Jimny



Üzenetek visszafelé
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.01.02 22:38:54 (16951.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.02. 21:04:07


Ült a segge amikor megvettem, odagurultam és mondtam hogy milyen magasan szeretném látni a tetejét hátul. Elsőhöz nem kellett nyúlni. Ennyi röviden. Kikapta legyártotta berakta az újat és viszlát. Azóta is tökéletes.
2020.01.02 23:02:40 (16952.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gabor @ 2020.01.02. 22:38:54


Jól hangzik... Akkor mondjuk rögtön velük tetetem át az elsőt hátra, s azt mondom, hogy vízszintesnek szeretném látni a kocsit :D
Holnap pont kell menjek a Szerencs utcai tengelyen, beugrom legalább megkérdezni.

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.02 23:06:40-kor.
2020.01.03 10:07:31 (16953.)
Gabor
(Budapest)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.02. 23:02:40


Odatette a küszöbre a vízmértéket az alapján kalkulálta a rugó hosszát, az anyagvastagság meg adott volt.
2020.01.03 11:22:13 (16954.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Gabor @ 2020.01.03. 10:07:31


A talaj -amin állt a kocsi- vízszintben volt? :D
2020.01.05 09:20:52 (16955.)
Goodspeed
(Nagykáta)

Előzmény: Robi @ 2020.01.03. 11:22:13


Szia, láttam írtál privátban, de nem engedi valamiért, hogy válaszoljak. Ide tudsz írni, ott tudunk kommunikálni: zoltanwelscher1@gmail.com
2020.01.05 12:35:15 (16956.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Goodspeed @ 2020.01.05. 09:20:52


Ha az üzenetbe pl. idézőjelet teszel, bárhová (és meglehet, más jelekre is érzékeny, de én csak eddig jutottam el, ezt is sok túl sok káromkodás árán..) akkor azt visszadobja SQL hibával. A hozzászólásban nem.
Ha nagyon kell, akkor amott kettős ’-fal tudod helyettesíteni.

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.05 12:40:57-kor.
2020.01.05 13:52:03 (16957.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gabor @ 2020.01.02. 22:38:54

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.02. 23:02:40


Sajnos ez így nem megy...
( Végül nem jártam náluk, mert előtte odacsörögtem, hogy a kommunista szombatok nyomán kialakult zárvatartásban mi az ő helyzetük, s így kifaggattak távrecsegőn, hogy mit akarnék.)
Szóval,
az első rugók hátra tételét ők nem vállalják, tartózkodva az ilyen ’gányolásoktól’ (hiába mondtam, hogy ez Jim’-eknél már kijárt út) - és ez tkp. érthető, a felelősségvállalás miatt..
Félig kicserélten viszont hogy kerül oda a kocsi: Frédi-Béni módszerrel :D vagy trailer-en?.. (Ha itthon átmenetileg a hátsót tennénk előre, az szerintem túl nagyot bólintana - ha jól számolok, 6cm-rel? -, és én csak nagyon főutakon tudnék odagurulni; meg pl. a Késmárk út kátyúin nem is mernék így átmenni.. De nincs az a házi pálinka és csípős juhtúró se, amiért az ismerős szerelő ezt megcsinálná, ill. utána kiengedne a kertkapun :) )
Aztán, a rugót a meglevő alapján gyártják le, csak a magasságán szoktak változtatni - már ha jól értettem (élőszóban persze más lett volna..) Ami viszont ilyenkor hátul van bent...
Vagy esetleg maradt valakinek emelés után gyári (benzines) első rugója, amit addig betehetnék előre, ill. alapul tudnának venni? (Olyat nem is kérdezek, hogy van-e valaki Diesel-es, aki valami okból esetleg kölcsön tudja adni egy elsőit...)
Ugyanakkor a korábbi kutatásaim eredményei azzal zárultak [ld. ’17 júl.13-15.], hogy a gyári Diesel-es rugók nem annyival magasabbak, hanem keményebbek(?) és azért ülnek kevesebbet. Egy puhább rugó nagyobb magassággal pedig alighanem teljesen másképp viselkedik, mint ami a bevált emelés, nem?..
Ja, és végül árat is elfelejtettem kérdezni...

( Mondjuk nekem most a tankolás is anyagi gond, szóval csak eljátszottam az ötlettel...)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.05 13:59:21-kor.
2020.01.05 16:01:53 (16958.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.05. 13:52:03


Én most ott tartok az emeléssel, hogy még kettő centi pogácsát fogok tenni előre a diesel(?) Jimny rugó fölé. Így az eredmény elöl plussz 3 centi lesz. Reményeim szerint ez a gyári gátlóval is működni fog.
2020.01.05 16:25:41 (16959.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Goodspeed @ 2020.01.05. 09:20:52


;)
2020.01.05 22:50:31 (16960.)
danner913
(Kerepes)

Előzmény: ONLYSUZI @ 2020.01.02. 21:21:08


Én pár hete emeltem, 6cm-s pogácsákkal. Megvan, hogy előre-hátra melyik gátlók passzolnak hozzá. Terepen sokkal jobb, igaz nem lép nagyobbat mert a rugóút maradt a régi, viszont ahol eddig recsegett az első lökös meg a küszöb, ott most vígan elmegy. Cserébe a félcsöveim cserélni kell mert ha felemelem az autót azon csüngg elöl a híd. Aszfalton így most kb 80-as tempo amit még biztosnak érzek :) mondjuk az MT-s gumi is közte játszik... ha csak az a cél hogy magasabb legyen akkor ez a legolcsóbb megoldás.
Másik téma, kinek van fenn nagy gumi? 71cm átmérő elfér úgy hogy nem szakítom le vele a műanyagokat?
2020.01.06 05:43:37 (16961.)
patu
(Domony)

Előzmény: danner913 @ 2020.01.05. 22:50:31


Hali ! Nyugodtan felteheted nekem 72 az Átmérő és semmi baja
2020.01.06 09:50:59 (16962.)
danner913
(Kerepes)

Előzmény: patu @ 2020.01.06. 05:43:37


Köszi!
2020.01.06 18:10:10 (16963.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2020.01.05. 16:01:53


Amiben egyre bizonyosabb vagyok, az a ’’(?)’’-ed  :/
Ezért nem mertem/-nék venni se; pedig az egyik helyen, főtörzsv.-ként 25e/db-ért kapnék e’rgomit is, és nem hinném, hogy egyedi gyártásban sokkal olcsóbb lenne - Gábor?
( Azt említettem már, hogy a nyáron belenéztek nekem valami gyári nyilvántartásba is, és a kívülről kétfélének látszó rugók jelzete abban pontosan egyezik..)
Az eredeti Diesel-es cserélés ~3cm-t emelt, és ahhoz nem kellett cserélni semmi mást.

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.06 18:13:16-kor.
2020.01.06 18:20:55 (16964.)
Hegyjáró
(Bp.)
Részemről megvan az első E10-es fogyasztás eredménye: ugyanolyan üzemben +0,5 liter, azaz +5%

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.12.30. 12:41:33

Ez nálam, és az igen visszafogott tavalyi évemre vetítve is +24eFt/év!!..
Hogy szakadna rátok egy bála biohummusz, gretének és molajosok... (fejenként!.. és stílszerűen a 10. emeletről..)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.06 18:24:13-kor.
2020.01.07 16:09:58 (16965.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.06. 18:20:55


[folyt.]
És ha ezt

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.12.30. 14:51:09

összevetem ezekkel a számokkal [Samu’-ból:]

Előzmény: Vili @ 2019.12.29. 10:35:55

akkor a %-okkal is helyben vagyunk: másfélszer annyi E-tartalom után fele akkora az emelkedés...

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.07 16:14:19-kor.
2020.01.07 16:58:48 (16966.)
Gabor
(Budapest)
https://e10check.hu/
2020.01.07 21:34:19 (16967.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gabor @ 2020.01.07. 16:58:48


Egy ilyenre a molajos és kapcsolódó állami bevételekből persze nem futotta...
[ ld. ’’Rólunk’’]
2020.01.09 08:59:03 (16968.)
TDavid
(BUDAPEST)
Sziasztok,

Nemrég regisztráltam az oldalon de már a segítségetek kell kérjem.
Pár hónapja vettem meg hat éve dédelgetett álmom tárgyát és most
szükségem volna egy megbízható, általatok is ismert és jól dolgozó Jimny szerelőre. Tudnátok ajánlani valakit Budapesten vagy közelkörzetében?

Már nehézkesen lehet sebességet váltani és olykor elinduláskor egyáltalán nem lehet sebességbe tenni. Lehet, hogy csak kuplung állítás vagy csere, de inkább szakértő kezekre bíznám.
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv
Dávid
2020.01.09 09:16:00 (16969.)
TDavid
(BUDAPEST)
Sziasztok,

Nemrég regisztráltam az oldalon de már a segítségetek kell kérjem.
Pár hónapja vettem meg hat éve dédelgetett álmom tárgyát és most
szükségem volna egy megbízható, általatok is ismert és jól dolgozó Jimny szerelőre. Tudnátok ajánlani valakit Budapesten vagy közelkörzetében?

Már nehézkesen lehet sebességet váltani és olykor elinduláskor egyáltalán nem lehet sebességbe tenni. Lehet, hogy csak kuplung állítás vagy csere, de inkább szakértő kezekre bíznám.
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv
Dávid
2020.01.09 16:43:43 (16970.)
Hegyjáró
(Bp.)
Ezt az E10 nyűgöt átkonvergálom a Csevegőbe, jó? Mindenkinek lehet más kocsija is... Ld.

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.09. 16:33:12

2020.01.09 17:00:38 (16971.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.09. 09:16:00


Jimny-va!
Ha nem a Das Auto-d (amit mindennap használsz), akkor szerintem várd meg Geo remete páter jelentkezését - rendszeresebben olvas, mint ír, és albioni barlangjában maga újított fel egy olyan váltót(!) -, ill. addig fogalmazd meg a jelenséget részletesebben, érzet és hang tekintetében is.
Máskülönben a Jászberényi úti, felüljárós vasúti kuplerájnál van egy szerelő, akinek magának is Jim’-je van; Árpádföldön pedig egy kifejezett váltószerelő - csak mindkettő elég leterhelt...

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.09 17:02:00-kor.
2020.01.09 22:03:13 (16972.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.09. 17:00:38


Ahoi,
Még nem az, de amint elviszik a másik vasat az lesz. Addig a szerencsés pillanatig szeretném orvosolni a baját.
A jelenséget egyszerű leírni: amint bemelegedett a motor / váltó / olaj, neutrálból nem lehet egyik fokozatba sem betenni, ám amíg hideg úgy ahogy. Furi. Ilyenkor játszom a váltóval és ha valahova beugrik próbálok lendületet adni a kocsinak és utána dobom át 1-es vagy 2-es fokozatba (amelyik sikerül), hogy tényleg el is tudjak indulni. Hátramenet is csak hébe-hóba van, legtöbbször csak reszeli a fogaskereket ha próbálkozom. Csellel ez is megy de az senkinek se jó.
Nemrég volt egy erős menet vontatmánnyal és ott volt egy kis kuplungszag, azóta határozottan rosszabb lett.

Köd itt is van, nem feltétlen mennék albionig, mégha maga Bob herceg is várna rám, szóval megvárom Herr Remetét, hátha felbukkan. :)
2020.01.09 22:26:20 (16973.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.09. 17:00:38


Ahoi,
Még nem az, de amint elviszik a másik vasat az lesz. Addig a szerencsés pillanatig szeretném orvosolni a baját.
A jelenséget egyszerű leírni: amint bemelegedett a motor / váltó / olaj, neutrálból nem lehet egyik fokozatba sem betenni, ám amíg hideg úgy ahogy. Furi. Ilyenkor játszom a váltóval és ha valahova beugrik próbálok lendületet adni a kocsinak és utána dobom át 1-es vagy 2-es fokozatba (amelyik sikerül), hogy tényleg el is tudjak indulni. Hátramenet is csak hébe-hóba van, legtöbbször csak reszeli a fogaskereket ha próbálkozom. Csellel ez is megy de az senkinek se jó.
Nemrég volt egy erős menet vontatmánnyal és ott volt egy kis kuplungszag, azóta határozottan rosszabb lett.

Köd itt is van, nem feltétlen mennék albionig, mégha maga Bob herceg is várna rám, szóval megvárom Herr Remetét, hátha felbukkan. :)
2020.01.10 06:46:56 (16974.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: TDavid @ 2020.01.09. 09:16:00


Szia, David.

A kuplungot mozgató bowden feszességét leírásod alapján állítani kellene. Ezt a bicikli fékekhez hasonlóan (!) Te magad is állíthatod a kuplungharang oldalán lévő műanyag anya szorosabbra âllításával. Még valószínűbb, hogy a kuplung tárcsa ill. kinyomó szerekezet és csapágy is megérett a cserére.

Viszont ennek semmi köze nincs a nehézkes váltáshoz, amit álló helyzetben tapasztalsz. Egy üzemképes Jimny R72 váltót az autó álló helyzetében leállított motor mellett gond nélkül lehet váltani, a váltó szerkezetének gyári holt játéka miatt még akkor is, ha a kuplung pedál nincs kinyomva (vagy max. 1-2x kinyomod, hogy fel lazuljanak az egyébként össze feszülő alkatrészek). Ha a motor jár, akkor értelem szerint csak kuplunggal...Viszont a hideg/meleg motor mellett tapasztalt váltás, kenési problémára utal. Ami akár igen rövid távon is az alkatrészek kopását okozza. Ezért 98% biztossággal mondom, hogy szinkonizálást végző alkatrészek kopása (és elégtelen kenés) áll a dolog mögött. A maradék 2% meg a váltó rudazat igen valószínűtlen hibája (vagy valami egyedi banális hiba).

geo szerkesztette 2020.01.10 06:51:29-kor.
2020.01.10 10:43:57 (16975.)
danner913
(Kerepes)
Keresek 5mm-es nyomtávszélesítőt. Valakinek nincs elfekvőben? Vagy valaki aki tud valakit aki látott már olyat ki gyárt ilyesmit? :)
2020.01.10 23:28:02 (16976.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56


Ha 1 mp-en belül nem lehet hátramenetbe tenni járó motornál, akkor az lehet túl kevés vagy túl híg olaj miatt. Ha viszont 5 mp-cel a kuplung kinyomása után sem, akkor egyszerűen nem emel ki a kuplung.
2020.01.11 04:26:41 (16977.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.09. 22:26:20


Látod, ez egy ilyen közösség: csak írd le pontosan, és tudják/-juk ;)

Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02

Az állítási hely pedig egész pontosan itt található:

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.03.27. 10:32:13


Jut eszembe, itt is szokott még beragadni, és azt így kell kezelni:

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.03.24. 17:27:13

A lepattintandó fedél hátrébb van, és ha jól emlékszem, a menetirány szerinti jobb oldalán; de legfőképp arról ismerszik meg, hogy szögletes: egy nagyobb, hosszúkásabb gyufásdoboz méretű.
Ha van kedved-lehetőséged alámászni, akkor mindkettőt meg tudod csinálni magad. Először játszd végig ezeket, mielőtt továbblépnél, ill. szerelőhöz mennél!

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 04:34:14-kor.
2020.01.11 04:40:32 (16978.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Jut szembe, váltóolaj: a többivel együtt ezt is le akartam cseréltetni legutóbb, de az öreg mester - akihez szoktam vinni - nem tudta kitekerni a leeresztő csavarját. Van annak valami ’titkos’ fogása vagy célszerszáma?..
( Én azóta se néztem rá, mivelhogy aknás művelet...)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 04:43:15-kor.
2020.01.11 08:09:41 (16979.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 04:26:41


Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Előzmény: geo @ 2020.01.10. 06:46:56



Sziasztok,

Köszönöm Mindenkinek!
Az elmondottak alapján követem az evangélium szavait és keresek valami alkalmas helyet.
Bár az időjárás nem igazán kedvez az utcai aláfekvésnek, a szent ügy érdekében ideiglenesen elkobzom páromtól a jógamatracát és a kocsi alá hajtogatom magam.
2020.01.11 11:25:55 (16980.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 04:40:32


Váltó olajcsavarhoz négyszög dugókulcs kell.
Nem a krova hajtószárán lévő 1/2 "-os négyszög (!).
(Méretet nem tudom fejből, de a 2 lap közti távolságot le kell mérni és kiadja).
10-ből 9-szer ez már szét van nyalva, ilyenkor csavart szokás belehegeszteni és úgy kitekerni.
Értelemszerűen újat kell visszacsavarni, kb. 1000 forint darabja.
2020.01.11 12:53:39 (16981.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 11:25:55


Úgy, ahogy Robi írja. Anno én is célszerszámot köszörültem hozzá, de vért izzadtam azzal is.
2020.01.11 12:55:14 (16982.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.11. 08:09:41


Ha úgy találod, hogy nincs nagyon holtjáték, amiből elvehetnél, mégsem emel ki, akkor abból kuplung csere lesz...
2020.01.11 15:16:45 (16983.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.11. 08:09:41


A ’profik’ hungarocell táblát használnak: vastagabb, kényelmesebb - valamelyest fel is veszi a hát alakját -, és főként: jobban szigetel. Kevésbé tekerhető össze, mint a matrac, viszont nem is kell birkózni a penderedésével. Ráadásul pont hátméretű :)
2020.01.11 15:28:46 (16984.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 11:25:55

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.11. 12:53:39


Szóval lebarmolni ’valahogy’, és egy újat vissza? (Gondolom ill. remélem, hogy főként az utóbbi a vadászata akasztotta meg az öreget..)
S a feltöltő nyílással mi a helyzet?

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.11 15:34:00-kor.
2020.01.11 18:20:47 (16985.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 15:28:46


Igen, le kell barmolni. Ilyen csavart nem kell vadászni, mert szinte mindenki tart vagy be tud szerezni.
Feltöltő nyílás ugyanilyen.
2020.01.11 19:08:00 (16986.)
Robi
(Bokod)
Töltöttem fel tárhelyemre Jimny service manualt (angol nyelvű).
Javaslom az adminok felé, hogy tegyék fel ide a Letöltések mappába, mert a hsz-ek között el fog veszni.

Innen letölthető:
https://drive.google.com/file/d/1i3oOecGV0VbdrBK84VA9iFovBytc9s1t/view

Robi szerkesztette 2020.01.11 19:08:17-kor.
2020.01.12 08:06:51 (16987.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.10. 23:28:02


Ezt az másodperc alapú elméletet mire alapozod? Azért kérdem, mert erre utaló ismereteim ill. tapasztalataim nincsenek.

A hátramenet fokozat egyébként nem szinkronizált (a fogaskerekek a fogainak alakja miatt tudnak csak egymásba ékelődni).
A hátramenet fogaskerekei néha pont úgy állnak meg, hogy mindkét fog csúcsa egymás mellett van, ezért csak ütköznek egymással ahelyett, hogy becsúsznának egymás fogai közé. Igyenkor egy kupungolás vagy bármely más fokozatba váltás segít kicsit elmozdítani a fogakat egymáshoz képest mielőtt sikerülne hátramenetbe váltani.
2020.01.12 09:19:02 (16988.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.11. 15:28:46


Azért kell most lebarmolni, mert barom volt aki korábban agyon húzta a csavart. A meghúzáshoz csak 23Nm kell! Ha helyesen van meghúzva, akkor nem nyalja el semmi a (10x10mm négyzet alakú) "lyukat".

Vegyél új dugókat a váltódhoz, majd esztergáltass - vagy fűrésszel és reszelővel Te magad készíts - egy célszerszámot hozzá! Egy nagyobb hatlap fejű csavarból lehet egy rövidre visszavágott, a szögletes lyukba pontosan illő eszközt készíteni. A rövidségnek a feltöltő lyuknál van jelentősége, mert szűk a hely!

Ez sokkal gyakoribb probléma a diffi ház olaj feltöltő csavarjával, mert az nagyobb nyomatékkal van meghúzva. Azt egy azonos méretű (KTM front spindle M20 1.5) csavarral végleg orvosoltam. A váltónál erre nincs szükség, csak a megfelelő nyomatékkal meg a megfelelő szerszámmmal kell dolgozni!
2020.01.12 19:48:48 (16989.)
Gee
(Budakeszi)
Nekem volt pont olyan méretű számbeütőm,azzal tudom lazítani,de lehet kapni dirket ilyen fejet krovára.igaz az nem fér be a váltó betöltő csavarjához mert kevés oldalt a hely.
2020.01.12 21:16:47 (16990.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 09:19:02

Előzmény: Gee @ 2020.01.12. 19:48:48

Kösz-kössz!
És mostmár kezd ősszeállni a kép: emez is pontosan ugyanolyan fejű, mint amilyen az osztó- és bolygóműveké (ugye?); és ilyen bit-je volt/van is az öregnek (hiszen a többiben gond nélkül kicserélte), csak a hajtómű betöltőnyílásához nem fért oda a racsnissal.(Tehát nem az volt a gond, hogy valaki ’elkente’ előtte; főként, mert gyanúm szerint abban még a gyári olaj van, de én úgy számoltam, hogy ideje azt is cserélni. Az olajat is megvettem már hozzá.) Azt mondta, lejjebb kellene eresztenie a váltót..
Gee, szereted a görgényi juhsajtot? ;)

Hegyjáró szerkesztette 2020.01.12 21:22:41-kor.
2020.01.12 21:26:23 (16991.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 08:06:51


Akkor az M13A-s Type7-esekben is ilyen lehet (enyém ’09-es), mert semmi gondom vele, de a hátrát minden x.-re így veszi be.
2020.01.12 21:34:11 (16992.)
Hegyjáró
(Bp.)
Baszki, ONLY’... [ld. képei] :D
És ezek milyen hamuba’ sültek, Cr-V-sban?..
2020.01.12 21:59:37 (16993.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: geo @ 2020.01.12. 08:06:51


Igen, a Jimnyben is tolófogaskerekes a hátramenet, mint minden másban, és valóban előfordul, hogy emiatt pont nem tudod behúzni, és kell egy kuplung ráengedés, de itt a kolléga azt mondta, hogy azért nem tudja kapcsolni, mert darál. A kuplung benyomása után a fogaskerekek még pörögnek. Az olaj (meg persze a csapágyak súrlódása) állítja meg őket. Ha kevés az olaj vagy nagyon híg már (esetleg mindkettő) akkor kicsit tovább tart, míg megállnak a kerekek és R-t lehet kapcsolni. Ha viszont még 5 mp-en túl is pörögnek (és darálás hallatszik), akkor már szinte biztos, hogy nem emel ki rendesen a kuplung. És persze az 5-öt nem kell készpénznek venni, lehet hogy 3-at kellett volna írnom, vagy épp 7-et...
2020.01.12 23:18:07 (16994.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Robi @ 2020.01.11. 19:08:00


Hiánypótló olvasmány, köszi!
2020.01.12 23:29:42 (16995.)
TDavid
(BUDAPEST)

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.12. 21:59:37


Na kérem, magas járdaszegélyre fel, ember alá, csavar keres, talál, állít. Tekertem párat rajta aztán próbakör, kuplungnyomogatás, újra alá, stb. Ha addig tekerem, hogy már nem akad váltáskor akkor viszont elindulás illetve a kuplung teljes felengedése után egy nagyobb gázadásra elpörög. Visszábbtekertem, így nem pörög el és még be is lehet tenni fokozatba, még hátramenetbe is. Ideig-óráig jó lesz, de már tuti kuplungcsere.

Amúgy hátrameneti fokozatot egyáltalán nem vette be korábban, addig reszelt volna amíg meg nem unom vagy el nem zsibbad a lábam a pedálon.

Kuplungra visszatérve, nem kéne egy porfogó lemeznek vagy gumiharangnak lennie ott ahol a kuplung kinyomó kábel rácsatlakozik a kiemelővillára? Nekem nincs ott semmi.
2020.01.13 05:11:44 (16996.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.12. 21:16:47


Nem vagyok nagy sajtos :) Miért, az milyen sajt valami spéci ? :)
2020.01.13 05:15:52 (16997.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.12. 23:29:42


De oda való egy műanyag takaró.Nekem is hiányzott, 6eft volt ha jól emlékszem rá.
2020.01.13 11:47:44 (16998.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Tobzos @ 2020.01.12. 21:59:37


Én pont a hideg-meleg motor miatt gondoltam, hogy kenés ill kopás áll a háttérben. A kuplung csere önmagában már nem oldja meg a problémát ilyen előrehaladott állapotban. Új csapágyak és fogaskerekek esetén (az én esetemben legalábbis) a váltó igen "passzentos" belül. Nem lötyög, nem laza semmi sem, így a pörgés hamar leáll magától is (szándékosan nem említek másodperceket) új váltó olajjal feltöltve.
2020.01.13 14:58:06 (16999.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: TDavid @ 2020.01.12. 23:29:42

Előzmény: Gee @ 2020.01.13. 05:15:52


Na várj(atok), arról a hosszanti téglalap alakú nyílásról van szó, amiről alább behivatkoztam a 4x4zsolt-féle kezelési receptet? S ott nem nyomtad tele WD-40-nel? Mert amiatt is lehet - főként, ha fedetlenül van! - hogy nem emel ki. [f.t.]
( A bowden kezelése már nem hétvégi, utcán aláfekvős törpénet..)

Máskülönben:

Előzmény: Hegyjáró @ 2016.10.25. 23:43:42



Hegyjáró szerkesztette 2020.01.13 15:04:13-kor.
2020.01.13 15:06:49 (17000.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2020.01.13. 14:58:06


Továbbá, ill. frissítésképp:

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.12.31. 20:47:51



Hegyjáró szerkesztette 2020.01.13 15:07:54-kor.