Samurai



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 35396 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 704  705  706  707  708   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2019.01.28 12:55:23 (35246.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Kétfészeres @ 2019.01.28. 12:40:26


Tudom, azért is írtam, hogy esetleg foghíjas lehet.

Kiderült, hogy a sok hűhő semmiért tipikus esete forgott fent a járművel. Az első kipufogódob ért bele bal oldalon a laprugó tartóba az alvázon, nagyobb gázadásnál, amikor a motor elfordult. Lábbal igazítottam a kipufogórendszeren és most csönd van. :D De legalább a kézifék most már pöpec. :D :D

Lyuk az van rajta, gumidugó az viszont nincs. Gondolom a recés csavarokat lehetne tekergetni vele. Erre nem is gondoltam, de mivel úgyis szét volt szedve, meg a dob vissza sem akart menni, így muszáj volt állítanom rajta.

Rapid szerkesztette 2019.01.28 12:56:13-kor.
2019.01.28 12:48:30 (35245.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)
ugye jól emlékszem, hogy a hátsó kerékcsapágyakat nem lehet állítani, ha kotyog?
2019.01.28 12:44:23 (35244.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


a terepváltót meg a sima váltót ne úgy képzeld el, hogy az egyiket terepen használod, a másikat aszfalton. ezek sorban vannak: motor - kuplung - váltó - terepváltó
tehát a sima váltó és a terepváltó is mindig működésben van, amikor a motor hajtja a kerekeket. de keress róla valami ismeretterjesztés neten, és megérted. vagy bújj alá és tekergesd a kardánokat, és nézd, mikor mi forog.
2019.01.28 12:40:26 (35243.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.28. 11:52:19


a samurai terepváltójában nincs lánc, csak fogaskerekek

a kardánfék dobján ha jól emlékszem, van egy lyuk, benne egy gumidugó, amin keresztül összerakva lehet állítani belül valami csavart, ha a megfelelő helyre fordítod. (de lehet, hogy nem jól emlékszem. azért nem nézem meg, mert az előző autómon volt kardánfék, ezen nincs.)
2019.01.28 11:52:19 (35242.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: kenci @ 2019.01.28. 11:12:31


Levettem mindkét kardánt. Átnéztem a kereszteket. Egyik sem kotyog, semmi. Átforgattam az osztóművet, első hajtást, de ott sem hallottam semmi nem oda való hangot, bár én kézzel terhelni nem nagyon tudtam. :) Annyi, hogy az első kardán 3 foggal el volt fordulva, nem egyenesen állt. Azt egyenesbe raktam. Most terhelésnél még mindig kattog, de közel nem annyira, mint előtte. Továbbra is várom az ötleteket. :)

Ha már alatta voltam, kicseréltem a kézifékpofákat. Nem semmi technika ez. Kicsit kiidegelt, mire vissza tudtam rakni a dobot. Semmi automata állító, csak manuális, amihez szét kell szedni az egészet. Rakhattak volna bele olyat, mint a hátsó dobokba...
2019.01.28 11:12:31 (35241.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.28. 08:13:45


A samu osztóművét még nem szedtem szét soha, nem ismerem a belsejét. Jimny esetében a lánc megnyúlása okozott ilyen darálós , pattogós hangot terhelésnél ...
2019.01.28 08:13:45 (35240.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: kenci @ 2019.01.27. 21:51:04


Úgy érted, hogy lehet valamelyik fogaskerék foghíjas és az ugrik? Annak nem kellene terheletlenül is ugrania? Majd megpróbálom valahogy jobban behatárolni, de remélem nem az osztómű, mert akkor sírni fogok. :D Környéken senki sincs, akinek odaadhatnám, hogy újítsa fel, én meg nem feltétlenül nyúlnék bele.
2019.01.27 21:51:04 (35239.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.27. 19:14:59


Esetleg az osztómű pattog, csak nem jól határolod be a hangot, mert az alváz elég jól vezeti.... Jimny esetében a lánc megnyúlása esetén lehetett ilyeneket hallani, amikor erőltette a gazda.....ez csak tipp.
2019.01.27 19:32:34 (35238.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.27. 10:30:43


akkor ott valami nem frankó.

volt már pár verdám L200-tól Samun át Hiluxig, de N-ben mind mozdulatlan...
2019.01.27 19:24:14 (35237.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.27. 19:14:59


Még annyi, hogy nem kanyarodáskor hallatszik. Simán egyenesen, egyesben, erőteljesebb indulásnál.
2019.01.27 19:14:59 (35236.)
Rapid
(Nagykunság)
Ma észrevettem, hogy ha az autó négykerékben van és nagyobb gáz adok, akkor elől valami kattog. Felezőben nem csinálja. Kardánkereszteket 1 éve cseréltem az összeset, bár mondjuk attól még lehet rossz. Elől manuális féltengelyzárak vannak. Lehet, hogy azokkal van a gond vagy féltengelyes lesz a kocsi és az kattog a diffi oldalon vagy a csuklónál?
2019.01.27 12:23:41 (35235.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.27. 10:30:43


Akkor ott valami nagyon nincs rendbe mert ha a terepváltót n-be teszed annak az autónak bizony meg sem szabadna mozdulni függetlenül attól hogy most be van tekerve a féltengelyzár vagy nincs! Egyébként az n-állást vontatásnál kellene használni meg ha valaki kardános csörlőt épít be talán még ahhoz van köze azt hiszem.
2019.01.27 12:20:53 (35234.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


Jól döntöttél. Szép helyen laksz. Nekünk háromhután van házunk majd ha járrok arra összefuthatnánk.
2019.01.27 10:30:43 (35233.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: fifi @ 2019.01.26. 19:42:01


Igen, amit bevallom őszintén, én magam is furcsáltam! De csak akkor, ha a féltengely kapcsoló bekapcsolt állapotban van.
A terepváltó N fokozatáról beszélek természetesen!!!
Miért? Ennek nem kellene így sem semmilyen hajtást leadnia a tengelyek felé? Meg mondom őszintén, én azzal sem vagyok tisztában, hogy miért van a sima váltón túl, még a terepváltón is N-es állás? Úgy meg aztán végképp nem értem, hogy úgy mi értelme, hogy tudok menni terep N-be is vele!
2019.01.26 19:42:01 (35232.)
fifi
(Szarvas)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 16:40:50


ha N-be teszed, akkor tudsz menni az autóval?
2019.01.26 16:40:50 (35231.)
norbi13
(Hold)

Előzmény: Vili @ 2019.01.26. 13:03:04


Kísérleteztem is!!! Első terepjáróm, így természetesen nincs összehasonlítási alap, de azt éreztem, hogy mennyire jól kezelhető! Pedig 10-13cm-es szűzhóban, 7-11%-os emelkedőn (murvás út a hó alatt) is kísérleteztem. Elég jól ment, bár a hirtelen szintkülönbséget így már nem tudta teljesíteni.
Amikor a féltengely kapcsik be voltak kapcsolva, akkor N-ben ugyanúgy volt hajtásom. Csak azt nem tudom, hogy 4x4H, vagy 4x4L?
Féltengely kapcsolók kikapcsolt állapotban, N állásban semmi hajtás.
Elégedett vagyok, mert nem offroad-ra vásárolt, majd kissé felújított járműnek szánom, hanem kis mindenesnek önellátó gazdaságba, hegyi zártkertre (Olaszliszka, Tokaj híres borvidéke), így a kívánalmaknak abszolút megfelel.
Kissé fapados, de legalább nem fisi-fosi városi "terepjáró".
2019.01.26 14:53:52 (35230.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Vili @ 2019.01.26. 13:03:04


:D
2019.01.26 13:03:04 (35229.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: norbi13 @ 2019.01.26. 11:34:42


Nyugodtan kisérletezz és mindenre fény derül! :)
2019.01.26 11:34:42 (35228.)
norbi13
(Hold)
Heló!
Kezdő (hülye) kérdés. Alapvetően tisztában vagyok a terepváltó fokozataival és használatával, de az N (Neutral) kicsit homályos.
Tehát:
Jó útviszonyok mellett (kemény burkolat, száraz) a 2wd-t használom. Az N jelzés ugye azt jelenti, hogy nincs semmiféle hajtás a mootr és a tengelyek között. De ez csak a terephajtásra vonatkozik? Szóval van külön üres mód a terepváltón, ami csak azért felelős, meg van külön üres a simán, ami csak az általános fokozatokért felelős? Tehát jó útviszonyok között a terepváltó mehetne N-be, és mellette hagyományos módon használhatom a sima váltót? Vagy akkor abszolút nincs hajtás? Természetesen nem kísérleteztem, előbb szeretném meghallgatni hozzáértők válaszát ezzel kapcsolatban.
Köszönöm (és bocs a hülye kérdésért)!
2019.01.23 16:23:11 (35227.)
tocs
(Tarján)

Előzmény: Mlado @ 2019.01.23. 04:22:29


Küldtem. Remélem.
2019.01.23 04:22:29 (35226.)
Mlado
(Gyömrõ)

Előzmény: tocs @ 2019.01.22. 23:09:23


Szia. Küldj egy email számot, vagy telo számot privibe. Küldök róla közeli képet, és beszélünk kell e.
2019.01.22 23:09:23 (35225.)
tocs
(Tarján)

Előzmény: Mlado @ 2019.01.20. 17:03:58


Engem érdekel az egyik.
2019.01.21 20:24:37 (35224.)
fifi
(Szarvas)
hali!

találtam itthon egy G13BB lambdaszondát. úgy emlékszem működött, mert a régi vasnak végül nem ez volt a baja.... aki leghamarabb errefelé jár és megajándékoz két doboz Staropramennel, annak szívesen odaadom :)
2019.01.21 15:18:09 (35223.)
norbi13
(Hold)
Heló!
Suzuki samu LONG-hoz keresek fülke hátfalat sürgősen!
Csatolnék képet, de hogyan? Még mindig nem lehet?
Na, mindegy, itt egy link, hogy érthető legyen miről is van szó:
https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Keresek__Suzuki_Samurai_Long_fulke_hatfalat_keresek__87855686.htm
Köszönöm!
2019.01.21 15:01:18 (35222.)
norbi13
(Hold)
Heló!
Suzuki samu LONG-hoz keresek fülke hátfalat sürgősen!
Csatolnék képet, de hogyan? Még mindig nem lehet?
Na, mindegy, itt egy link, hogy érthető legyen miről is van szó:
https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Keresek__Suzuki_Samurai_Long_fulke_hatfalat_keresek__87855686.htm
Köszönöm!
2019.01.21 14:41:55 (35221.)
norbi13
(Hold)
Heló!
Suzuki samu LONG-hoz keresek fülke hátfalat sürgősen!
Csatolnék képet, de hogyan? Még mindig nem lehet?
Na, mindegy, itt egy link, hogy érthető legyen miről is van szó:
https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Keresek__Suzuki_Samurai_Long_fulke_hatfalat_keresek__87855686.htm
Köszönöm!
2019.01.20 17:03:58 (35220.)
Mlado
(Gyömrõ)
Sziasztok!
Az egyik képemen látni lehet, hogy csináltattam a kocsira egy lemez levegő beömlőt. Elég jól működik, sem az eső sem a hó nem esik így bele. És erősebb a levegő áramlás. Maradt még 2 db, amit azon az áron oda tudok adni, amennyiért csinálták. Ez 6500 forint /db. Rozsdamentes 1 és lemez. Színre kell fújni. Annyi hogy az elején a rács alján flexel igazítani kell, mivel az autó íves. Ha vkit érdekel írjon. Ha vki tud csináltatni, vagy tud csinálni van rajzom vhol. Azt el tudom küldeni szívesen.
2019.01.19 16:41:56 (35219.)
Palfy
(Baranya)
Szerintetek kell a kormány lengéscsillapító vitara szervó kormányműre?
Gyári samun amelyik szervós van lengéscsillapító?
2019.01.17 12:28:43 (35218.)
tomeeeee89
(Tatabánya)
Sziasztok!

Két kérdessel fordulnék hozzátok.
Az egyik, hogy vezérműszíjat cserelek sj410-en, milyen feszesre kell a szijat húzni?
A másik kérdésem az lenne, hogy vettem karburátor felújító szettet, szinte mindent kicsereltem a karbin, osszeraktam Co csavart is oda tekertem az újat ahol a régi volt, de vmi nem stimmel most a kocsin. Osszerakas után indítottak nyilván kis idő kellett neki H eljusson a benzin a hengerig, beroffent kb 1 másodpercre ahogy szokott nagy fordulaton, majd lefulladt a motor. Után inditozhattam, de hiába, füst, kékes az jött, picit ahogy az önindító tekert pici életjelet adott a motor, de hiába a szivato, vagy anélkül se nagyon akart menni. A végén nehezen elindult de elég furán járt a kocsi, alapjáraton nem volt. Tippetek H mi lehet a gond?  :/
2019.01.16 15:53:52 (35217.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Palfy @ 2019.01.15. 17:17:43


Köszönöm szépen! Én azt hittem, az az olajbeöntő. :) Valóban nagyon szépen be lehetett állítani. 3-5 cm-re lőttem be.
2019.01.15 19:58:26 (35216.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.15. 15:23:28


Ahogy Palfy kolléga írta. Beljebb kell tekerni a csavart. Mindig ellenőrizz utána, ha egy kicsit beljebb tekerted. Egész jól be lehet állítani.
2019.01.15 17:17:43 (35215.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.15. 15:23:28


Nekem is szokott ilyen lenni, én arra jutottam még bukik valamerre a kocsi 1-2 km után már jó is, a kotyogást felül a kormányművön van egy csavar kontra anyával ha beljebb tekered nem lesz akkora a kottyanása ha ott kotyog de, de szokott a tűzfalnál kikopni a gardán keresztféle is.
2019.01.15 15:23:28 (35214.)
Rapid
(Nagykunság)
Meg tudja-e valaki mondani, hogy lehet-e feszíteni a kormányművön valahogy vagy cserélnem kell, ha nagy a holtjáték?

Olyan szokott csinálni, hogy középen van a kormány, majd terepezést követően elmászik és jobbra áll. Egy idő után aztán megint jó. Fogalmam sincs, hogy mi okozhatja ezt. A kerékösszetartás az be van állítva.
2019.01.15 15:21:52 (35213.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Palfy @ 2019.01.14. 20:21:45


Nem kell hozzá. Enyémben sincs semmi ilyesmi bekötve és nem is szokták.
2019.01.14 20:21:45 (35212.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.11. 22:35:04


Ha a km órát nem rakom bele így nem kap sebesség jelet az ecu, hogyan szokták megoldani a jelet, azon gondolkodom ha terep félbe rakom akkor is más jelet kap az ecu nem a valósat ha beleépíteném a swift órát. ( az enyém 410 a belseje, a terepváltó is, vagy vegyek bele injektoros samu órát ? )

Palfy szerkesztette 2019.01.14 20:22:48-kor.
2019.01.12 20:09:59 (35211.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.11. 22:35:04


Köszi már jár is
2019.01.11 22:35:04 (35210.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Palfy @ 2019.01.11. 16:42:30


Csak a jeladó marad, amit bekötsz, a másik kütyü kuka, ami benne van.
2019.01.11 21:32:50 (35209.)
Palfy
(Baranya)

Előzmény: minihummer @ 2019.01.11. 19:32:17



igen sokat, előre is köszi
2019.01.11 19:32:17 (35208.)
minihummer
(Hidas)

Előzmény: Palfy @ 2019.01.11. 16:42:30


Valamit kell alakítani benne, hogy pontosan mit azt nem tudom Köpci Peti csinálta az elektronika részét. Ha segít az hogy lefotózom akkor tudok róla képet csinálni a napokba.
2019.01.11 16:42:30 (35207.)
Palfy
(Baranya)
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni, akinek 1,3 swift denso injektort rakott fel a gyújtásnál a szöghajtásba hogyan csinálta a jeladót mit kell átrakni vagy csak simán összekötni ?
2019.01.10 12:55:26 (35206.)
Marko0517
(Zala)
Sziasztok! Nem rég vettem egy épített samurait, 1.3 injektoros Swift motorral. Önindító pucolas és akksi csere után tökéletesen indult szépen járt. Aztán egy emelkedőn felfelé kapcsoltam a 3.at, az autó leallt. Azóta semmi, tekerni teker, ac dolgozik. Nincs szikra egyáltalán. Gyújtáselosztot cseréltem, kábeleket cseréltem. Trafo is működik elméletileg. Véleményem szerint valami vezeték probléma lesz. Ha valaki járt már így, vagy esetleg tud adni valami tippet azt szívesen meghallgatom.
2019.01.09 20:41:47 (35205.)
photoart
(Ipolyszakállos)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.08. 20:17:34


az sj413 igy nez ki, mas mint a samurai.
https://suzuki4x4.hu/?p=73&u=11321
2019.01.09 20:11:32 (35204.)
photoart
(Ipolyszakállos)

Előzmény: Vili @ 2019.01.09. 08:40:53


Előzmény: RapaMoto @ 2019.01.09. 16:05:39


ok koszi.
2019.01.09 16:05:39 (35203.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Vili @ 2019.01.09. 08:40:53


Igen, a főfékhengerhez képest legtávolabbinál szokás kezdeni, és haladni az egyre közelebbi felé...
2019.01.09 08:40:53 (35202.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: photoart @ 2019.01.08. 16:30:34


Én úgy szoktam hogy JH,BH,JE,BE majd használom egy napot aztán újra ránézek mert nem egyszer volt már hogy maradt mégis egy kicsi levegő a rendszerbe ami elsőre nem tudom miért de nem akar kijönni.
2019.01.09 08:38:47 (35201.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: Rapid @ 2019.01.08. 20:17:34


Az oké de a 413-asnál tény és való hogy átlósan van bekötve!
2019.01.08 20:17:34 (35200.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: photoart @ 2019.01.08. 16:30:34


A kocsin tudomásom szerint és a könyv szerint is első-hátsó kör van, nem keresztben.
2019.01.08 16:30:34 (35199.)
photoart
(Ipolyszakállos)

Előzmény: Vili @ 2019.01.08. 14:54:26


szia vili,
mar olyan regen voltam itt, hogy ujra kellett regisztralnom.

a legtelenitest, honnan kezdjem, hatulrol haladva elore, majd a masik kort hatulrol elre? / BH-JE majd JH-BE /
kb. 5 eve kellett cserelnem a BH-ba munkahengert, dde akkoriban nem tudom, hogy milyen lett beleteve. no akkortol nem volt az igazi, mar dereng, hogy amikor a BH-JE kort legtelenitettem, nem igazan tudtam felpumpalni a pedalt. / nem igazan kemenyedett fel, csak ugy immel-ammal.
most szegeny SJ el lett hanyagolva, evi 3-4 -szer volt hasznalva, abbol 1 a vizsgara menes volt, sajnos.

!!! de mar megrendeltem az uj szuroket, olajokat...stb.
tavaszra tobb idom lesz mar ra, talan meg horgaszengedelyt is valtok / 8 ev kihagyas utan.
ja, amugy koszi a valaszt.
2019.01.08 14:54:26 (35198.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: photoart @ 2019.01.08. 10:17:32


Csá kolléga. Azt hittem már elnyelt a föld.)
Én a helyedben először rendbe tenném az első munkahengert aztán hátul is ránézni neme folyik vagy be van rohadva. Aztán ha ez megvan légtelenítsd ki faszán. Ha ezek után sem jó akkor tényleg a főfékhenger marad. De nem nagyon szokása annak tönkre menni nekem is a gyári van még pedig már 34 éves.
2019.01.08 10:17:32 (35197.)
photoart
(Ipolyszakállos)

Előzmény: photoart @ 2019.01.07. 22:28:17


...valamire rajottem.
a fekrendszerem ket koros, ez osszefuggesben van a jobb elso es a bal hatso.
talan a fofekhengernel lesz a bibi.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwFrX056FRsvcypvMzdWbTMnBwAeJzEyPGdrez0YbmptaGxofmB2IRhtIC8xMR1KXVNpCxVraWhvbTE9K2ltawAAAAC6nydn%24&vid=10&cid=1818&uid=65322&q=