Felhasználók képei - papas



Suzuki Jimny 1.3 4WD 1999.

Képeim között található az első kerékcsapágy leszereléséhez szükséges dugókulcs rajza. Az ára kb 20ezer, de egy ügyes mester a töredékéből megcsinálja.
Az eszköz teljes hossza 220mm, de nem fontos pontosan ekkorára csinálni, lehet pl 200mm is.
Az alsó része, ahová az erőkart illeszted majd, az se fontos, hogy 112mm x 33,8 legyen, ez is lehet akkora amekkora Neked kell az erőkarhoz. Nekünk most pont ekkora anyag volt kéznél. Maga a test 48,3mm széles, de emlékeim szerint -+ pár mm nem fog gondot okozni. A test vastagsága 3mm. A lényeg a felső része. A kiálló fogak M6-os tőcsavarból vannak, 8.8-as keménységűek, ezeket kell jó erősen behegeszteni.


Amiket már cseréltem/javítottam/hozzáadtam:
- 4 db Dunlop Grandtrek AT3 gumi – elhasználva
- 4 db Cooper Discoverer AT3 Sport 2 – M+S – 4 évszakos
- vásárlás után elvittem egy karosszériáshoz (hitvány munkát végzett, utólag kiderült)
- gyertya (NGK BKR6E)
- hátsó lengéscsillapító (Monroe)
- hátsó lengőkar szilentek 6 db (Febi)
- összes olaj (Eneos – motor: 10w40, difik: 80w90, váltó: 75w90)
- hátsó ajtó kéder (bontott)
- 4wd nem kapcsolt, oka egy törött mágnes a féltengelyzárba, illetve olajos, zsíros cucc volt a vákuumcsövekben
- rádió (Pioneer) + 2 hangszóró előre (Pioneer) + 2 hangszóró hátra (gyári első)
- klíma ékszíj (Bosch)
- hátsó kardánkereszt (Toyo) + kardán gumiharang
- vonóhorog szerkezet felújítás (Cink+Alvázvédő)
- kipufogó dob csere (no name szlovén)
- ette az olajat, szelepszárszimmeringek lettek cserélve (utángyártott)
- önindító (utángyártott)
- kipufogó csonk + lambda (bontott)
- első (Koyo DAC4168W)  + hátsó kerékcsapágy (KOYO DG357222DWC4) + szimmeringek (gyári)
- első futómű javítókészlet (1 gyári, 1 utángyártott) / az utángyártott 1 évet se bírt/
- generátor ékszíj (Contitec)
- kormány gömbfej (Delphi)
- bal oldali fék munkahenger (Asin)
- légterelő az ablakokra (Szatuna) /nagyon beváltak/
- hátsó ajtó teleszkóp (bontott), zsanér (bontott)
- hátsó panhard szilent (Tedgum Poliuretan) /eddig nem tapasztalok különbséget a sima gumi és a pu között/
- hátsó kardán kereszt (GMB)
- hátsó fékcsövek, amik a szabályzóba mennek, cserélve lettek rézre. Fékfolyadék DOT4-re cseréve.
- kis kardánkeresztek csere (GMB)
- első kardánkeresztek csere (GMB)
- hátsó kardán komplett csere (bontott)
- osztómű szilent (2 db gyári)
- klímakompresszor csere (bontott - Suzuki Swiftből) + teljes klímarendszer tisztítás
- NGK gyújtókábelek
- antenna csere (bontott swift került bele, nem teljesen kompatibilis)
- karosszéria rendbe rakása
- hátsó ajtó zsanér beállítása
- fékbetét+féktárcsa csere+fékdugattyú tömétés és porvédő csere
- csúszka porvédő cserék (autofern)
- függőcsapágy (KOYO 30302 JR)+csésze csere
- első futóműjavító készlet (gyárit raktam mindkét oldalra)
- rengeteg flakon cink spray és alvázvédő
- motorfelújítás
- felni festés


Amik még tervben vannak:

- Ülések + tető kárpitozása (nagyon ki vannak ülve, illetve az első és a hátsó kárpit nem egyforma) vagy komplett ülés csere újabbra
- hátsó ablakok sötétítése (a két oldalsó karcos, így azokat cserélni kell előtte)
- kiegészítő lámpák előre + hátra
- váltó + kuplung (elkezdve, de egyelőre ráhagyom.. nem találok szerelőt, aki ért is hozzá)



Suzuki Jimny dugókulcs első kerékcsapágyhoz - 1. kép Suzuki Jimny dugókulcs első kerékcsapágyhoz - 2. kép