-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
LJ80
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 1180 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 20 21 22 23 24 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Lj80 tárcsafék átalakításban tud valaki segíteni? Előre is köszönöm. Ricsi |
Az lenne a kérdésem, hogy suzuki lj80-asom komplett kormányszerkezetét hogy tudnám felujítani. A 2 külső lecsavarható gömbfej az oké, mert szerintem ahoz jó a samurai-é is, viszont a középsőket szét sem tudom szedni. Amugy egyik része sincs eltörve meg semmi csak ki vannak kopva. Előre is köszönöm a segítséget |
|
Előzmény: LJ80_Robi @ 2019.01.22. 14:38:49https://www.facebook.com/groups/795043190547707/ Üdv. 👍😉 |
LJ80 fékrendszerem és kasztnim újítanám fel. Tapasztalataitokra lennék kíváncsi. főfékhengert csak csilliárdokért találok - tényleg jó a 410 esé? Sajnos minden cserés a sok állás miatt.. Tárcsafékes átalakítás? jóindulatú jótanácsokat várnék - köszönöm előre is. faragórobi |
Előzmény: sekeres @ 2018.10.21. 09:48:04Helló. Sajnos nem tudtam használni. Úgy alakult az életem hogy nem fért bele az Lj Szerencsére jó kezekbe került, így még láthatom vagy mehetek vele. Jelenleg nincs suzukim de vannak tervek. A fotón az új jimnyt próbáltam ki. Egy órára elvihettem.. Nagy lett a szerelem. 👍😁 |
Előzmény: ONLYSUZI @ 2018.10.20. 16:53:54Szia Laci! Akkor nem is tudtad kiélvezni a munkád eredményét? De kár! ... és akkor most van egy fél autód? :-) |
|
Megszűnt a regisztrációm mert régen voltam itt, de most új névvel ismét itt. Üdv mindenkinek. LOA alias Laci. 👍😉 |
Előzmény: geo @ 2018.06.03. 08:16:01Áááá, nekem krrrvanagy szerencsém van azzal a sráccal, inkább időnként megjelenek nála és hol mádi bort viszek neki hol meg Nyírből ukrán édességet (mikor hol voltam éppen a haveroknál). Azt azért tedd a történethez hogy suttyó gyerek kora óta ismerem, közben úgy fölfejlődött a saját gépei foltozgatásában hogy erre tette az életét, aztán mikor belátta hogy a szomszédság miatt el kell otthonról költöznie a flexszel akkor bérelte ki a mostani műhelyét, és mire hivatalosan is beindította a vállalkozását addígra a Szörnynek a hűtőtakaró és fényszórót tartó előlemeze készen volt. Teljesen kézi munkával. (akkor mondta hogy nincs az a vénisten hogy az oldalát meg az alját kézzel kalapálgassa olyanra amilyen kell) Szóval hidd el geo, ha jobban megvizsgálnád a helyzetet te is azt mondanád hogy én kapok szívességet hogy fedél alatt áll a talicska és a srác részben ehhez a munkához fejleszti hozzá a lemezmegmunkáló gépparkját. A veszély a hosszas műhelyben állásban ott van hogy megoldottam az autózást egy Swifttel és a terepjárást egy DR600-assal (hogy gyár-hű maradjak) - szóval nem életbevágóan jajjdefontos hogy holnaputánra elkészüljön. Így aztán ottfelejtődhet..(ne).. szolgálatbajáró szerkesztette 2018.06.04 08:05:32-kor. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2018.06.02. 21:53:03Lehet eljött az ideje, hogy megegyezzetek végre egy határidôben Mr. Pató Pál lemezfoltozgató úrral? Vagy csak vinned kell legközelebb egy elektromos ösztökét, hogy komolyan meggyözd a project fontosságáról! A lényeg, hogy Neked még jó a hozzáállásod 2év után is! |
Amúgy kicsit félve nézegetem a gépet, mert idestova két éve áll. Megszakítófelületeket illetve benzincsöveket viszonylag könnyen tudok ellenőrizni, de a főtengelyszimmeringek és a vezérszíj már tisztességes szerelő után fog kiáltani. Fékek, villamosság... ez is fog menni szabadkézből, a futóműnek sem kell utánállítás. De ez még arrébb lesz.. Először is legyen padlója.. aztán ajtói meg víztömör ablakszigetelései. |
Előzmény: geo @ 2018.04.05. 07:40:04Szia geo, a kitartással nincs gond. Időnként meglátogatom a Szörnyikét, és csak a jókedvemen múlik hogy elfekvőnek látom a kasztnisműhelyt vagy szanatóriumnak - az biztos hogy nem a sürgősségi. Majd referálok.. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2018.03.20. 23:25:30Köszi a híreket! Már kezdtem azt gondolni, hogy belefáradtatok. Ahogy kenci írta: " Nyomjátok!!!!!!!!!! " Kitartást! |
Előzmény: geo @ 2018.02.01. 06:27:30Bocsánat geo, elvesztem egy kissé - de szerencsére a Suzuki terepjárós oldal örök, én pedig visszaértem. A Szörny megvan, a kasztnis barátom még mindíg a barátom - csak az idő múlik. Az biztos hogy az eleje, és a bal oldala megújult - a komplett padlólemez, a jobb oldala, a hátsó ajtó és a tank alatti pajzslemez még visszavan. Meg egy műszaki vizsga.. meg még egy csomó apróság. Azt hiszem hogy kábé kettő kasztnisnál ottfelejtődött LJ-t láttam ami komolyan figyelmezet a mai helyzet veszélyére, illetve a karosszériás műhelyben sincsen örökös parkolóhely - tehát megyek néha a sráchoz, megisszuk a békepipát és terepmotorozunk egy félórát a szánkkal. Aztán én megyek szolgálatba, ő meg folytatja a Wartburgokat és a Zsigulikat. Szóval : minden teljesen rendben.. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.05.30. 21:42:32Szörnyet halt a Szörny, vagy még gyógyulgat? |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.05.30. 21:42:32Na, tessék néha erre a fórumra is járni, ne csak mindig a szolgálatba! Már szörnyen kíváncsi vagyok mi történt a Szörnnyel! Elhúztad a mézes madzagot most meg itt várunk a fejleményekre...Helyzet jelentést követelek! Remélem szépen, de biztosan alakul, és hamarosan premier lesz! |
Előzmény: kenci @ 2017.05.11. 21:09:44Nahát.. .de régen voltam már erre. És ez a biztatás is milyen jólesik. Kedves kenci, mikor 15.-én a hármas úton gurítottam haza egy két keréken terepjáró Suzukit (DR600), akkor a cserépváralji leágazónál eszembe jutottál ám. De akkor nagyon le voltam ragadva a rám váró párszáz kilaméter várható problémáinál. Most már tudom hogy be kellett volna nézzek hozzád - de fogok én még arra menni. Ha nem Swifttel és nem LJ-vel, akkor DR -rel... Az én LJ-m sem úgy készül mint ahogyan elterveztem. Mondjuk sose lesz olyan szép mint LOA - de a kasztnija az elvileg teljesen lyukmentes lesz, az ötsebességes váltó és az LJ kormánymû nem fogja karistolni egymást, és mivel a kötelezõ biztosítása nincsen felfüggesztve a lemûszakizása sem lesz a "SiralomVölgye". Ja, és nyári munkára a második fiam ahhoz a kasztnishoz fog menni ahol az LJ gyógyulgat. Én meg majd sûrûbben fogok a körmükre nézni. :-)))) |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.04.19. 19:56:49Nyomjátok!!!!!!!!!! |
Satuval, csõfogóval és némi anyázással egészen jó eredményt sikerült elérnem, közben a mester kezétõl a bádogdoboz is szépen vetkõzi lefelé a rozsda marta lyukakat. Vannak még komoly méretû kérdõjelek, de egyenesítjük azokat is. ??? => !!! |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.09. 15:56:54Nnna most kattintottam párat... de semmi égbekiáltó - vagy alvázon furikázás. Csak szépen komótosan készülget. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.09. 15:55:27Szia. Nem vagyok a videón, csak megosztottam. Vagnyugaton robotolok, álmodozom hogy egyszer kész lesz a kocsi. 😀 |
Előzmény: Gee @ 2017.02.06. 21:35:26Terrrrmészetesen Gee... Elõ is vettem a fényképgépet és töltöm az akksikat. |
Előzmény: LOA @ 2017.01.29. 17:34:28Szia LOA, most aztán megnéztem a videót - deeee... lehet hogy rosszul láttam? :-) Hát itt nem volt feltûnõen kihegyezve.. sem a terep, sem a sofõr, se a szerencse. Egy kellemes kirándulásnak láttam - sima erdei terepen, komoly fagyban, talán mintha országúti gumikkal.. Ugye nem téged kellett volna fölismerjelek? |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.06. 21:18:50szerintem sokan szeretik nézegetni ahogy készülget egy masina... de majd csak ha idõd,kedved engedi |
Előzmény: Gee @ 2017.02.06. 19:45:39..bocsex... Lehet hogy nem úgy látszott, de indulatmentesen akartam ám kérdezni. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.06. 18:29:49Jól van,csak nyugisan ,majd ha kedved lesz |
Előzmény: Gee @ 2017.02.04. 05:13:52Mondd kérlek : milyen újdonságot mutathatna meg a kép? Nem kibújni akarok, nincsen titkolnivalóm a Szörnnyel kapcsolatban... csak nekem most nem a szerelmem a fényképezõgépem. Nov. 12. óta ott a Swift kesztyûtartójában, és 16.-áig majd ezer kilamétert mentünk úgy Erdélyben hogy egyszer se fényképeztem. (jó, mészi fényképezett négy ember helyett - de akkoris) Tudod amikor tervezem a fényképet akkor megnyugtat a gondolat hogy csak a kesztyûtartóból kell kicsípni aztán kattkatt... de mikor kiszállok a kék suzukiból és megyek a zöld felé akkor valahogyan elhalványul a fényképes terv. De biztosan lesz... isssstenbizony. :-))) |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.03. 19:53:50A lényeg hogy haladtok vele szép lassan. Azért ha nem felejted csinálj róla pár képet nekünk |
Előzmény: Gee @ 2017.02.02. 19:27:24..a rosseb megette. :-((( Bocsánat, de mikor bemegyek a mûhelybe teljesen elfelejtem az esti ígéreteimet. Talán már akkor sincsen tisztán a szemem elõtt amikor reggel fölébredek, de amikor odaérek és mindíg van valami mûszaki alapkérdés amiben megkérdezik a véleményemet... na ilyenkor törlõdik a fényképterv. Ma eleve délre is értem oda (meg 14 órakor el is kellett jöjjek) - alig volt idõ egyet röhögni a hó eltakarodásán, a kasztni mellé gurítani az alvázat, rátenni a kasztnit, beazonosítani hogy a lejjebb engedett motor miatt hol akad a sebváltó a kasztni váltóalagútjába, a kormánytengelyen kisaccolni hogy hosszában mennyi hely ígérkezik a kardánnak (23 centi), illetve az eredeti és az új tengely középvonala mennyivel tér el egymástól (6 centivel)... Még elnyisszantottuk az eredeti kispolák kardánt és ideiglenesen összepöttyöztük húsz centisre... nem kell végállásig törni hogy hat centit összekössön. Szóval biztató a dolog. szolgálatbajáró szerkesztette 2017.02.03 19:54:56-kor. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.02.02. 19:14:25Fényképezõt ne felejtsd ha úgy is mész a mûhelybe |
Előzmény: Gee @ 2017.01.23. 05:01:17Megtisztelõ az érdeklõdésed Gee - köszönöm. LOA videóját itthonról nem tudom megnézni, amikor meg szolgálatban a szakszervezeti géprõl billentyûzhetek akkor meg elveszek a mozgóképek tengerében. ..szóval bocsex, majd pótolom. A Szörny egyre inkább meztelen, ma délután bekéretõztem a mûhelybe és megnézegettem a muszáj helyeken lehomokolt dobozát. Szerintem a legbonyolultabb felület a homloklemez azon van annyi perem meg lámpafészek meg egyéb bixbax hogy muszáj sajnáljam a lemezdoktort. :-) Én tönkretettem FeketeJani egyedileg emelt motortartóit, mindkettõt leflexeztem az alvázról. (remélem hogy ezt az állásszöget jobban fogja szeretni a motor) Holnap még segítek a kasztnit visszaemelni az alvázra meg a kormánykardán leendõ helyét kialakítani - aztán megint hagyom a egy hétig mestert a finom munkákba mélyedni. |
|
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.01.22. 21:41:56Várjuk |
Előzmény: Gee @ 2017.01.22. 20:20:48Holnap szolgálat elõtt bemegyek a tetthelyre, és erre az ötletre is rábiztatom a tettestársamat... :-D |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.01.21. 23:59:27Jó lenne látni |
Előzmény: geo @ 2017.01.20. 07:17:03Majd ráveszem a Mészi barátomat hogy kattintgasson, rá jobban lehet ilyen dolgokban számítani. :-))) |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.01.19. 20:07:33Ha a sámlit fogsz felrakni, akkor feltétlen rakj fel képet ide! |
Előzmény: geo @ 2017.01.17. 19:25:22Neeem... megrekedni szerencsére nem reked meg. Az a gond maximum a kasztnis sráccal hogy olyan pedáns hogy a befejezés elõtt nem hajlandó elõleget elfogadni. Ez nem azért baj mert egyszerre kell majd egy nagyobb összeget letennem, hanem azért hogy õ jó sokáig nem jut bevételhez a Szörny által. (tehát muszáj más melót is elvállalnia mellette ami a mindennapi zsetont csengeti a zsebébe) Meg az is igaz hogy amióta a Télapó így összevonta a szemöldökét, jóval hûvösebb a mûhely is, meg én is a szolgálat után igyekszem haza a cserépkályhát etetni. Amikor a novemberi - decemberi próbatél volt, akkor jópárszor álltam oda segíteni - és úgy hatékonyabban megy áám az idõ. Ami a fedett hely - igényedet illeti... nincsen a környékeden valami hangár jellegû épület? Ahol fel se tûnik hogy egy kisautóra meg a gazdájára nem esik az esõ - mert egy hektár üres hely van akkoris ha kimegy, meg akkoris ha bejön. Az utcán egy három-négyfõs baráti társaság kell a hatékony és biztonságos és hangulatos szereléshez... egy figyeli a cig... szóval az indiánokat, egy dobálja a melósnak szerszámokat meg a forraltbort - a maradék egy meg koncentrálhat a villáskulcsra. Ami a befejezést illeti... én úgy vittem oda hogy nem kell a télen a Szörny, nyárig van mûszakija. A kasztnis azt mondta hogy kábé az év elején el is készül - szóval énszerintem a tavaszi olvadásba már beleviszem. Az lehet hogy csak a kopasz alvázzal fogok menni a volt kanizsai sörgyár belterületén, de ez ígérkezik olyan jó poénnak, hogy rádrótozzam a kormányt, a pedálsort meg egy sámlit. :-))) |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2017.01.17. 09:52:08Köszi az esszét, már kezdtem aggódni, hogy megrekedt a felújítás. Ha én vágtam volna ilyen nagy fába a fejszém biztos megbecsülni sem tudnám a végét (sajnos itt még garázsom sincs szóval egy olajcsere is macera az utcán és idöjárás függö, ezért nagyon irigykedek, hogy van hol csinálni a felújítást) Mire tippelsz, mikor lesz az elsö próba gurulás (pl. az idei nyáron)? |
Előzmény: geo @ 2017.01.17. 07:27:21Ez nagyon megtisztelõ... ..márminthogy cikk, meg hogy te is olvasol... Az újjáépítés... hümm... Semmi különös igazából, most egy hete volt elõször visszaemelve a kasztni az alvázra hogy hogyan is alkossuk meg a kormánykardánt és a környezetét... Becsülettel el van rozsdásodva pár hely, de érdekes módon nem a padlólemez halott hanem mondjuk a fényszóró-vájdlingok, vagy a motortér-utastér közötti "tûzfal" az akksitartó körül. (persze a padlón is átfolyna a fölborult dobozból a sör, de csak emitt meg amott) :-) A varázslat elsõdleges tárgya most a motor vízszintezése, aztán pedig az ebbõl következõ járulékos részletek. Annódominó térdenállva könyörögtem a mesternek hogy csak valahogyan tegyék bele az ötös váltót, nem baj az ha srégen fölfelé áll közben a motor. Hát most hogy leemeltük a zöld felépítményt, nagyon úgy tûnt hogy mégis vízszintbe kell azt tenni, mert hosszú távon így kiszúrok magammal. Ez a vízszintezés pedig ott kezdõdik hogy a kormánymûvet kicsit át kell helyezni. Balra.. olyan négy centit. A japán nem xarozott, olyan becsülettel odavarrta a tartóbakot hogy csak úgy fogytak a flexkorongok.. de már arrébb van az a kormánymû. Az is kiderült hogy egy tûzfalmerevítõ "S" rátét pont útban lenne úgyhogy a négy centibõl három lett, de a kormánykart felfogató anya még mindíg jóval errébb van a sebváltó oldalától - és ez a fontos... ez a legfontosabb. Mármint ahhoz hogy a motor-váltó egység vízszintbe kerülhessen. Közben a kasztnis srác szépen alkotja újjá a lámpavájdlingokat, foltozza a tûzfal szitáit, és méregeti hogy a kormánykardán térszükséglete mekkora "C" betût igényel a fékpedálon. Szerencsémre õ precíz gyerek - illetve nekem sincsen annyi pénzem hogy állandóan sürgethessem... úgyhogy lassan épül a gép... jó lassan. De nekem így még jó az ütem. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2016.11.08. 21:53:15Szia szolgálatbajáró. Írhatnál már egy "cikket", hogy áll a zöld szörny jelenleg. Vagy egy kép is jó lenne, valami csak, hogy lássuk a szörnyet újjászületése közben. Kitartást és jó munkát kívánok! |
Előzmény: kenci @ 2016.11.08. 21:05:17Szia kenci, én úgy tudom hogy a sziloplaszt az ecetsavas... az ilyen meg étvágygerjesztõ a rozsdának. Van a karosszéria-tömítõ massza ami egy fix (hegesztett) kötést kiegészíteni nagyon jó mert nemcsak tömít hanem ragaszt is - de pont ezért szétszedhetõs helyekre öngyilkosság használni. Ha még mindíg az irányjelzõk vízvédelmérõl beszélünk akkor valami villanyszerelõs zsugorcsövet képzelek a mostani eszemmel, ami a mûanyagrészekre rá van melegítve, és ahol a kábelre kell rátakarni ott valami passzosan faragott gumidugót kell beleilleszteni. (a gyárinál nagyobb tömítõfelületekkel és idõtállóbb kivitelben) Így a beszivárgó víztõl talán meg lenne védve a foglalat fémrésze, a rozsdásodása nem tenné tönkre a mûanyagot. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2016.11.08. 19:22:33Elsõ védvonalnak jó! A kritikus részeket nem lehet sziloplaszttal kikenni / bekenni? |
Előzmény: LOA @ 2016.11.07. 21:14:55Majd mikor két méterrõl is hallani lehet ahogyan csámcsogja a kasztnit a rozsda akkor meggondolod te ezt... :-) Nagy probléma a helyzet és irányjelzõk érzékenysége a beszivárgó vízre. A fémfoglalat ha elkezd rozsdásodni akkor idõvel szétrepeszti a mûanyagházat, és lehet varázsolni.. Én tavalyelõtt "átmenetileg" leszigszalagoztam a mûanyagházakat, de most hogy diribdarabokra szétszedtük a kasztnit, rá kellett ébredjek hogy nem ez az ideális módszer. Most a traktorbelsõt tervezgetem elsõ védvonalnak. |
Előzmény: szolgálatbajáró @ 2016.11.05. 22:11:42Felfreccsenõ víz?? Alig várom! 👍 |
Előzmény: LOA @ 2016.11.05. 17:57:18No de ami ilyen szép azt hajlamos az ember vitrinbe tenni. Jó a bontott gyári, szerencse hogy találtál. Hogyan fogod megoldani a felfreccsenõ víz elleni védelmét? Én egy fél MTZ hátsóbelsõt tervezek felfogatni a doblemezekre belülrõl - odaillõ méretekre nyirbálva |
Köszönöm! Úgy néz ki megoldódott a lámpa kérdés. Bontott gyári. Előzmény: szolgálatbajáró @ 2016.10.31. 19:50:50 |
Előzmény: LOA @ 2016.10.30. 18:44:41Szia LOA, gyönyörû az autód. Csak bolti új alkatrész érdekel, vagy az alkatrészek alkatrészeibõl is hajlandó lennél összelegózni a komplett helyzetjelzõket? |