Jimny



Üzenetek visszafelé
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2017.11.09 20:06:56 (13851.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.11.09. 17:18:42


Megbocsájtok, hi-hi. ...És ez csak a jéghegy csúcsa!

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.11.09. 17:35:44


Előzmény: Hegyjáró @ 2017.11.07. 18:58:31


Igen, csak a "köd"-lámpa hoz megoldást és abba a fajta lökhárítóba, ami a Jimnyden van még helyet is könnyen találni ehhez. Mivel nem dízel, így még a köztes hûtõ levegõjét sem akadályoznád. Én régebben alkalmaztam "köd"-lámpát erre a célra, kicsit kifelé fordítva mindkét oldalon. Intelligens "kanyarvilágítás" made in sufni. ...Oh, those early '90-s..! Akkoriban egyszerûbb volt, mert a lökhárító nem képezte a kasztni részét és egy csavarral fel lehetett tenni a lámpát, néhány perc alatt. Ezt megfejelheted azzal például, hogy a két oldalt külön kormánykapcsológombra kötöd, így mindig csak a belsõ ívet világítod meg és még messzire nyúlkálnod sem kell. ...és akkor már csak egy nyomógombos kormányt kel szerezned, de hát ez manapság nem gond.
2017.11.09 20:19:07 (13852.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: papas @ 2017.11.09. 20:04:47


Én használtam Osram night braker-t. Attól "erõsebb", hogy magasabb színhõmérsékletû (magasabb Kelvin foka van), tehát fehérebb árnyalatú, a teljesítménye (Watt) ugyanaz. Száraz idõben valóban jobb látási viszonyokat ad, esõs idõben vizes aszfalton viszont rosszabb, mint a nem emelt fényû izzó. Létezik magasabb teljesítményû izzó is 70/100 W, 90/100 W, de az meg félõ, hogy a foglalatot és a foncsort nyírja ki. Segédlámpa kell, nincs mese.
2017.11.09 20:34:53 (13853.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Nekem 5cm pogacsak vannak a rugok alat es kb 3-4 cm res spacer a teleszkópok alat. Nekem teljesen jol mûködnek. Persze egy totál profi szet biztos jobb csak az nagyon draga es en csak hobbiból járok ki terepre.
Ha Angliából veted a pogácsákat elmeletileg megkapod. Volt ismerõsöm aki rendelt valamit az angol (UK) ebayon es mimdig megkaptak.

Előzmény: csokko @ 2017.11.08. 21:26:29


2017.11.09 20:41:24 (13854.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
A body emelõ pogácsának en nem nagyon
latom értelmet mert a váz A-tól meg lent marad szal a hasmagasság nem változik. Persze amikor folyik be a víz akkor az ot centi jol jon. Viszont ha bodyt is emelsz akkor kell hosszabb fék cso is aszem. Es érdekes lesz a nagy lyuk a valtokaroknal. Bar biztos el lehet tüntetni azokat is.


Előzmény: csokko @ 2017.11.08. 21:26:29


2017.11.09 20:44:08 (13855.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Ja, írnod kell az eladónak h te hova szeretnéd kiszallitattni es akkor kiszámolják h mennyi a postaköltség. Az ami ott írnak postaköltséget csak az adót országra érvényes.

Előzmény: csokko @ 2017.11.08. 21:06:47


2017.11.09 21:10:44 (13856.)
csokko
(Nógrádmegye)
Ja, hat eddig Samu volt, azt eneltem meg alakitottam, csere lett Jimnyre! Nekem azert kene emelni a bodet is mert szeretnek 12.5 gumit ala rakni.... persze majd meg kell vagjam az ivet is, de ugy kicsit kevesebbet kell! Egyenlore kasztnizgatas van, utanna papirozas..... &#128521;

Előzmény: Barna D. @ 2017.11.09. 20:44:08


2017.11.10 07:32:58 (13857.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2017.11.09. 20:04:47


A távolsági viszonylag jól világít kifelé is, ám folyamatos szembe forgalomnál ... és ilymódon hiába raknál fel egy olyan kiegészítõt, amit ilyenkor nem használhatsz..
Valami olyan ködlámpa kellene - meg ködlámpa amúgy is -, amit bár szintén nem szabad használni nem ködben, ám ami szembõl nem vakít, így aztán lehetni lehet; és ami oldalra is terít. A kanyarív belátásához amúgy is elsõsorban az útszegélyt kell elõrébb látni. (Ja, és egy ilyen nem utolsó sorban vizsgán, ill. a jövõ májustól jövõ "szakértõbb" közúti ell.-eken sem okozna gondot..)
Sok-sok éve nézegettem Hella katalógust, és abban voltak mindenféle terítõ-szúró fények, szóval ...

Hegyjáró szerkesztette 2017.11.10 07:34:46-kor.
2017.11.11 17:35:06 (13858.)
Barna D.
(Cheltenham UK)
Ja erre nem is gondoltam. Ha nagy gumikat akkarsz alá tenni akkor tenyleng jo ha megemeled a kasztnit is.hajra es majd rakj fel képet. Egyszer en is akarok nagyobb gumikat szal jol jönne a tapasztalatod.&#128578;

Előzmény: csokko @ 2017.11.09. 21:10:44


2017.11.11 18:17:29 (13859.)
Ata
(Telki)

Előzmény: 4x4zsolt @ 2017.01.19. 21:51:43


Jimny és a torsen. Mit találtam? Az oroszok gyártanak a suzukihoz torsen difit!
http://stores.ebay.com/JetReady41?_dmd=2&_nkw=jimny
2017.11.11 22:03:53 (13860.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Ata @ 2017.11.11. 18:17:29


Én inkább a brazil Kaiser-re szavazok.
http://www.jimnybits.com/suzuki-jimny-automatic-diff-locker-by-kaiser.html
Ez garantáltan bele való.
2017.11.11 23:31:15 (13861.)
Ata
(Telki)

Előzmény: geo @ 2017.11.11. 22:03:53


Kétszer annyiba kerül és semmi köze a torsen-hez. A Zsolt kimondottan torsen-t keresett.
2017.11.12 05:53:06 (13862.)
P.Misi
(Nsipek)

Előzmény: geo @ 2017.11.11. 22:03:53


Lehet. hogy hulye vagyok, de nekem a torzen szo hallattan az Audi hajtasa ugrik be, ami ugy egy fantasztikus megoldas, hisz nyomatek vezerelt eloszlas a ket tengely kozott. Lasd Audi quattro amivel a 80-as evek elejen tonkre vertek mindenkit a B csoportos rallyban.
Vagy rosszul tudom?
Ezek pedig 'csak' tengely zarak amelyek egymastol fuggetlenul dolgoznak es nem a torzen diffi elven

P.Misi szerkesztette 2017.11.12 05:54:03-kor.
2017.11.12 08:41:17 (13863.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Ata @ 2017.11.11. 23:31:15


Szerintem amit belinkeltél, annak semmi köze a Jimny-hez!
Az a Samurai-hoz való termék (Gipsy/Jimny/Samurai - ezek az adott régióra vonatkozó fantázia nevek, de ugyanazt az autót jelentik)
Az ára és a mûködési elve annyira nem izgat, de a tartóssága, és hogy a Jimnybe való legyen annál inkább. Én azért írtam a Kaiser-t, mert ez az egyetlen teljesen autómata diffizár a piacon a LockRight-ot leszámítva, ami tényleg beépíthetõ nagyobb átalakítás nélkül. (az ARB levegõs zár pedig kompresszort, tartályt, csövezést és manuális kapcsolást igényel, szóval nem kis helyet belül, csak ezért nem venném)
2017.11.12 08:47:16 (13864.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: P.Misi @ 2017.11.12. 05:53:06


Az Audiban való felhasználását nem ismerem, de ha jól emlékszem, akkor a Hammer katonai terepjárókban az van.
Itt egy videó a különbözõ típusokról:
2017.11.12 09:34:31 (13865.)
P.Misi
(Nsipek)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 08:47:16


ez tenyleg jo kis video. Szemleletes es ertheto

ez magyarul es irasban
http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/

P.Misi szerkesztette 2017.11.12 09:38:41-kor.
2017.11.12 09:39:17 (13866.)
Ata
(Telki)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 08:41:17


"RUSSIAN made heavy duty Diff Lock QUAIFE type parallel TORSEN-II"
2017.11.12 09:48:00 (13867.)
Ata
(Telki)

Előzmény: P.Misi @ 2017.11.12. 09:34:31


Olvastam. Amiket ismerek Mitsu és Merci ügyben hibás a leírás. pontatlan. De hagyjuk, nem akarlak meggyõzni semmirõl.
De sztem pont Ausztráliában biztosan lehet kapni valamit hozzá.
Amúgy a legismertebb detroit truetrac LSD néven van sok autóhoz

Ata szerkesztette 2017.11.12 09:50:54-kor.
2017.11.12 09:59:07 (13868.)
P.Misi
(Nsipek)

Előzmény: Ata @ 2017.11.12. 09:48:00


Sajna itt nincs Jimnym. Mo-on van. Itt csak szemelyatuom van. Majd ha egyszer hazamegyek akkora szuper legyen a gep :-)

Itt ezekre a tavolsagokra nem eleg kenyelmes. A Toyota Camry-m picit kenyelmesebb


P.Misi szerkesztette 2017.11.12 10:03:49-kor.
2017.11.12 10:02:51 (13869.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Ata @ 2017.11.12. 09:39:17


Biztos láma vagyok, de ezzel most mi volt a szándékod? :D Ettõl még nem paszírozható be a Jimny diffi házába! ;)

geo szerkesztette 2017.11.12 10:03:57-kor.
2017.11.12 13:13:20 (13870.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: P.Misi @ 2017.11.12. 05:53:06


A torsen difi nem csak két tengely között mûködik, hanem két féltengely között is. Ötletes szerkezet, én is bevállalnék egy ilyent...
2017.11.12 13:17:35 (13871.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 08:41:17


Mondjuk a Lock Right azért másabb kicsit, mert egy kapcsolható difizárral szemben, az folyamatosan zárva van, így azt is meg kell szokni, mert télen csak hátsó hajtásnál hamar elindul az autó hátsó része....
2017.11.12 13:39:41 (13872.)
4x4zsolt
(Érd)


Ez a Torsen!!! Itt a fogaskerekek iszonyú áttétele és ebbõl fakadó súrlódása alakítja ki a részleges, de jelentõs hatékonyságú differenciál zár hatást. Lassan elforognak egymáshoz képest a féltengelyek, ha szükséges, de jelentõs fordulatszám különbségre nem képesek. Na ilyen kellene a Jimnybe.
2017.11.12 14:11:16 (13873.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: 4x4zsolt @ 2017.11.12. 13:39:41


Sajnos nem gyárt senki Torsen elven mûködõ diffit a Jimny-hez...még az oroszok sem. De ha mégis, akkor tessék a forrást itt megosztani, kérem!
2017.11.12 14:37:48 (13874.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: 4x4zsolt @ 2017.11.12. 13:39:41


http://www.marxxon.com/differential/LSD-Jimny-Mitsubishi-Pajero.html
Ez nagyon hasonló és talán Jimnybe való. Tudom, tudom a pici sárga emberek terméke, de õk már sokat fejlõdtek a 90' évek óta! ;) Mi még nem!

geo szerkesztette 2017.11.12 14:41:02-kor.
2017.11.12 15:16:38 (13875.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 14:37:48


Írtam nekik emailt. Remélem értik az anglo saxon nyelvet... :D Ha igen, akkor hamarosan megtudjuk jó-e a Jimny-be, mibe kerül és hol lehet megvenni on-line. Ha nem értik akkor bukta, mert az én kínai nyelvtudásomon még sokat kell faragni... :D

geo szerkesztette 2017.11.12 15:22:21-kor.
2017.11.12 15:27:18 (13876.)
difipeti
(Gergelyiugornya)
Nekem van egy Detroit valamelyik garázsban.
A Samuban szerettem.
Ha lesz idõm és hangulatom lehet beleteszem a Jimnybe...
2017.11.12 15:35:10 (13877.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: difipeti @ 2017.11.12. 15:27:18


Hogyan? Vagy Samu hidad is van?
2017.11.12 18:40:47 (13878.)
Ata
(Telki)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 14:11:16


Itt?
http://www.marxxon.com/differential/LSD-Jimny-Mitsubishi-Pajero.html
2017.11.12 18:47:58 (13879.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Ata @ 2017.11.12. 18:40:47


Igen! A jelenlegi hozzászólásod elõtt 4 hozzászólással korábban pont ezt linkeltem be! Le vagy maradva, ember! :D Sebaj, a lényeg, hogy Te is megtaláltad. Majd kiderül mit írnak vissza a kis vágottszemû ufók. (<< olvass vissza) ;)

geo szerkesztette 2017.11.12 18:52:17-kor.
2017.11.12 19:35:56 (13880.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 15:35:10


Szerintem belemegy.
2017.11.12 19:40:19 (13881.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: difipeti @ 2017.11.12. 19:35:56


Ezt nevezem én optimizmusnak! :) LOL
2017.11.12 19:59:46 (13882.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 19:40:19


Miben különbözik a híd?
2017.11.12 20:08:26 (13883.)
Barna
(Baja)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 08:41:17


Abból a "nem kis helybõl" belül csak a kapcsolót érzékeled. Elég kompakt az ARB kompresszor, és pici tartály is elég hozzá. Minden elfér a motortérben. A mondvacsinált helyhiány ne akadályozzon. ;)

Barna szerkesztette 2017.11.12 20:10:46-kor.
2017.11.12 20:54:47 (13884.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: difipeti @ 2017.11.12. 19:59:46


Feltételezem méreteiben különbözik. Ez pont elég ahhoz, hogy ne legyen valami csereszabatos. Ha mégis jó, akkor boldogság van! ;)
2017.11.12 21:05:42 (13885.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Barna @ 2017.11.12. 20:08:26


Nem tudom mekkora tartályra gondolsz, de a motortér a terveim szerint kicsit zsúfoltabb lesz a jelenleginél a második akkumulátor miatt. Jó lenne tudni, hova-mit lehet beszorítani, mert a kompresszort nem szívesen hallgatnám az utastérben. Kép esetleg?
2017.11.12 21:12:00 (13886.)
difipeti
(Gergelyiugornya)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 20:54:47


Nem hinném, hogy különbözik...
2017.11.12 21:28:37 (13887.)
Barna
(Baja)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 21:05:42


Nincs képem, a versenygépen van ARB kompresszor, kb. kétökölnyi a védõburkolattal együtt. Ott a tartály a bukócsõ, nem kell ifa-légtartály méretekben gondolkodnod.

Barna szerkesztette 2017.11.12 21:32:13-kor.
2017.11.12 21:29:41 (13888.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 21:05:42


A két küszöbben elég sok levegõ elfér. Ha annyira zavar a tartály. 4 colos vastagfalú csõbõl megcsinálod, és a tuskók/sziklák miatt sem kell aggódni.
2017.11.12 21:35:27 (13889.)
Barna
(Baja)

Előzmény: RapaMoto @ 2017.11.12. 21:29:41


És ez így több, mint tökéletes. :)
2017.11.12 21:50:09 (13890.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Barna @ 2017.11.12. 21:28:37


Rákerestem de csak 5-10l nagyságú tartállyal szerelve láttam. Úgy látszik nincs rá "szabvány" megoldás, mindenki barkácsol. Bukócsõ meg nem lesz, mert idétlen és a biztósítóm sem díjazná. Viszont kiábrándító képeket találtam diffiházból kiszakadt légcsõrõl, meg olyat is, ahol úgy néz ki az autó alja, mint egy nyomás próbán lévõ gázvezeték. Biztos jó a cucc amíg mûködik, de egy gondozás (és csõ-) mentes kompakt automata zárral nem vetekszik a szememben. Elég sérülékenynek tûnik azért a kb. félmillió forintért, amibe a szereléssel együtt kerül.
2017.11.13 08:28:38 (13891.)
M. Zoltán
(Budapest)
A múlt héten - sötétben - az útra merõleges parkolóban pakoltam a csomagtartóba és egy autós majdnem neki ment a nyitott ajtónak (még jó, hogy nem csukta rám), úgyhogy ragasztottam piros fényvisszaverõ csíkot az ajtószárnyra, az alsó lámpa piros részével azonos hosszan, pont fölé. Remélem így már elég feltûnõ lesz, ha nyitva az ajtó.
2017.11.13 11:50:15 (13892.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 21:05:42


Előzmény: geo @ 2017.11.12. 21:50:09


Alátámasztom a Barna által lírtakat a levegõs diffizár helyigényével kapcsolatban. A Tiédben biztos lehetsz, hogy elférne, mert az ényém dízel - ami motortere zsúfoltabb, mint a benzinesé - is befért a levegõs zár kompresszora és légtartálya. Az utastérben tényleg csak a kapcsolókat érzékeled, meg halkan behallatszik a légsûrítõ. Igaz, nem ARB, hanem Diósi, Dioferr ki hogy ismeri. Egyelõre nem ez a járgány legsérülékenyebb pontja, de nyilván szólnak érvek mellette is és ellene is. Nem teljesen ugyanaz a mûködése, mint az ARB-é, de feleannyiba került. Abban viszon teljesen egyetértek Veled, hogy egy gondozásmentes automata zár ami nem úgy mûködik, mint a LockRight, a csúcs. Ha létezik majd ilyen Jimnyhez, akkor elgondolkodom majd a hátsó lecserélésén, de elsõ diffihez majdnem biztosra veszem, hogy nem fognak gyártani ilyesmit.

Kopter szerkesztette 2017.11.13 11:57:03-kor.
2017.11.13 12:01:58 (13893.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: M. Zoltán @ 2017.11.13. 08:28:38


Már én is gondoltam erre. Melyik fajta fényvisszaverõ csíkot használtad? Nem tépi le a fényezést ha lehúzod róla? Vagy nem sül rá, nem hagy nyomot? ...Vagy ezeket még nem tudod...
2017.11.13 13:23:41 (13894.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Kopter @ 2017.11.13. 12:01:58


A fényvisszaverõ csík olyan, mint a kéményseprõ autón van, jobban látszik, mint a Jimny saját fényvisszaverõ része, a többit nem tudom, tegnap tettem fel. Lehúzni nem akarom, ha lejön és nyomot hagy, akkor könnyebb lesz felragasztani a következõt, nem kell annyit méricskélni a helyét.
2017.11.13 14:29:40 (13895.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: M. Zoltán @ 2017.11.13. 13:23:41


Köszi.
2017.11.13 15:07:33 (13896.)
Barna
(Baja)

Előzmény: geo @ 2017.11.12. 21:50:09


Az arb saját gyártású tartálya 4 literes alu-boci. Nincs jelentõsége (nekünk, hobbiterepjárósoknak), hogy mekkora, csak azt szabályozza, hogy hány nyitás-zárás után kapcsol majd a kompresszor. Ülés alatt kis tûzoltópalackot láttam beépítve, másfél-két literes lehetett. A bukócsövet csak példának hoztam fel: akármibõl lehet légtartályt csinálni.
Mindent tönkre lehet vágni, de a silány beépítés is lehet az oka. Sokszor tökig érõ, kisebb-nagyobb fákat, ágakat, sziklákat és minden földi jót rejtõ sárban nyúztuk a szekeret, de még nem volt problémánk a levegõcsövekkel, pedig elõl-hátul van...
A Dioferr jó alternatíva lehet. Nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne, viszont lényegesen olcsóbb.
Az automata zárak legnagyobb hibája a szememben, hogy automaták. :D Kapcsolnak, ha akarod, ha nem.

2017.11.13 15:14:43 (13897.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: Barna @ 2017.11.13. 15:07:33


:D Lényegesen de még így is sok. :D
2017.11.13 15:35:09 (13898.)
Barna
(Baja)

Előzmény: Vili @ 2017.11.13. 15:14:43


Ja-ja. :D
2017.11.13 18:17:49 (13899.)
Herakles
(Debrecen)
Képzeljétek, megbolondult a központi záram. 2000-es évjáratú Jimny, gyári a zár benne, ami csak a vezetõoldal felõl zárja az ajtókat.

Most ha becsapom az ajtót 2 - 6 szor ki /be zárja magát. Már nem merek kiszállni belõle kulcs nélkül, mert minden további nélkül bezárja magát. Kiszállni sem egyszerû, mert ha kézzel felhúzom a kapcsolóját , kirántja a kezembõl és ki/be zárogatja magát. Szóval csak ideális pillanatban tudom kinyitni az ajtót...

Szerintetek hol lehet a baj és hol keressem? Az ajtóban vagy van valami központi vezérlõ valahol?
2017.11.13 19:44:56 (13900.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Herakles @ 2017.11.13. 18:17:49


Egyszer már az enyém is bezárta a kulcsot. :D Szerencsére otthon az udvarban.

osvath14 szerkesztette 2017.11.13 19:45:11-kor.