Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14217 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 281  282  283  284  285   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


07:56:06 (14217.)
geo
(Stötzer Gábor (North-West, UK))

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 10:53:10


Szerintem a teendők:
függőcsapágy cseréje
lengőkar szilentek cseréje
kerekek centírozása.

Ha ezek megvoltak, akkor váltót tartó gumi bak cseréje
És ha sokat mentél vele így, lehet, hogy a motor tartó bakokat is kinyírtad...
Leírást a találsz itt.

<www.suzuki4x4.hu>

geo szerkesztette 2018.01.20 07:57:58-kor.
22:12:55 (14216.)
Godline
(Horány)
Őő, csak az előző &#8220;hozzászólásom&#8221; margójára... nemtom hogy csináltam. Csak a telefonon olvastam, nyomkodtam aztán lett egy hsz. Lehet, hogy nem is olyan szar az a tavalyi pálinka?? Na a viccet félretéve... Jimnyre Kumho Kl71 én nincs ellenfél :D

(Hogy kell hsz-t örölni?)

Godline szerkesztette 2018.01.19 22:13:24-kor.

Godline szerkesztette 2018.01.19 22:14:44-kor.
22:00:30 (14215.)
Godline
(Horány)

Előzmény: papas @ 2018.01.19. 09:18:50


Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.19. 13:48:18


20:42:04 (14214.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 10:53:10


ez sztem is vagy kerék, vagy függő lesz, elég veszélyesnek néz ki...

fifi szerkesztette 2018.01.19 20:43:01-kor.
13:49:43 (14213.)
n.szlavik
(Cegléd)
Persze ez csak az én esetem nem biztos hogy neked is az.
13:48:18 (14212.)
n.szlavik
(Cegléd)
Nekem pontosan ezt csinálta a jimnym mikor megvettem.Szálszakadásos volt a jobb első gumim .Kételkedtem mikor ezt mondta a szerelőnek de csere után meg egy futómű beállitás után nem volt gond.Nem mindíg csinálta csak bizonyos fordulaton de akkor pont így le kellet vele állni menet közben.
2018.01.19 12:20:19 (14211.)
Tibi
(Kerepes)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.19. 11:42:25


Beépített vibrációs tréner. Jobb mint a Flabelosz. :D
2018.01.19 11:42:25 (14210.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 10:53:10



Nem szögletes a Te kereked :O
2018.01.19 11:08:05 (14209.)
papas
(.)

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 10:53:10


Így már én is azt mondom, h függőcsapágyas. De sztem még a váltótartóbak is gatya ha ennyire remeg még az is.
De majd Tőlem okosabbak is írnak vmit rá, mert én még csak tanulom ezt a jimnyzést.
2018.01.19 11:07:16 (14208.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 10:53:10


Úristen :O
2018.01.19 10:53:10 (14207.)
sama
(Magyarország)
A link:<youtu.be>
2018.01.19 09:41:19 (14206.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: Lóri @ 2018.01.18. 16:25:57



Lapátot, lámpát stb... :D
2018.01.19 09:18:50 (14205.)
papas
(.)

Előzmény: sama @ 2018.01.19. 09:03:11


Youtubera fel tudod tölteni, annak a linkjét pedig ide bemásolva megtudjuk nézni.
De szerintem frissíts vagy válts böngészőt, mert néhány karakternél csak számokat látunk és így elég nehéz elolvasni a hsz-t ;)
Egyébként nem egyedi eset, h a szerelők csak pislognak egy jimny szerelésnél. Sajnos belefutottam már jó párba, h gőzük nem volt, h hol kezdjenek hozzá, így inkább magam próbálom bütykölni. :)
2018.01.19 09:03:11 (14204.)
sama
(Magyarország)
Elvittem szervízbe a j&#224;rművet a szerelők ilyent m&#232;g nem l&#224;ttak ezeket a r&#224;zk&#242;d&#224;sokat. Sikerült levideózni. Ide feltudom tölteni? Vagy valamely szakinak priv&#224;tban h&#224;tha tud segíteni!?
2018.01.18 16:25:57 (14203.)
Lóri
(Eger)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.17. 20:47:02


...és még mit ?! :)
2018.01.18 09:14:12 (14202.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.18. 08:42:19


Létezik. De neked csak a csukló fog kelleni hozzá, így keresd.
2018.01.18 08:42:19 (14201.)
n.szlavik
(Cegléd)
Üdvözletem!
Tudna valaki abban segíteni hogy hol tudnék beszerezni Suzuki jimnyhez féltengelyt?Utángyártott esetleg létezik hozzá?
2018.01.18 05:58:02 (14200.)
kjoci
(Miskolc)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.17. 20:21:54


Mert az ajtozsaner csapszege hajlamos eltorni idővel . Én is így jartam . Az alsó eltört mert a beállító gumi elkopott. Így elkezdett lógni az ajtó . A súly huzta ezért megfeszult és mire észleltem a gondot már késő volt.
2018.01.17 21:31:13 (14199.)
Gewehr
(Székesfehérvár)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.17. 20:21:54


Mert lehet rájöttek a negyedik meghúzott bmw után, hogy nem tudnak parkolni &#128521;
Egyébként ismerek én is ilyet. Elmondása szerint rontja a terepszöget...., nem volt több kérdésem.
2018.01.17 20:47:02 (14198.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.17. 20:21:54



Én pont most teszek rá még jó nehéz simexet ásótartóval. :)
2018.01.17 20:32:40 (14197.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.17. 20:21:54


szerintem az 1tonnas autonal az a 20kg nem jatszik közre semmit
2018.01.17 20:21:54 (14196.)
osvath14
(Tét)
Youtubon sok videóban látom, hogy leszedik a pótkereket de még a tartóját is a csomagtér ajtóról. Miért? A súlypont miatt?
2018.01.17 16:44:46 (14195.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.01.17. 15:32:28


Sokat dolgoztam Nivával, a cég elég szépen karbantartotta, nagyon szerettem. A korábban leírt Niva megállapításokat osztom, de sajátban Suzukim (Wagon r+) volt jó tapasztalatokkal, így a kettő ötvözeteként Jimnyt vettem.
2018.01.17 15:52:51 (14194.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.01.17. 15:32:28


Az utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek. :D
2018.01.17 15:32:28 (14193.)
4x4zsolt
(Érd)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.17. 08:46:46


Az, hogy melyik mennyire komfortos, ízlés, igény és az adott autó függvénye. A Niva első független futóműve bizonyítottan komfortosabb mint a Jimny merev hídja. Nagyobb, tágasabb az utastere. Ha már szervó kormányos, akkor terelgetni is kényelmes. A gyári üléseket meg úgyis mindenki kihajítja és beleszerel valami kényelmesebbet. A váltókar bíz messze van, ergonómia terén messze elmarad a Jimny-től. Nem aszfaltra való, de terepen otthonosan mozog. Nem azt mondom, hogy egy lapon lehet említeni a japánok zseniális kis méregzsákjával. De ha a japánok gyártanák a Nivát, szívesen beleülnék.
2018.01.17 08:46:46 (14192.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.01.17. 08:09:25



Én is Niváról váltottam. És szerintem igen is komfortosabb. :)
nem csörög zörög mindene, szervó, elektromos kütyük...
meg úgy az egész érzet amikor beleülsz. Érzed, hogy jobban odafigyeltek mindenre. SZERINTEM!
2018.01.17 08:09:25 (14191.)
4x4zsolt
(Érd)
A Niva egy nagyon jó autó lenne, ha a japánok gyártanák! Ahhoz képest a Jimny nem komfortosabb csak csupán sokkal jobb és megbízhatóbb. Ne ess kétségbe, egyszer kell csak rendbe raknod (amit valószínűleg előző gazdija nem tett), utána évekig megbízhatóan teljesít. Vallom, hogy a Jimny egy hálás, imádni való, hisztis kis qrva. Vagy utálod az első perctől, vagy belezúgsz egy életre. Elfogadod, minden nyűgéjével, szereted és gondozod bármilyen is.
2018.01.16 21:35:09 (14190.)
sama
(Magyarország)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2018.01.16. 21:26:07


Ez előtt Nívám volt. Nagyon szerettem csak kicsit komfortosabbra szerettem volna cserélni úgy hogy a terepképesség is hasonló legyen. Ez kapcsolat igy elég neccesen kezdődik .
2018.01.16 21:26:07 (14189.)
4x4zsolt
(Érd)
Budakeszin a Hoffman gumi-nál centíroztattam a kerekeimet, na attól kezdve (szinte) sosem rázott. Persze hibátlan, feszes futóműnél. Nem egy ismerősöm szenvedett ezzel a kínnal. Náluk is így oldódott meg a probléma. Volt akinek a függőcsapágyak, volt akinek a kerékcsapágyai lógtak, volt akinek a kardáncsapágya, volt akinek a szilentek, stb. De a végső konklúzió: Hibátlan futómű és hajtás, valamint precíz centírozás= rázásmentes autó!!! No ha ezek után is egyszer-egyszer véletlenül beráz, ne ess kétségbe, takarítsd ki a felniket az esetleges belerakódott sártól-kosztól és menj ki az autópályára, kergesd meg 130-140 km/h körülre. Hetekre elmúlik a rázás. A centrifugális erőtől kiegyenesedik a gumi. Kicsit furán hangzik, de tapasztalatom szerint utána minden jó lesz :) De alap a feszes (ha jól emlékszem 40 NM elfordítási erővel) függőcsapágy!!!

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:29:30-kor.
2018.01.16 21:23:03 (14188.)
Németh László
(ózd)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Nekem a kardánkereszt csinált &#236;gy.
2018.01.16 21:19:46 (14187.)
sama
(Magyarország)
Köszönöm a válaszokat . Akkor ez lesz az első amit megnézetek.Most vettem tegnap a tulaj (kereskedő) friss Kpm vizsgával adta át ő is átnézetett lengés csillapítót, kardánt elméletileg kerékcentir is volt .Az autó 2003 nem nagyon volt terepen eddig .
2018.01.16 21:10:14 (14186.)
4x4zsolt
(Érd)
A jimny egy fura állatfaj, a merev híd és a futómű geometria csudákat tud művelni. több mint 14 évébe telt a Suzuki mérnökeinek (csak a Jimnynél), hogy rájöjjenek arra a tényre, miszerint ha szorosabbra veszik a függőcsapágyakat, akkor elmúlik a kormányrázási hajlam 70-90 km/h között. Ez a hiba bíz sok más merev tengelyes autóra is jellemző, pld.: Jeep, Chevy, Ford... De emellett ez egy öngerjesztő rázás. Elég a legkisebb hiba a futómű környékén és szép lassan, de biztosan elindul a rázkódás. Egyetlen orvosság van ellene, a tökéletesen feszes futómű és a tökéletesen kicentírozot kerék(nem ímmel ámmal, hanem precízen 0-ra centírozni, 5 ujjas úgynevezett francia centírral).

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:11:00-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:11:20-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:13:47-kor.

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:14:53-kor.
2018.01.16 21:04:44 (14185.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:59:55


Nekem még deformált felnikkel sem rázott ha rossz úton mentem.
Valamikor elindulás után első kigyorsításnál berázza. Majd többet nem. Ez ilyen. Ha a kerékcsapágyak és a függőcsapágyak jónak tűnnek (továbbá a szilentek is a helyükön vannak) akkor mindenképpen érdemes megpróbálni először kicentíroztatni a kerekeket.
2018.01.16 20:59:55 (14184.)
sama
(Magyarország)

Előzmény: osvath14 @ 2018.01.16. 20:53:32


Ha centir lenne akkor állandó jelleggel kellene rázkódnia nem? de van hogy megyek 20 km-t és semmi rázás .
2018.01.16 20:58:29 (14183.)
papas
(.)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Esetleg a hátsó kardán?
Nálam annyira ki volt kopva a kereszt, h beremegett az egész autó.
2018.01.16 20:57:45 (14182.)
4x4zsolt
(Érd)

Előzmény: sama @ 2018.01.16. 20:33:30


Ez típushibája a Jimny-nek. Függőcsapágy cserével és annak hézagolásával megszüntethető illetve jelentősen mérsékelhető a rázási hajlam. Közben nézd meg a kerékcsapágyakat, a kormányösszekötőket és a hosszlengőkar szilentek állapotát is. Tehát egy teljes futómű átvizsgálás feltárja a hibát. De a kutya általában a függőcsapágy lógásnál van elvermelve. Persze egy alapos kerék centírozás sem mellékes. Kérlek olvasd vissza a fórumot, itt minden infót megtalálsz róla. Szerelési leírásoktól kezdve a csapágy méretekig mindent. Sok sikert!

4x4zsolt szerkesztette 2018.01.16 21:02:11-kor.
2018.01.16 20:53:32 (14181.)
osvath14
(Tét)
Egy centírozás lesz a megoldás.
2018.01.16 20:33:30 (14180.)
sama
(Magyarország)
Üdv mindenkinek! Most vásároltam egy Jimnyt . Az alábbi problémám van vele . olyan 50-70 km es sebességnél néha berázkódik az autó remeg a kormány ,sebváltó, ill az egész jármű. le kell lassitanom annyira remeg minden Nem állandó jelenség ezért azt gondolom gumi felni hiba nem lehet. Van valami tipp mi lehet ez?
2018.01.16 18:01:08 (14179.)
n.szlavik
(Cegléd)
Olyan kérdésem lenne még ,hogy nem tud e valaki jó állapotú reális áron jimnyhez oldalfellépőket ?

n.szlavik szerkesztette 2018.01.16 18:01:37-kor.
2018.01.16 17:57:59 (14178.)
n.szlavik
(Cegléd)
Köszönöm a gyors válaszokat!
2018.01.16 16:21:51 (14177.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Féltengely az elso számú gyanúsított.
Bar nekem a csapagy is igy kezdődött. De azt könnyen elenorizheted.
Sok szerencsét.

Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.16. 15:40:40


2018.01.16 16:04:34 (14176.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: n.szlavik @ 2018.01.16. 15:40:40


féltengyely itt is :)
2018.01.16 15:40:40 (14175.)
n.szlavik
(Cegléd)
Üdvözletem!
Az lenne a kérdésem ,hogy a következő jelenség minek tudható be.?
2007-es Jimnym van elektronikus összkerék kapcsolással.Ha sima négykerék meghajtásban közleked földúton és 90 fokos kanyart veszek valami ropog az elejében.A visszajelző szerint rendesen bekapcsolt az összkerék és kattan is ahogy kell.Egyenesben semmi hang csak nagyobb kanyarodásnál.
Válaszokat előre is köszönöm.!
2018.01.16 07:18:44 (14174.)
Zoyi83
(Hatvan)

Előzmény: kenci @ 2018.01.15. 20:18:05



Egy bakháton kellett átmenni... amikor áthuppant megcsúsztam oldalra és a jobb első kerék megakadt oldal irányba. Ekkor szisszent egyet. Viszont a kemény oldalfal miatt egész elfogadhatóan közlekedik levegő nélkül is. :D :D
2018.01.15 20:18:05 (14173.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Zoyi83 @ 2018.01.15. 06:57:18


Az meg hogy sikerült? Én az 1 bar-t tartottam határnak, az alá soha nem mentem - ezek szerint szerencsém volt?
2018.01.15 20:16:06 (14172.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.15. 05:25:13


Na azt képzeld el, amikor a haver LJ80-asán uaz gumikat használtunk! : o) Ott nem kapcsolgattuk a felezőt, mert mindig abban volt! : o) Havonta kardánkereszt csere, stb....
2018.01.15 06:57:18 (14171.)
Zoyi83
(Hatvan)
A futózott guminál azért oda kell figyelni a nyomásra...
Ha nagyon leengeded könnyen lefordulhat a gumi (1,2-nél tapasztaltam) És akkor lehet kispanizni a sárból. :D Én úgy vagyok vele ha csak emiatt kapar akkor kaparjon majd lesz valahogy. De tökig érő sárban kereket cserélni nagyon szar.

Zoyi83 szerkesztette 2018.01.15 06:58:31-kor.
2018.01.15 06:22:09 (14170.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.15. 05:25:13


31-et is megforgatja, sokkal fontosabb hogy ne üljön fel szerintem ezért minél nagyobb kereket raktam fel én is, kis keréknél jönnek a milyen csörlőt vegyek kérdések :)
2018.01.15 05:25:13 (14169.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: kenci @ 2018.01.14. 21:46:05


Nem úgy értettem hogy nem lényeg a nyomás. Nyilván nem hiába engedik vissza az abroncsokat terepen. Úgy értettem hogy szerintem ugyanazon nyomáson jobb a 195-205 samun és jimmnyn mint a 235. Sokan felteszik az 1 literesre a 16colos 235ös kereket. Szépet emel és vagány, csak erő nincs ami forgassa.
2018.01.14 21:46:05 (14168.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.01.14. 19:12:17


A nyomás is lényeges, mert alacsonyabb nyomáson jobban szétterül a gumi és nagyobb felületen kapaszkodik. Én a keskeny gumit azért ne szerettem suzukin, mert a nagyobb felületi nyomás miatt hamarabb beszakadt a jégen, meg mélyebbre süllyedt a sárban. Mindkettőnek meg van az előnye és hátránya is....