Csevegõ



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 20388 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 404  405  406  407  408   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2019.01.16 21:27:09 (20388.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.15. 21:11:23


Én egy időben nézegettem, de nekem ez a konzervdobozos 4x4 nem szimpatikus. :) Ismerős is azért adta el, mert rosszul lett, amikor kimondták a cseredarab árát. Egyébként a piacon lévők egy része ezért eladó, csak vásárláskor ezt elfelejtik mondani. Kipróbálni meg nem egyszerű, mert általában össze van égve és állandóan 4x4-ben van...
2019.01.15 21:11:23 (20387.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kenci @ 2019.01.15. 20:43:27


Hát ez meglepett, de mondjuk amúgy sem terveztem venni... :)
2019.01.15 20:43:27 (20386.)
kenci
(Bükkzsérc)
Bizony és nem is túl tartós bennük - a csere meg elég húzós... Ezért annyi a freelanderek ára, amennyi...
2019.01.15 19:44:17 (20385.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.15. 19:34:22


Freelanderben én azt hiszem az van...
2019.01.15 19:34:22 (20384.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.01.14. 23:12:17


A Land Rovert nem ismerem, de azért a visco meglepne. Olyat ilyenekbe raknak: Panda, Swift, Ignis...
2019.01.14 23:12:17 (20383.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.14. 22:45:01


Én arra gondoltam, hogy - elvileg - az elektronikus vezérlés is elrugaszkodhatna a fordulatszámtól a nyomaték érzékelésének irányába - mondjuk ennek a mai mar’gecing-ben annyi az esélye, mint a Torsen-ek tömeges elterjedéséé a látvány-SUV-okban...

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.14. 21:18:23


S gondolod, hogy az LR Free’-jei is (részben) ezért kurvultak le visco-ssá?
( másrészt gondolom azért, mert ezekkel már senki nem megy komolyabb terepre, s akkor meg ’’minek bele’’: inkább hízlalja a hasznot, amíg a név tartja magát..)

Hegyjáró szerkesztette 2019.01.14 23:18:26-kor.
2019.01.14 23:00:21 (20382.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.14. 22:46:25


Aha, ők ismerősek, csak nekem hűtő-javítással volt velük dolgom (még a kis szgk.-val) - abban meggyőzőek voltak, és a túlterheltségük ellenére nagyon készségesek!

Hegyjáró szerkesztette 2019.01.14 23:02:53-kor.
2019.01.14 22:46:25 (20381.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.01.14. 22:20:29


A Hüllő Kft-nek jó híre van a szakmában. Velük nekem eddig nem volt dolgom, csak sarki kóklerekkel...
2019.01.14 22:45:01 (20380.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2019.01.14. 22:04:21


Bizony sokat fejlődtek! Sokkal sűrűbb a jelfeldolgozás, gyorsabb a beavatkozás. De sosem lesznek olyanok, mint egy mechanikus zár. Ezekben ugyanis az a lényeg, hogy már megcsúsztál, amikor beavatkoznak, míg egy 50-50-es zárás már a tapadás elvesztése előtt is veled van...
2019.01.14 22:20:29 (20379.)
Hegyjáró
(Bp.)
Meg egy teljesen más, egyszerűbbet is:
Kelet-Pest térségében tud valaki egy jó lökhárító ’forrasztó’ mestert?

Hegyjáró szerkesztette 2019.01.14 22:20:51-kor.
2019.01.14 22:04:21 (20378.)
Hegyjáró
(Bp.)
Én viszont egy másik, valahol ehhez kapcsolódót kérdeznék, akár az új Jim’ EDS-e okán:
általában ugye azt hallani-olvasni, hogy a mechanikus nyomaték-osztók ’gyorsabban’ működnek, ill. bizonyos helyzetekben csak azok, mert az elektronikus vezérlésnek kell(ene) a körülfordulás, vagy legalábbis egy része, hogy érzékelje a gondot - ami ugye azokban a bizonyos helyzetekben már nem is tud megtörténni..
Ez vajon fejlődött-e?

Hegyjáró szerkesztette 2019.01.14 22:10:16-kor.
2019.01.14 21:42:42 (20377.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.14. 21:18:23


Szóval ilyen egyszerű. Köszönöm.
2019.01.14 21:20:51 (20376.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2019.01.14. 16:27:49


Mármint amikor ugyanaz van kihajtva mindkét tengelyre? - hát azzal ugye aszfalton nem egészséges a kanyargás...
Hogy a másik tengely (vagy féltengely) bevonása a hajtásba, ill. a differenciálásuk hogyan valósul meg, az a legegyszerűbb (és leggyengébb, ennek ellenére az LR Free’-ben is betett) visco-s, vagy az erősebb és akár vezérelhető hidraulikus kuplung-tól kezdve (ez a Haldex), a központi diff.-műn át (ld. pl. MP, Niva) a Torsen-ekig (Quattro), azt sajnos nemcsak a felhasználási cél, hanem a szerkezetben rendelkezésre álló hely(ek) és azok teherbírása is meghatározza; s nemkülönben a megoldás ára, azaz mar’gecing szempontok! (nem is említve olyan ’’mocskos faszista’’ elméleteket, mint a tervezett elromlás..) És csak kisebbrészt a kapcsolhatósági igények; máskülönben a mai SUV-ok (d)evolúciójában a legutóbbiról kifejezetten leszoktatják a vezetőt - szerintem főként azért, hogy minél ostobábbakat is bele tudjanak ültetni a valójában nem nekik való, drágább géposztályba.. (ld. Rezes)
Vagy ha azt is akartad kérdezni, hogy a Jim’-be mért nem központi diff. került (hogy pl. ne kelljen kapcsolgatni a hó-el-nem-takarított közutakon, ahol ugye könnyen el lehet farral csúszni), akkor arra a válasz alighanem az, hogy túl nagy és nehéz lenne bele, ill. a fogyasztása is aránytalan ennél a kis méretnél...

Előzmény: Tobzos @ 2019.01.14. 21:18:23


Na erre kb. annyira nem gondoltam, mint a jenkik a ceruzára a súlytalanságban íráshoz :)

Hegyjáró szerkesztette 2019.01.14 21:26:52-kor.
2019.01.14 21:18:23 (20375.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: osvath14 @ 2019.01.14. 16:27:49


Mert keresztben van bennük a motor.
2019.01.14 16:27:49 (20374.)
osvath14
(Tét)
Sziasztok. Ismét kíváncsi volnék a véleményetekre.
Szóval a Vitarában vagy bármelyik másik SUV-ban miért a Haldex a használatos manapság miért nem sima állandó összkerék hajtást építenek be?
2019.01.12 20:29:39 (20373.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: fifi @ 2019.01.12. 20:13:54


a kisterenyei Cigányvég fölötti dombon
2019.01.12 20:13:54 (20372.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: Kétfészeres @ 2019.01.12. 18:03:59


ez a kép hol készült? olyan ismerős...
2019.01.12 18:03:59 (20371.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)
tudtátok, hogy a samurai bogrács állványnak is alkalmas, egy zárt szelvényt bedöfve a karosszéria és az alváz közé?

https://suzuki4x4.hu/image/f/70274.jpg

Kétfészeres szerkesztette 2019.01.12 18:07:24-kor.
2018.12.31 23:18:17 (20370.)
Gabor
(Budapest)
Buék!!!
2018.12.31 20:48:03 (20369.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))
BUÉK!
2018.12.29 17:47:28 (20368.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.12.02. 12:46:50


Ha már teamécses: elég abból 3-4 is:
http://www.youtube.com/watch?v=euWUqUKSZmY
Igaz, ezt D-Eu.-ra találták ki, de hidegebbre is vannak más megoldások:
http://www.vezess.hu/vezetunk/2018/12/29/ezzel-a-takolt-orosz-futessel-johet-a-40-fok-is/
:D
( mondjuk ha a Volvó elfelejti valakinek megadni a jobbkezet, az forró lesz - bár az a Volvó még ...)

Hegyjáró szerkesztette 2018.12.29 17:51:54-kor.
2018.12.24 18:00:47 (20367.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: ONLYSUZI @ 2018.12.24. 12:51:21


Azért ne aggódj, vannak súlyosabb esetek is:
http://www.youtube.com/watch?v=YRVw16Sb9-c
( attól a youtube-er ’cookie’-tól, aki a ’’kitáji’’ Jimny-nyúzást közzétette :D
2018.12.24 12:51:21 (20366.)
ONLYSUZI
(Martonvásár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.12.24. 11:55:14


Nem tudom. 😁😁

Kellemes ünnepeket kívánok én is minden suzukis bajtársnak és családjának. 👍😊

2018.12.24 11:55:14 (20365.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: ONLYSUZI @ 2018.12.24. 11:38:23


http://www.youtube.com/watch?v=4RXV-p_Ec6Q
( Te hogy szúrsz be úgy a YouTube-ról, hogy object-ként beilleszti, mint pl. legutóbb a Jim’ fórumban?)

És én ezzel kívánok minden Kedves Testvérünknek régi filmekben gazdag, vásárlásmentes Ünnepeket!
2018.12.24 11:38:23 (20364.)
ONLYSUZI
(Martonvásár)
👍😊😊

https://www.instagram.com/p/BrxCdECI5-q/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1456r5hfqj900
2018.12.23 10:22:42 (20363.)
ONLYSUZI
(Martonvásár)

Előzmény: PerLaci @ 2018.12.23. 07:44:53


Ááá nem. Lázadó típus vagyok, papír nélkül nyomom. 👍😂😂
2018.12.23 07:44:53 (20362.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: ONLYSUZI @ 2018.12.22. 20:58:14


zöld rendszám is lesz rajta? :) :)
2018.12.22 20:58:14 (20361.)
ONLYSUZI
(Martonvásár)
Alakul a kicsike... 👍☺️

https://plus.google.com/112516961673270535320/posts/b8bXLJfGz4y
2018.12.16 09:02:52 (20360.)
PerLaci
(Fót)
Az elpárologtatón van egy fagyásérzékelő ha hideg van ez letiltja a kompresszort.

PerLaci szerkesztette 2018.12.16 09:03:29-kor.
2018.12.15 17:50:01 (20359.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Verhovina @ 2018.12.15. 16:05:17



Na ma teszteltem a klímát. Ha már teljesen üzem meleg a motor akkor beindult. Onnan vettem észre, hogy akkor hirtelen leoldotta a párát az ablakról. ;)
2018.12.15 16:05:17 (20358.)
Verhovina
(Miskolc)
És semmi jele sincsen,azon kívül hogy benyomtad az AC gombot és ég a visszajelzője? Valami relékattanás, vagy a motortérben valami mágneskuplung hang, vagy ilyesmi?
Mert nekem semmi, gyanus ;)
Haveromnak a Seat Leonban ilyenkor is megy, azzal párátlanít.
2018.12.13 07:20:59 (20357.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: Verhovina @ 2018.12.11. 23:45:46


Nem kacsol be mínuszokban,talán 3-5 fok felett.
2018.12.12 12:23:47 (20356.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Verhovina @ 2018.12.11. 23:45:46



Az enyémben nem kapcsol be a klíma ilyen hidegben.
2018.12.11 23:45:46 (20355.)
Verhovina
(Miskolc)

Előzmény: PerLaci @ 2018.12.08. 14:09:51


Szia! A Vitarádba van klíma? Működik ilyen hidegben? Kattan, emeli a fordulatot, vagy van valami jele?
2018.12.08 14:45:18 (20354.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: csicsa @ 2018.12.07. 15:17:25


Nekem se cseppent még a szemöldökömre a műanyag tető, pedig csak 1 centire van tőle egy kb 80 centis led.
2018.12.08 14:09:51 (20353.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: csicsa @ 2018.12.07. 15:17:25


Szia! A tetőtől 4,5cm re van felszerelve, nem nagyon melegszik simán megfogható kb 45 fokos, a telőt egyáltalán nem melegíti szerintem szuper. És nem raknám a hűtőrács elé, pont azért szereltem a tetőre mert saras terepen a fényszórók elég hamar besarazódnak és onnantól kezdve nem látok semmit.Egyébként nem bántam meg. nagyon nagyot világít.
Én ezt vettem a német raktárból jött:
https://www.aliexpress.com/item/5D-42-inch-400W-Curved-CREE-LED-Work-Light-Bar-for-Tractor-Boat-OffRoad-4WD-4x4/32698929534.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4drUUhuW

PerLaci szerkesztette 2018.12.08 14:10:59-kor.
2018.12.08 13:33:18 (20352.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.12.07. 11:36:17


Csak az utasteret nem tudja fűteni,mert a kis vízkörbe van bekötve ,így a blokkot is mindig melegíti. Amit felsoroltam az a beépített program szerint működik. Amit még nem írtam, hogy amint elérte a 65 fokot akkor visszaveszi a teljesítményét a felére,és hagyja 80fokig melegedni a vizet akkor kikapcsol és csak
60 fokon kapcsol vissza,ezt addig csinálja amíg a GSM-be programozott idő le nem telik,ekkor kikacsol. Az akku lemerülése kapacitásfüggő.Nekem 70Ah -ás akku van bent a kocsiba, ezzel több mint 1 órát is el tud működni.Egyébként volt már ,hogy akkumerülés miatt állt le.
2018.12.07 15:17:25 (20351.)
csicsa
(Baja)

Előzmény: PerLaci @ 2018.12.07. 11:34:01



Szia PerLaci! Úgy láttam neked nagy duplasoros led fényhíd van a tetőn. Megkérdezhetem, hogy milyen magasra van szerelve, mennyi hőt termel, mennyire melegíti a tetőt, mennyire használod ki, újra felszerelnéd e, mi a tapasztalatod?
2018.12.07 11:36:17 (20350.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: PerLaci @ 2018.12.06. 18:38:10


S lehet vele olyat is csinálni, hogy csak az utasteret fűtse-fűtögesse (mert ha egyszer felmelegedett, utána talán elég szakaszosan), vagy amit elsoroltál az egy beépített program szerint történik?
S volt már olyan tapasztalásod, hogy a merülő telep miatt állt le? Az esetben mennyi működési idő után?

Hegyjáró szerkesztette 2018.12.07 11:37:36-kor.
2018.12.07 11:34:01 (20349.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: kenci @ 2018.12.06. 21:37:53


Nem beszélve arról, hogy a motorkopás 90%-a a hidegindításból ered.
2018.12.06 21:37:53 (20348.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: PerLaci @ 2018.12.06. 18:38:10


Na ugye milyen jó dolog is ha meleg belső fogad és nem kell jeget kaparni? Az meg csak egy plusz, hogy a blokk is melegszik..... SZUPER!
2018.12.06 18:38:10 (20347.)
PerLaci
(Fót)

Előzmény: kenci @ 2018.11.28. 15:45:45


Nekem van. Webasto termotop c kályha van bent a kocsiban,GSM-ről indítom be Kb.7 perc alatt felfűti a blokkot 40 fokra, akkor bekapcsolja az utastér ventilátort és leolvasztja a szélvédőmet közben tovább melegíti a blokkot max 80 fokig. Az akkumlátort nem meríti le teljesen mert a kályhavezérlő leállítja a kályhát, ha a fűtés közben 11V alá esik az akkufesz. ezzel pedig még bőven beindul a kocsi. Kályhát kb 80eFt-ért lehet venni használtan minden kiegészítőjével (ujjonan 150-200eFt) , a GSM 25-30eFt, a Beszerelés 100-150eFt.
2018.12.04 15:15:41 (20346.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: duck @ 2018.12.03. 16:03:29


Itthon megoldható lenne, de inkább a csillagok alatt, éjszakában töltött reggeli induláskor esne jól a meleg....
2018.12.04 12:48:25 (20345.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: grougon @ 2018.12.03. 17:43:51


Kérdezz rá nagyobb gumiszervizeknél - nekem itt csodákat mutattak pl. zárható anyákból:
http://3.kerulet.ittlakunk.hu/holmi/autos/romai-gumicentrum
De arra nem vagy kíváncsi, meddig eresztheted?..
2018.12.03 17:43:51 (20344.)
grougon
(Tata)
Sziasztok,

ki milyen megoldást használ a gumi leeresztéséhez? Ami nekem szimpatikusnak tűnik azok ezek a szelepre helyezhetőek.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1cs4GPVXXXXXlXpXXq6xXFXXXV/5x-4WD-Universal-Off-Road-Automatic-ORV-Tyre-Deflators-bleeder-low-Kit-6-30-PSI.jpg

Valahol itthon lehet kapni őket?
2018.12.03 16:09:50 (20343.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: duck @ 2018.12.03. 16:03:29


Csak ne dőljön el és/vagy ne kerüljön közel semmihez, ami akárcsak felizzhat - még hajót is láttunk kiégni ilyesmitől, ahol az alvó őr plédje gyulladt meg...

Hegyjáró szerkesztette 2018.12.03 16:11:52-kor.
2018.12.03 16:03:29 (20342.)
duck
(Verõce)

Előzmény: kenci @ 2018.12.02. 22:56:19


Én alkalmanként egy kis fürdőszobai fűtőventilátort használok, un. "muffmelegtőt". Nyilván behatárolja a használhatóságát, hogy 230 V-ról üzemel és indulás előtt ki kell vele slattyogni egy hosszabbítóval a kocsiig. De bőven -15 alatt is pár perc alatt leolvasztja belülről az ablakokat. 10-15 perc alatt meg is szárítja azokat, kellemes húsz fokot csinálva az utastérben. Akkor szoktam rá, mikor télen Kispókkal hordtam a gyerekeket suliba.
2018.12.03 13:38:26 (20341.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.12.02. 22:56:19


Dehogynem: a csíki-gyergyai -20..-30°C-okban, kint az erdőn csak azért felkelnek éjfél után a nyergesekhez is, tíz percre ’berittyenteni’, hogy ne egész éjszakán át hűljenek..
Ha pedig a Webasto-félék is robbanómotorosak, mint egy segédgép, akkor a kivezetett tengelyéről mind a három fogyasztóját meg lehet hajtani (csakúgy mint a gázturbináknál), hogy a kocsi aksija csak a beindításánál játsszon szerepet - lakóteres nyergesekben meg lakókocsikban nem ilyen van?..

Hegyjáró szerkesztette 2018.12.03 13:41:54-kor.
2018.12.02 22:56:19 (20340.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.12.02. 18:21:25


Egy jó állapotú akku azért nem merül le csak úgy pikk - pakk a hidegben. Sajnos az általad keresett jelentős hőt termelő és közben önmagát a semmiből tápláló berendezést még nemigen találták fel. :) Ugyebár ennek annyi a lényege, hogy indulás előtt begyújt és már meleg autóba ülsz bele, ahol nincs jégkaparás, vacogás, f"ázikaseggem", miegymás. Mivel ez nem a vizet melegíti, itt is óvatos indulás, fokozatos terhelés van.
Nyerges vontatókban általában nem 45 Ah-s akku van....és nem 50 ezer ft-os állófűtés..... :) Nálad marad a teamécses, vagy a kempinggáz, csak hagyj egy kis rést, mert ennek is kell az "zokszigén". :) :) :)
2018.12.02 18:21:25 (20339.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kenci @ 2018.12.02. 12:46:50


Nem a fogyasztását sokallom - óránként fél literrel számolva egy egész éjszakára sem kerülne többe 2_eFt-nál - hanem hogy három éhes szája szopja a kocsi aksiját, ami hidegben magától is könnyen ellankad; nevezetesen a tü.a. szivattyú, a gyújtása és légáramoltató(k).
Ha már a turbina-elvvel viccelődtem, mért nem lehet ezeket meghajtani magáról a segédgépről? - avagy ilyen kerestetik! Ti. a cél - legalábbis részemről - nem az lenne, hogy beszállva rögtön tudjak hegynek fordulni vagy kihajtani a pályára; s a szélvédő-vakarással is megbirkózom (habár, egy ónosesős jégréteg már..), hanem ha munka vagy más kényszerű oknál fogva órákat kellene töltenem télen a kocsiban (s mint tudjuk, az üres-járatás nem barátja a motornak!)
Lakókocsikban, nyergesvontatókban ezt hogy oldják meg?

Hegyjáró szerkesztette 2018.12.02 18:27:43-kor.