakolnék bontott váltóval.

Nálam nem kinyomott kuplungnál, hanem zárt állapotban adott hangot. Szerintem Nálad is a nyelestengelyen ment el valami csapágy, de elképzelhető, hogy a zárt kuplung stabilizálja, csak akkor szól, amikor a kerék visszahajt, de már a kuplung nem vezeti meg.

Szüntesd meg a hibát mielőbb, mert ha így hajtod, megeheti a váltód összes használható alkatrészét. Főleg a fogaskerekeket.
2020.05.28 09:47:46 (17362.)
GG88
(Budapest)

Előzmény: Tobzos @ 2020.05.26. 18:21:37


Köszi, akkor megejtek egy szelepszár szimering cserét.
Jimnynél működik hengerfej levétel nélkül?
2020.05.27 09:52:08 (17361.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.27. 07:49:00


A váltoban ki kéne cserélni a csapágyakat. nem egy nagy meló.
2020.05.27 09:51:11 (17360.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Gee @ 2020.05.27. 05:27:10


állitolag most cserélt kinyomot, feltételezve hogy rendesen rakták össze, nem foroghat.
2020.05.27 07:49:00 (17359.)
papas
(Szeged)

Előzmény: bigi @ 2020.05.26. 21:48:37


Pontosan így van. 1,2,3 fokozatban lehet főleg hallani. 1-be a legmagasabb a hang, 3-ba alacsonyabb a hang. Sztem tuti lehet hallani 4-5-be is, de ott már vmi fordulat dolog miatt nem lehet hallani.
2020.05.27 05:27:10 (17358.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: bigi @ 2020.05.26. 21:48:37


feltéve ha kiemel rendesen a kuplung ;)
2020.05.26 21:48:37 (17357.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.26. 12:05:45


most én ezt nagyon nem értem. tehát ha üresben van és kinyomod a kuplungot nincs hang, ugyanakkor szintén kinyomott kuplung, de már sebességben van, akkor meg sivit???
Mert ha ki van nyomva a kuplung, akkor nem forog semmi a váltoban!!!!
2020.05.26 21:45:40 (17356.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Tobzos @ 2020.05.25. 21:47:57


Ezt mondom én is.
2020.05.26 18:45:34 (17355.)
Szalaics
(Vas megye)

Előzmény: Mlado @ 2020.05.26. 18:15:09


Nézd a fotóimat, ilyent akarsz?
Én is nemrég /télen/ szereltem be.
Szerintem, ha nem sürgős, rendelj ali-ról kábelköteget. 2-3 ezer, lámpa szintén /de csak aluházast rendelj, és ha megjött, szedd szét és hőpasztázd, plusz sziloplaszt, ha kell.
Ha olyan, kábelköteget rendelsz, akkor majdnem, a vakdugó helyére való, kapcsoló jár hozzá, de lehet gyárival azonosat is rendelni, párszáz Ft-ért!
Előre, szerintem, olyan, mint az enyém kb, max egy 10-es, ha magad szereled, márpedig így tök egyszerű.
Egyébként a helyzetjelző kapcsolásával együtt kell égnie. Azaz, ha világítás le van kapcsolva, akkor ne lehessen felkapcsolni, ha helyzetjelző van felkapcsolva, akkor már kapcsolható!
Ha kell infó kereshetsz, küldök fotót a benti kapcsolóról is.
2020.05.26 18:21:37 (17354.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: GG88 @ 2020.05.26. 14:19:35


A letapadt gyűrűs autók ismérve, hogy zabálják az olajat. A G13-ra ez nem jellemző, az M13-nál már inkább el tudnám képzelni (ld. 0W-20-as olaj ajánlása), de arra sincs nagyon panasz. A G13-as motorok már nem mai csirkék, a szelepszár szimering pedig egy olyan gumi alkatrész, ami kap olajat is, meg jó nagy hőterhelést is a forró szelepszártól. Az én G13-asom olyan 17-18 éves lehetett, amikor kicseréltem a szelepszár szimeringeket. Olyan kemények voltak, mintha kis kavicsok lettek volna, viszont a két ujjad között szét tudtad morzsolni őket. A jelenség nálam is ugyanez volt, állásidő függvényében növekvő kék pöffenet, számottevő olajfogyasztás nélkül.
2020.05.26 18:15:09 (17353.)
Mlado
(Gyömrõ)
Sziasztok!
Szeretnék felrakni 2 db kiegészítő ledes lámpát elölre, illetve a csomagtartóra led fényhidat. Van erre vmi szabály, hogy kell be kötni? Illetve van baloldalt egy üres kapcsoló hely nálam, az csak kupak, vagy oda be lehet kötni, használható? Köszönöm a válaszokat!
2020.05.26 14:19:35 (17352.)
GG88
(Budapest)
Nekem is ugyan ez a jelenség G13BB motornál, ha egy napnál többet áll hideg indításnál füst pamacs.
Múltkor állt egy hétig, első indításnál vagy 5 percig sűrű olajfüst.
Szerintem nem szelepszár szimering, hanem egy olajlehúzó gyűrű letapad a koksztól a hornyába ameddig nem melegszik fel.
Mértem kompressziót, rendben van és egyenéetes, belenéztem endoszkóppal az égésterekbe, nagyjából egyenletesen kokszosak,de nem vészes. Hidegen vizsgálva nem találtam olaj nyomokat, amelyek a szelepszár mentén juthattak volna oda, azért gyanakszom a gyűrűre.
Én úgy vagyok vele ameddig nem eszi az olajat, és melegen nem füstöl békén hagyom.
Utána pedig lehet egy vitara/Baleno 1.6-ost raknék inkább bele.
2020.05.26 12:05:45 (17351.)
papas
(Szeged)

Előzmény: bigi @ 2020.05.23. 17:37:32


Előzmény: Gee @ 2020.05.23. 20:52:31


Előzmény: Goodspeed @ 2020.05.24. 06:19:31


Már kokszosan került hozzám, eneos 10w40et használok és kb 10ezrenként cserélem.
A váltónál nem kinyomócsapágy baja van, mert ha be van nyomva, de nincs sebességbe akkor nincs visítás, ha sebességbe van akkor van visítás. De am ki lett már az is cserélve, mert mindenki erre gyanakodott először. A váltós vmi fogaskerekeket mutogatott a váltóban, h onnan lejött vmi ferodo réteg vagy mi a tök és ezért visít.

Úgy döntöttem, h nem bonyolítom a helyzetet motor cserével. Maradok ennél és javítgatom ezt. Most úgy is aktuális lesz egy szerelő keresés, mert a főtengelytől könnyezi az olajat, annak a cseréjét meg nem merem bevállalni itthon.

Köszi a válaszokat! ;)
2020.05.25 21:47:57 (17350.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: bigi @ 2020.05.25. 18:45:00


Ha csak és kizárólag annyi a baj, hogy megkeményedtek a szelepszár szimeringek, akkor szükségtelen a hengerfej levétele. Ha más probléma is van, akkor nyilván más a helyzet, de csak emiatt nem érdemes ekkora bontást csinálni.
2020.05.25 18:45:00 (17349.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Goodspeed @ 2020.05.24. 06:19:31


enyém is füstől hidegen. nem foglalkozom addig vele, amig melegen is el nem kezdi. A szelepszárszimering ilyenkor kb annyira engedi át az olajat, mint amikor a lengéscsillapitot hihuzva kissá olajosnak érzi az ember a rudat. Amikor beindul a motor, a kipufogo gáz leégeti a szelepröl ezt az olajfilmet, ezt látni füstként. Kb 1-5 perc alatt bemelegszik a motor, ilyenkor már jol zár a szimering és nincs füst sem. Különben rendes és jo szerelő meg tudja csinálni, persze a hf-et le kell venni.
2020.05.24 06:19:31 (17348.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: papas @ 2020.05.23. 15:34:39


Amit annó Neked cseréltek szelepszár szimeringet, meg ahogy az csak ideiglenes megoldás. Normális cseréhez hengerfej le, új tömítések stb stb. A helyedben keresnék egy normális szerelőt, kompresszió mérés stb. Nem olcsó egy generál. Váltót meg bontóból vagy normális helyen megcsináltatni. Tudom, hogy voltál már vele, de nem lett szerencséd sajnos.
2020.05.23 20:52:31 (17347.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.23. 12:47:29


Nekem volt ilyen gondom az ignisemben, és azóta is láttam már olyat hogy nem lett jó,aztán megint próbálkoztak vele . Vettem két bontott motort mind a kettő ilyen volt. Lehet menni vele csak kicsit nyomja a vizet a kompresszió, az olaj sem folyik össze a vízzel,Csak vissza kell tölteni minden nap a tágulásiból a vizet a hűtőbe.
2020.05.23 17:37:32 (17346.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.23. 15:34:39


ha hidegen füstöl, az szelepszár szimering. csak az lehet. ha szart vettél bele és nem jo olajat használsz, ami valoszinü is a kokszosodás miatt, akkor ez lehet ujra az oka. Ha kinyomott kuplungnál jön a siró hang, az meg kinyomocsapágy, ami a kuplung része, és nem a váltóé! Csepelen van egy cég, örölt diohéjal ki tudják szétszedés nélkül pucolni az olajkokszot a motorból. Közben olvasgasd el ezt a motor kenéséről de végig mindent. http://www.geree.hu/a-motor-kenese/
2020.05.23 15:34:39 (17345.)
papas
(Szeged)

Előzmény: bigi @ 2020.05.23. 13:46:53


Indításnál kék füst (egyre több). Olajcserekor vettem észre, h az olajban nagyon sok megkeményedett olajkoksz van. Szelepfedelet leszedtem, ott is látszódik a rengeteg koksz maradvány.
Szelepszár szimeringek már lettek cserélve, de nem sokáig maradt jó, tehát vmi komolyabb művelet kell a kék füstre.
A koksz meg fene tudja még milyen meglepetéseket rejtett el benne. Ezért kérdeztem, h lehet egyszerűbb lenne egy motor csere, de ha már motorcsere akkor meg már csak az újabbra kellene. Viszont így, h Gee írta, h nem nagyon lehet a hengerfejét javítani.. hát így megint elgondolkodtam, h akkor mégis a javítás mellett kellene maradnom.
A váltó meg ha sebességben van, benyomom a kuplungot és gurulok, akkor visít. Vált, teszi a dolgát, csak ha ül mellettem vki és meghallja, akkor már unom magyarázni, h am nem fog szétesni az autó.
2020.05.23 13:46:53 (17344.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.23. 12:47:29


pontosan mi baja van a motorodnak?
Váltot lehet venni másikat használtan kb 25e felujitva kb 60-80e közt. A szerelőd nem nagyon ért hozzá, cseréld le. Lehet venni indiábol felujitó készletet a váltohoz olcson.
2020.05.23 12:47:29 (17343.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2020.05.22. 21:01:17


Ezt nem is tudtam, h az m13a-nak ilyen gondja van. Akkor egy g13bb javíthatóbb darab, mint egy m13a?
Lehet akkor mégis maradnom kellene a javításnál?
2020.05.22 21:01:17 (17342.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2020.05.22. 20:08:10


Kábelköteg biztos kell ,a computer lehet a km óra is részét képezi az elektromos egységnek.Még nem csináltam ilyet, de ha veszel m13a motort akkor nagyon nézd meg hogy ne legyen hengerfejes mert nehezen orvosolható ennél a motornál. Olyat érdemes venni amit még be lehet indítani, és látja az ember hogy mi van vele.
2020.05.22 20:14:30 (17341.)
KissFeri
(Tiszafüred )

Előzmény: KissFeri @ 2020.05.21. 20:15:03


Sokat segítettetek a tapasztalatokkal!
Köszönöm szépen!
2020.05.22 20:08:10 (17340.)
papas
(Szeged)
Üdv Urak!
Felmerült bennem ismét, h motort/váltót kellene cserélnem.. (a jelenleginek egy nagy motorfelújítás kellene, és a váltóm is visít, szerelő szerint már javíthatatlan).

Tehát kérdés, h mennyire bonyolult művelet egy G13BB motor lecserélése M13A-ra? Nem a papíros részére vagyok kíváncsi, hanem a technikai oldalára.
Csinált már ilyet vki?
Milyen plusz dolgok kellenek a motoron és váltón kívül? Kábelköteg? Vmilyen vezérlőegység?
2020.05.22 12:24:59 (17339.)
papas
(Szeged)

Előzmény: KissFeri @ 2020.05.21. 20:15:03


Én csak annyit fűznék hozzá, h nem muszáj megvenni a körmös kulcsot, ha kerékcsapágyakat is cserélni kell. Képeim között, illetve a leírásban van egy kis segítség a körmös kulcs elkészítéséhez.
És még annyit, h utángyártott cuccokat, ha lehet kerüld. Én is próbáltam, 1 év után cserélni kellett.