Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 16507 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 327  328  329  330  331   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2009.04.16 10:50:41 (1457.)
livinti

Előzmény: ati001 @ 2009.04.15. 20:55:48


Hát, irigylésre méltó lehet egy lágy Jimny futómû! :D

Az enyém kirázza a vesekövet. De ezek TM telók és rugók, hát ez ilyen sportos. Egyébként én sem barkácsolnék teló hosszabbítást, egy megfelelõ méretû és karakterisztikájú gátló az igazi megoldás.
2009.04.16 10:45:48 (1456.)
livinti
A mai szép nap!

Munkába jövet 3 (azaz három!!!) Jimnyt láttam. Úgy látszik idáig téli álmot aludtak... :D
2009.04.16 10:44:50 (1455.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 23:51:43


Nem emlékszem, neked melyik dízel van? 65, vagy 85 lovas?

Egy hosszú távú teszten olvastam, (ami a szomszédom 1.5 dci Reanult Kangoo-jával is megtörtént!), hogy elszakadt az ékszíj érthetetlen okokból, valami elég alacsony futásteljesítmény után. Asszem a tesztben is, meg a szomszédnak is valamelyik ékszíjtárcsa is megsérült (??? a benzinesen fémbõl vannak ezek, furcsán hangzik...). Nem is vagyok benne biztos, melyik volt elõbb, a tyúk, vagy a tojás...

Szóval nézd meg ékszíjjad... :-)

De tényleg érdekesek a dízellel a tapasztalatok, kevés ilyen Jimny fut errefelé.

livinti szerkesztette 2009.04.16 10:46:19-kor.
2009.04.16 10:41:00 (1454.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 23:51:43


Nekem ugyanez volt a gondom tavaly az osztrák Alpokban. Lejtõn 80-ról 60-ra fékkel lassításkor nagyon (!!!) berázott. és csak 50 alatt múlt el. Mondjuk nekem az emelés miatt az utánfutás is kisebb, de kormánylengés-csillapítóm is van, így komolyan ijesztõ volt a dolog, annyira erõsen jelentkezett. Mivel egyértelmûen a fék gerjesztette a szokásos Jimny rázást, meg kellett nézetni és valóban fel kellett szabályoztatni a tárcsákat, mert eléggé egyenetlenül voltak kopva. De annyira, hogy mondjuk piros lámpa elõtt, ha egyenletes sebességgel nagyon lassan begurultam a féket egyenletes erõn tartva, akkor a végén érezni lehetett finom lüktetést az autón. Elég egyértelmû volt. Ez teljesen kisímította dolgokat, de azért az is igaz, hogy alpok magasságú hegyeken azóta nem jártam. Mostanában aJimny rázás sem jelentkezett a téli gumikkal, meglátjuk milyen lesz a nyár.

De az új betétekkel és tárcsával elég furán hangzik... Próbáld ki egyenletesen és nem túl erõsen fékezve sima úton hogy a megállás elõtt érzel-e hasonló lüktetést (finom rángás, mintha nem egyneletesen fogna a fék).
2009.04.15 23:51:43 (1453.)
kjoci
(Miskolc)
Ahogy egyre jobban lassultam úgy nõtt a rázás.Nem a klasszikus Jimny betegség volt.(a 80 körüli rázás)Ahogy ma este hazajöttem melóból megnéztem a garázsban a fékeket.
Nincs rajtuk semmi repedés.Legalábbis én nem látok.Vadi új tárcsák.
Majd megoldódik.Mint a múltkori töltés hiba.Akkor végülis a generátor szabadonfutó adta meg magát.Nem kontakthiba volt.Én még ezt is elnézem a kocsinak.Hosszú idó öta ez az elsõ autóm amit kedvelek.:-)

Előzmény: kenci @ 2009.04.15. 23:08:35


2009.04.15 23:08:35 (1452.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 20:05:21


Joci! Azt nem említetted, hogy folyamatosan rázott a kormány, vagy csak bizonyos sebességtartományban? Szerintem nincs köze a fékmelegedéshez...
2009.04.15 20:55:48 (1451.)
ati001

Előzmény: livinti @ 2009.04.15. 17:53:15


Köszi a tippet, inkább másik,keményebb-hosszabb lengõt raknék be. Nem akarok hegesztgetni. Most voltam samurai-os ismerõsnél,kaptam tõle egy monroe gátlót, holnap összevetem a gyárimmal. Meglátjuk mit mutat majd. Na meg persze, hogy mennyi az ára újonan.

Jó a diesel rugó, elég látványos ez a pár centi emelés az eddigi magassághoz képest. Aszfalton simábbak lettek a gödrök, kanyarban jobban ringatózik a kaszni. Mondjuk ezért is kéne keményebb teló, mivel a stabilizátor sincs már bent. E kettõ változtatás miatt elég lágy lett a futómû! Viszont terepen nagyon tetszik, csak kicsit lép, fõleg a hátulján venni észre jobban.
2009.04.15 20:10:54 (1450.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 20:05:21


Maradjon is, kicsi az esélye, hogy belekössenek a letakart lámpába, ha nem csinálsz más csúnya dolgot, csak azért tudd, hogy ha nagyon akarják, megtehetik.
2009.04.15 20:05:21 (1449.)
kjoci
(Miskolc)
Pedig mostmár így marad:-)
Eddig nekem sem volt egy autómmal sem ez.Ezen már volt tárcsacsere betétekkel együtt.Lehet hogy nem megfelelõt raktak fel?Vagy a dízel orrnehézsége miatt lenne?Majd utánnajárok.
Január óta közel 10 ezer km-t mentem vele.Eddig egész jól muzsikál a gép.
Jövõ hónapban olajcsere és valszeg ledobom a régi vezérmûszíjat is.

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.15. 19:46:03


2009.04.15 19:58:41 (1448.)
ya06ard
(Szekszárd)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 19:20:10


Nézd (nézesd) meg alaposan a féktárcsáid. Ilyen rázkódás tárcsarepedéskor szokott jelentkezni.
2009.04.15 19:46:03 (1447.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 19:12:05


Sajnos amit írtam, az alapján beleköthetnek.

Előzmény: kjoci @ 2009.04.15. 19:20:10


Ilyen hibát én még sosem tapasztaltam.
2009.04.15 19:20:10 (1446.)
kjoci
(Miskolc)
Ja !És a hûtéssel sincs gond!Hétvégén a Polákoknál jártam és a Tátrán keresztül sem ment fel fél állás fölé a mutató.
Viszont egy hibát tapasztaltam.A fékek viszonylag hamar felmelegszenek lejtmenetben és akkor erõsen ráz a kormány!
Nem tudom ez tipushiba vagy csak az én gépem produkálja.
De végülis teszteltem csak.Okosan kombinálva a motorfékkel minden okés volt.
Most használt macisajtos crómfelnire vadászom.:-)A Múltkori sajna nem volt jó.
Ha esetleg valaki tud ilyet.....:-)
2009.04.15 19:12:05 (1445.)
kjoci
(Miskolc)
ÁÁÁÁÁ!!!A lökhárítóba valót elvetettem.:-)
Ma lettek egyébbként bekötve.
Wesem 152-es mind a 4.Végülis a két szúrót (akarommondani munkahelymegvilágítót:-)) úgy kötötték be hogy külön kapcsolható ha már a helyzetjelzõk égnek.
A szakember szerint pedig ha le van takarva közúton ,a kutya nem köthet bele.Igy vettem két gyári takarót és csak az erdõben veszem le.

Előzmény: livinti @ 2009.04.15. 17:58:06


2009.04.15 17:58:06 (1444.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.04.10. 23:55:55


Hát egyedi a kinézet az tutti!
Még mindig van két szabad helyed a lökhárítóban, az nem csábít? :D Lehetne atomvillanást imitálni... x(
Milyen gyártmányú lámpák ezek? Maj d írd merg lécci, kíváncsi vagyok ködös idõben milyen lesz.
Ja az áramfelvétel: egyébként sem tûnik életszerû helyzetnek, hogy egyszerre akar az ember ködlámpát és szúrófényt kapcsolni... Ködben nem túl nyerõ... :D


livinti szerkesztette 2009.04.15 17:58:17-kor.
2009.04.15 17:53:15 (1443.)
livinti

Előzmény: ati001 @ 2009.04.14. 18:13:34


Szia!
Az elsõ és hátsó nem csereszabatos, az nem lesz jó...
arégi hozzászólásoknál vki azt írta, hogy a meglévõ lengéscsillapító alsó bekötõ szemre ráhegesztett egy másik ugyanolyat, abba rakta a szilentet és azt kötötte be, így hosszabbítota kicsit a gátlót. Az is pár centi. Nézd meg!

És lécci írd meg milyen a dízel rugóval autózni!
2009.04.14 20:31:00 (1442.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: ati001 @ 2009.04.14. 18:13:34


Besétálsz egy autósboltba és a gyári telóknál (minimum) 3cm-rel hosszabb gátlót kérsz! Lehetõleg valami keleti csodáét és akkor az tutira költségtakarékos lesz! (a Niva jó lehet)
2009.04.14 18:13:34 (1441.)
ati001
Sziasztok Suzukisok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A hétvégén kicseréltem a rugókat a Jimnyben, plusz 3 cm magasságom lett. Az a gondom, hogy így terepen elég hamar eléri a gyári telo a max. hosszát. Kéne bele valami hosszabb.
Az elsõt rakjam hátra, és valami mást tegyek az elejébe? Vagy az eleje maradjon és hátra dobjak valamit? Niva, Vitara....?? Milyen megoldások léteznek (lehetõleg költségtakarékos) ??
2009.04.11 11:10:11 (1440.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.11. 08:45:40


Hm. Atompyka szerint (igaza van) van külön ilyen lámpatípus, hogy munkahelymegvilágító-lámpa, ennek megfelelõ jóváhagyással, és teljesen szórt fénnyel. Szóval hivatalosan beleköthetnek a mindenféle lámpákba, más kérdés, hogy az átlag rendõr mennyire van tisztában a KÖHÉM rendeletekkel.
2009.04.11 08:45:40 (1439.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.11. 08:35:36


Akkor ez munkahely megvilágító lámpa.Köszi!
2009.04.11 08:35:36 (1438.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:22:17


A vonatkozó rendelet (KÖHÉM 6) ennyit ír a dologról:


Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek

51. § Olyan lámpával, amely az álló jármû körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresõlámpát is) minden jármûvet fel szabad szerelni.
Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó további mûszaki feltételek

52. § (1) A munkahely megvilágító lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
(2) A munkahely megvilágító lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak akkor legyenek bekapcsolhatók, ha a jármû helyzetjelzõ lámpái be vannak kapcsolva.



Itt igazából az egyetlen, elég homályos megkötés az "álló jármû". Namost ha egy lámpa le van takarva, akkor azt menet közben értelemszerûen elég nehéz használni, szóval nehéz belekötni.
2009.04.11 08:35:05 (1437.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.11. 08:13:41


igen.
2009.04.11 08:13:41 (1436.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:22:17


miért mûszakis a géped?
2009.04.10 23:55:55 (1435.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 21:33:55


Jaja!A két terítõ között kicsit több mint 60 cm van!A gyári fényszóró 2 széle 75 cm-re van egymástól.A két középsõ ami a szúró valóban nem szabályos.De!Van rá takaró és külön kapcsolható is lessz.Pontosan ezt gondoltam én is amit nyuszi ír.Munkahelymegvilágító.Vagy majd azt mondom optikai tuning.:-)
Egyébbként haveromnak is igy van felrakva.Rendõr még nem szólt érte.A vizsga meg más kérdés.:-)
Egyébbként ennyit egyszerre nem is bírna a generátor és szerintem a vezetékelés sem.
De ez az olvasztás jó ötlet.:-)
2009.04.10 22:22:17 (1434.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 22:13:55


Nekem meg a szélvédõkeret felett,de közúton letakarva.Az gáz lehet?
2009.04.10 22:13:55 (1433.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


Ha jól látom, akkor a két középsõ a hosszú, de egyébként akkor tudtommal nem szólhatnak, munkahelymegvilágító-lámpa oszt' kész...

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 22:02:34


Szerintem úgy megvan, nekem valami 80 centire vannak.
2009.04.10 22:06:18 (1432.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:05:20


Látom tudod a sorsod (de nincs menekvés)
2009.04.10 22:05:20 (1431.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: lopez4 @ 2009.04.10. 22:03:38


Jó csak egy gondolat volt!
Ne küldd a fekete autót!:-)
2009.04.10 22:03:38 (1430.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


De ha trélleren vinné .... hát, akkor talán ok!
2009.04.10 22:02:34 (1429.)
lopez4

Előzmény: Kisszurkos @ 2009.04.10. 22:01:01


Akkor sincs szerintem 60 cm
2009.04.10 22:01:01 (1428.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 21:50:17


Sziasztok!
És ha a két középsõt letakarja közúton?Azért is szólnak?
2009.04.10 21:53:24 (1427.)
lopez4

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 21:50:17


Egyébbként nekem is tetszik ,sõt még ötletes is mert télen felolvasztja az útról a jeget.
2009.04.10 21:50:17 (1426.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.10. 12:22:00


Nekem tetszik :)
A hûtésed hogy van? Így a felsõ rácsok gyakorlatilag teljesen ki vannak takarva, és a két lámpától is féltem elõször.
Ja, és tényleg belédköthet a yard, 60 centinek kell lennie a két reflektor között.
2009.04.10 21:33:55 (1425.)
lopez4

Előzmény: kjoci @ 2009.04.10. 12:22:00


Csak ne találkozz olyan rendõrrel akinek rossz napja van!(mert a ködlámpa felszerelésnek is van szabálya,1. a két lámpa közti min táv.)
2009.04.10 12:22:00 (1424.)
kjoci
(Miskolc)
Köszi!
1 képet feltettem.A 2 szúrót úgy kötöm be ahogy te írtad.(A távolságiról relével és külön kapcsolóval) a 2 terítõ pedig a szabványos ködlámpa bekötést kapja.
Majd jön az emelés es az új görgõk.:-)
De majd csak nyáron
Láttam hogy létezik 11 cm-es emelõszett is hozzá.De az ára........húúúú.....2000 ejró....

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.10. 07:34:41


2009.04.10 07:34:41 (1423.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.09. 21:20:58


1. Ha az ET-je -12 vagy kisebb, akkor el fog férni, inkább az lesz a kérdés, hogy milyen gumit tudsz rátenni, ami nem néz ki hülyén és elfér.
2. Képek? :)
2009.04.09 21:20:58 (1422.)
kjoci
(Miskolc)
Szép jó estét!
A 8x15-ös mangels crómfelni felmegy még a Jimny-re?Az offroadon hirdetnek párat és infót várok róla .De nemtudom nem lenne e túl széles.
Ma megoldottam a lökhárítóra szerelését a + lámpáknak.Nem volt egyszerû.Külön merevítést kellet gyártani mert a zártszelvényes megoldás nem volt jó.Ha valaki hasonlót szeretne szívesen segítek.
2009.04.09 18:28:36 (1421.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2009.04.06. 20:18:16


Az enyém õsszel elöl-hátul nagyon összetört, így használhatatlan volt, így muszáj volt javítani. majdnem 2 hónapot töltött a szervízben (Suzuki szervíz) és (szerintem) szépen megcsinálták. CASCOra. Valamikor novemberben lett kész. Már csak az önrésszel tartozik a külföldi felelõsségbiztosító. A felelõsség már tisztázott, úgyhogy már csak 1-2 hónap és megkapom a pénzt... :)
2009.04.06 21:30:04 (1420.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.06. 20:29:33


A Jimny-n csak az az egy van!Van kardánkereszt, ami zsírozható,illetve zsírzógombot tetethetsz fel bárhová...de szerintem nem kell.
2009.04.06 20:37:47 (1419.)
kjoci
(Miskolc)
Köszönom!

Előzmény: nyuszy @ 2009.04.06. 20:34:09


2009.04.06 20:34:09 (1418.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kjoci @ 2009.04.06. 20:29:33


Én nem tudok többrõl.
2009.04.06 20:29:33 (1417.)
kjoci
(Miskolc)
Üdv!
Kérdés.Már megint:-)
Hol vannak zsírzópontok a Jimnyn?Már azok amiket egyszerû zsírzópumpával én is meg tudok tölteni.
Amikor az alvázvédelmet csináltam a kardánon láttam egyett.Van még valahol?
Mellesleg a hétvégén a Bihari havasokban jártam újra(igaz más célból ,nem az off road volt az elsõdleges.Jól vizsgázott a kicsike.:-)
2009.04.06 20:18:16 (1416.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2009.04.06. 12:36:27


Az autód készen van? Az enyémet nagyon nehezen akarják elkezdeni javítani és mindig közbejön valami... :( még most is azt mondogatják a Jimny szó hallatán a Suzukinál, hogy "ritka" , holott már nagyon sok fut belõle. A legszomorúbb pedig az, hogy 10 éve gyártják és a márkaszervizek még most is hülyén állnak elõtte, ha bele kell nyúlni.
2009.04.06 12:36:27 (1415.)
livinti

Előzmény: kenci @ 2009.04.02. 20:51:45


Igen, igen, egyszerûen csak fejjel lefele voltak berakva. Megfordítva rendbejött minden!

A fülecskék kinézete nem volt túl gyári, inkább házi.

De mióta széttört az egyik (az autó nagy részével együtt), akkor vettem két jobbat, meg beépítõ keretet, de persze még nem került sor a beépítésre, az említett okok miatt. Meg mert lusta disznó vagyok... x( De végül is nem lesz annyi, mint a gyári...
2009.04.02 20:51:45 (1414.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: livinti @ 2009.04.02. 14:15:53


Szerintem azok nem "házi fémépítõk" voltak, hanem a lámpához gyárilag járó befogatófülek! Ugyanis a többi suzuki típushoz is hasonló ködlámpák vannak és azok is ilyen kis fém fülecskével vannak ellátva és befogatva a lökösbe. Nem lehet, hogy mégsem a jimnybe való lámpa volt? Csupán azért kérdezem, mert ha jól emlékszem neked voltak vele problémáid, miszerint nem megfelelõ irányba világítottak?
2009.04.02 14:15:53 (1413.)
livinti

Előzmény: kjoci @ 2009.03.31. 22:39:05


Figyelem! Megvétel elõtt próbáld a helyére! Nekem valami Wesem típusú volt, amit házi fémépítõkkel fogattak a helyére, de méretre passzoltak. A gyári megoldás szerint a lökgárítóban belül kialakított csavarhelyekre egy fém beépítõkeretet kell csavarozni, amire a lámpát kell csavarozni és akkor a helyére kerül. Persze az a lámpa (ami egyébként tökéletes) ami a számítógép szerint a jimnybe kell a lámpaboltban, az nem passzol sem a lökhárító furataihoz, sem a fém beépítõkerethez, így mindenképpen meg kell nézni, hogy lesz-e vele plusszmunka, vagy csak becuppan a helyére.

Nekem van beépítõkeretem, meg lámpám, de a közdarabot most fogom megcsinálni hozzá.....

A gyári tényleg nagyon drága!
2009.03.31 22:39:05 (1412.)
kjoci
(Miskolc)
Köszi!Ezek nem olyan vészes árak a gyárihoz képest.
Jövõ héten Pesten járok ,meg is veszem õket.
2009.03.31 21:37:00 (1411.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.31. 21:35:04


Végül is persze, ha szerencséd van...
2009.03.31 21:35:04 (1410.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2009.03.31. 21:29:48


Ki lehet fogni. Nem egy dolgot vettem olcsóbban eBay-rõl a világvégérõl számolt postaköltséggel együtt, mint amennyiért itthon vehettem volna meg.
2009.03.31 21:29:48 (1409.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2009.03.31. 21:17:44


Postával együtt olcsóbban? - gyanús. Ez meg új :)
2009.03.31 21:17:44 (1408.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kenci @ 2009.03.31. 21:02:37


Esetleg eBay.