Hírek


Grand Vitara facelift
2008.10.03. 20:44:17

A konkurenseinél terepen valamivel ügyesebb, aszfalton kicsit esetlenebb Suzuki Vitara/Grand Vitara elért pályafutása feléhez, így felfrissítették kissé a dizájnerek. A legfontosabb változás a motorpalettát érte: a 2 literes benzines helyét egy 2,4-es erõforrás vette át.

Két évtizede léteznek Vitara illetve Grand Vitara néven Suzuki terepjárók, ennek örömére - na meg mert életpályája felénél jár - felfrissítik a japánok a sikeres terepjárót, hogy az egyre népesebb konkurenciával tartani tudja a lépést.

A Suzuki dizájnerei csak minimálisan nyúltak hozzá a jól sikerült, idõtálló formához: a külsõ tükrökben ezentúl ott villog majd az indexlámpa, módosult kissé az orr a lökhárítók környékénél, és leheletfinoman átszabták az autó hátulját is, de ezt a szemlélõk 90%-a valószínûleg nem fogja majd észrevenni. Belül már több változás történt, hiszen amellett, hogy új a központi kijelzõ, modernebb lett a klíma kezelõpanelje is, lecseréltek pár kapcsolót, és újak a fém- illetve fahatású díszbetétek is. A legfontosabb változás azonban a lemezek alatt történt. Az eddigi 2 literes, 140 lóerõs benzinesnek nem sok esélye volt az izmosabb és takarékosabb 1.9-es dízel mellett, úgyhogy lecserélték egy 2,4 literes egységre, mely a háromajtós kivitelben 166 lovas míg az ötajtósban 169 lóerõre képes. Ezzel a motorral és ötsebességes kéziváltóval a rövidebb változat 11,2 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetbõl 100 km/h-ra, míg az ötajtósnál 11,7 másodpercet vesz igénybe ez a mûvelet; a száguldás mindkét modellnél 180km/h-nál ér véget.

Mindezek mellett a Vitara felszereltsége is bõvült: ezen túl a 2,4-es modellhez szériában jár Európában az ESP, a 17 (háromajtós) és a 18 (ötajtós) colos könnyûfém felnik, a napfénytetõ, a hatlemezes cd-tár és a bõrülések is. Az ár esetleges változásáról nem kaptunk információt, de az autó forgalmazása még a héten megindul Európában.

Forrás: A5.hu