-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Vitara
Üzenetek időrendben | |
Hozzászólások száma: 14926 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 295 296 297 298 299 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Új vagyok az oldalon. 2 hete vettem egy 2000-es évjáratú 3 ajtós, kocka Vitarát. Bal első kerékcsapágyat kell benne cserélni és szétszedéskor szembesültem azzal, hogy a minden rendszer által ajánlott zárt, kétsoros csapágy helyett kúpgörgős van benne. Sehol nem kapok, ha lenne, akkor is horror áron (25.000 Ft/db). Tervem az, hogy kicserélem olyan kerékagyra, amibe a mindenhol beszerezhető, normális áron kapható csapágy való. Ha valaki belefutott már ilyen problémába, ill. tud segíteni kerékcsapágy beszerzésében, legyen szíves jelezze. Minden segítséget köszönök! Vinkov |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.02.18. 11:37:39Hali! Nem kell annyit olvasgatni...nekem lassan 10 éve működik. |
Tudnátok ajánlani jó minőségű "kézi" féltengelyzárat a Vitarához? ....egyre többet olvasok az automata zárak meghibásodásáról, és azok következményeiről.....nem szeretném megtapasztalni 😁 Köszi! |
Előzmény: geo @ 2021.02.17. 06:11:18stokim van... ))) |
Előzmény: bigi @ 2021.02.13. 17:47:31Szerintem ha a széket kidobod a fenébe, akkor nem fogsz tudni leülni többé középre, és végre neki állsz majd. Kis dolgokkal kell kezdeni, pl egy székkel! 🤣 |
Előzmény: bigi @ 2021.02.13. 17:47:31Jól átlátod a dolgok lényegét! ![]() |
Előzmény: bigi @ 2021.02.13. 17:47:31van benne élet tapasztalat ![]() |
A terv: A garázst elrendezem egybekötve az egyéb alkatrészek elpakolásával, rendszerezésével, az alkatrészeim abc sorba történő elrendezésével, stb. Jobb túlesni ezen az első napokon, utána már nem lesz rá gond. Ami történt: Fél évig játszottam a gondolattal. Ezután megtekintettem a helyet, és mivel remekül átláttam mindent, érthetetlen volt számomra, hogy mi a francért akarok én itt rendet rakni. Gyorsan beinditottam a verdám, majd az összes lim-lomot beledobáltam egy olyan fiókba amiben még volt hely és a szembetűnő helyekről letöröltem a port.. Királyság ![]() 2.év A terv: Előveszem végre a már 10éve meglévő alu felnijeim, amit azért tettem félre, mert javításra szorul. Plusz teszek bele azokbóll a csavarokból amik már két éve várnak jobb sorsukra. Ami történt: Leültem mindennek a közepére, kávézgattam és híreket olvastam majd az összes itthon fellelhető csavarhózóm, villáskulcsom, stb átnézegettem, majd félrepakoltam. Mivel nem voltam elégedett az eredménnyel elmentem vettem még néhány dugokulcsot és azokat is odapakoltam. 3.év A terv: Befejezem minden félbehagyott munkám, ezután előveszem az automról készített jegyzeteim és áttanulmányozom, hol és mit lehetne még javitani rajta. Ami történt: Leültem mindennek a közepére, tulajdonosi tekintettel jol és megelégedettséggel körbenúztem mindent. 2x. Az összeset. És a felnijeim is. Ezután két és félhonapott feküdtem az auto alatt és filozgattam mit kéne csináljak rajta. 4.év A terv: Kilomolom az üsszes lim-lomos szekrényt, Leviszem a pincébe a sok felesleges holmit, a használaton kívüli dolgokat, mert halálosan idegesít, hogy foglalják a helyet. Ami történt: Leültem mindennek a közepére, kicsit méláztam, majd bekapcsoltam a faszbukot kicsit pletykálni erről-arról. Aztán vettem egy nagy rakás csavart és megnéztem egy komplett 280 részes sorozatot, asszem 7 évad volt 5.év azaz ma. Háát.. tervezgessen a fene.. de tényleg ![]() |
Előzmény: Ranger @ 2021.02.10. 12:26:38Ezt a számot Bigi adta: suzukidoki. 06209678216 Voltam is nála - én ablakemelő motort kerestem - mindene IS van. A féltengely azért is szopó, mert a két típus között még a fogak száma is különbség. A japónak 22 fogas....ezért nem tudok őkete P&P-be cserélni..... |
Előzmény: Ranger @ 2021.02.10. 12:26:38A keceli autóbontóban sok vitara cucc van. Náluk biztosan lesz japán féltengely. Egyébként szerintem a spanyol a ritkább... |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.02.10. 10:43:30Köszönöm a választ! Szóval akkor gáz a féltengely. A Lengyel srácok honnan szerzik be a Japán féltengelyt, ők is építenek autókat gondolom. Köszönettel! |
Előzmény: Ranger @ 2021.02.09. 21:59:03Plussz...... Ha ezek kicsit elkedvetlenítenek, akkor Bigi-nek van 16án egy megoldása, amivel hasonló emelés érhető el, csak nem kell b@szakodni a féltengelyekkel 😎 |
Előzmény: Ranger @ 2021.02.09. 21:59:03😁🤣 .....olvasd vissza a topic-ot, kb egy hónapja ezen pörgök én is 😂 Hál’Istennek a Kollégák itt hasznos infokkal tudtak szolgálni. A set komplett - rugók/telók/közdarabok - minden van benne. Csak a féltengely problémás, mivel a spanyol esetében a belső csukló hosszabb, így nem bírja el annyira az emelést, mint a japán féltengely. Tibi képei között találsz képet a féltengelyekről, RapaMoto + otaszan pedig építési oldalról tud sokat. Hajra!!!!!! |
Kissé ostoba lehet a kérdés de Radzikone 3" emelésnél az első féltengelyek problémásak lehetnek? Az emelő szett nem komplett megoldás? Köszönettel! |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.02.01. 09:33:05Köszönöm! Közben már megtudtam,a tömítésben lévő leírasban benne van. |
Előzmény: Kisszurkos @ 2021.01.31. 15:51:061. 35 Nm 2. 55 Nm 3. 65-70 Nm |
1997 es 1,6 16v vitara hengerfejcsavar meghúzási nyomatékát tudja valaki? Esetleg letölthető szerelési utasítás elérhető a neten? |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.21. 19:17:43mentve, köszi. |
|
Előzmény: bigi @ 2021.01.21. 17:40:36Köszi, holnap meg is csörgöm Őket!!!! |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.19. 15:23:55suzukidoki. 06209678216 asszem cegléden vannak. |
|
|
Előzmény: Norbi @ 2021.01.21. 12:08:59Nem a tengely szokott törni, hanem a difiház vagy a csukló. |
|
|
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.20. 15:29:03Fain..... Úgy látszik 2021 arról fog szólni, h bármiben szeretném javítani/fejleszteni a sárkányt egy rakat sz*pást veszek a nyakamba 🤣🤣 Ám, amit a Bárdis-ok küldtek alvázszám alapján sem lett jó, és 35eFt volt...... Mázli, hogy Ők vissza vették...... Ámbár, ha nem lesz eredeti, akkor azt egy kis átdolgozással fel lehet aplikálni...... |
|
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.19. 15:23:55én ebay-en találtam egy - talán - thai eladót, aki minden félét árul Vitará-hoz/Sidekick-hez, hozzáteszem, elég goromba áron, de legalább van. Egyébként Sumo is tud gyári alkatrészeket rendelni, de én például egy első ajtó gumikéder informálódás (nagyságrendileg 30e/ajtó) után letettem az ilyen jellegű ambícióimról. |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.19. 15:23:55Az sajna a fehér holló kategória... Ismerős is kereste pár hónapig, aztán eladta a Vitarát ![]() |
Abban tudnátok esetleg segíteni, hogy az 1es, 3ajtós Vitara elektromos ablakemelője milye cikkszámon létezik/létezett??...... Sajnos a jobb oldalim bekrepált, a Bárdi-s nem jó, a többieknél meg találtam. Esetleg egy bontót, ahol lehet? (legjobb lenne Szolnok vonzáskörzete, de akár elmegyek érte messzebbre is) ![]() Köszönöm |
Előzmény: otaszan @ 2021.01.18. 08:36:36Az is egy megoldás...... De nekem vmiért idegen ez a kaszni emelés, nem tudom megmondani miért..... Inkább engedek a difin, aztán alá vmi nagy és ballonos pacsker, és a difi újra magasabban lesz, mint standard állapotban ![]() |
köszönöm. elküldtem illetékes hozzáértő barátomnak. ki fogjuk találni. ó átlag havonta töri a difijeit. ))) bigi szerkesztette 2021.01.18 18:20:42-kor. |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.18. 12:47:02Na meg némi szaktudás és szerszámok. ![]() |
Előzmény: bigi @ 2021.01.18. 08:36:20Képeim között meg tudod nézni a végeredményt. Nagy vonalakban: Veszel egy hátsó hidat, levágod az egyik szárát komplett, a másikat részben. Hegesztesz a vágott végekre csapágyházat, meg a szimeringnek helyet. A hídban levő féltengelyeket szintén vágod, hegesztesz a végükre egy kör alakú talpat 4 lukkal, ami majd fogadja a féltengelyeket. Kivágsz a Vitara gyári bölcsőből egy darabot, hogy beférjen a difi és össze tudd kötni a gyári kardánnal. Ezt alulról megerősíted. Megcsinálod a tartó konzolokat a bölcsőre és a hídtokra. Veszel két Pajero bontott féltengelyt (mind a kettő jobb oldali - 4 csavaros). A külső csuklót lerövidíted és rámarod a suzuki 22 bordás ricnijét, hogy passzoljon a féltengelyzárhoz. A csonkállványt fel kell bővíteni a pajero vastagabb csuklójához. Rengeteg méricskélés, és sör szükséges a fenti művelet elvégzéséhez... |
Előzmény: bigi @ 2021.01.16. 17:34:14Mi értelme van az emelésnek, ha leengeded a difit? Emelj 5 centit + 5 centit emeld meg a bódét az 10 cm és nem kell gecizni a difi leengedéssel. Ti tudjátok. |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.17. 13:16:58erről a kombinációról mesélhetnél. mit hogyan, hova, stb. |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 09:38:25Úgy tudom, hogy a GV első difije is vas házas és megegyezik a "sima" Vitaráéval. Én anno megcsináltam a vas difiház cserét miután 2 aluházat sikerült eltörnöm. Működött is, de onnantól meg a külső féltengelycsukló volt a gyenge láncszem a hajtásban, mindig az törött... Ezután került bele a hátsó híd+pajero féltengely kombináció, ez jóval tartósabb. |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 15:53:59de leengeded a difit... gyere el nézd meg az enyém, kb 10cm-t emeltem és vizszintesek a féltengelyeim. Lejjebb van a difi, mint gyárilag volt. |
Előzmény: bigi @ 2021.01.16. 15:11:08És 60mm-é emelésnél nem para már a spanyol féltengely? ....mert ennek az akciónak a "szopatós" része onnan indul, h azokat cserélni kell.... |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.16. 09:38:25elég sokat rugozol ezen a témán. jofogáson lehet venni, difi leengedő szettet, kb max 40e Ft. első-hátso is kell. Ezután veszel előre W124 hátsó rugot, hátulra Skoda felicia hátsó rugót, és hátulra Opel astra lengéscsillapitókat. A hátsó kardánt is meg kell toldani 20mm-es pogácsával. ez is van a jofogáson. Ezek beszerelése kb ugyanaz, mint a radzikone, 7,5", de kb 200km mulva lejjebb megy 6" körülire. |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.14. 15:40:38Rendben. Viszont akkor újfent lettek kérdéseim, mert a diesel-el még annyira sem vagyok képbe...... Ott kell figyelni az évjáratot? Készült azokból azonos modellen belül különböző? Vagy a diesel-ek mind japánban készültek, és a féltengely kihajtások jók lesznek a japó féltengelyeknek? Sima Vitarájét keressen, vagy jó a GrandV hídja is? Köszi! |
Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.14. 15:40:38Szia! A kérdés az,hogy a dizel vas difisnek is rövid csuklós a féltengelye? PerLaci szerkesztette 2021.01.15 14:47:30-kor. |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 15:19:54Plusz még a nagyobb gumi is emel majd, meg lesz az a tíz centi. ![]() ![]() |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59Nem csak a hídház kell, hanem a féltengely kihajtások is. A belső bolygómű nem kell csak belőle, mert az 1.6 8V-nek más az áttétele. De én is kompletten vettem egy 8V első hidat féltengelyekkel, a belsejét meg elraktam papírnehezéknek, vagy virágot ültetni bele. ![]() |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59Ha már úgyis első difit csereberélsz, akkor vegyél dízel difit, mert az vas házas, jóval többet bír mint az alumínium. Abba kell belerakni a benzines áttételét. |
Előzmény: otaszan @ 2021.01.14. 14:41:20Erre könnyen tudok válaszolni 😁 Akarom emelni a hasmagasságot, úgy hogy ua. felnivel mint most - 16os - fel tudjak rakni ballonosabb gumit mint most - /70es -. Nem mintha most a szürke hétköznapokon nem lenne kellően magas, de így télvíz idején mifelénk a füldművesek hobbija, h traktorral megnézik, mennyi eső esett a határban, van-e még fagy a talajban, stb. ...ezzel a földutakat szabályosan felszántva. Ilyenkor nem ártana pár mm - akár több is - plusszba, h ne kelljen kerülő úton mennem, csak át a nyomokon. De ez a 70es gumi is éppen elfér alatta..... Lehet pont Te írtad korábban, h akár 30 mm emelés is elég lenne hogy elférjen a nagyobb gumi. Én nem szeretném pogácsákkal emelni a sárkányt, ha csináljuk csináljuk rendesen rugó+teló. Amiket itt a közelben lehet kapni 30as emelések - legalábbis amiket én találtam - horror áron vannak, 250eHuf.... Viszont szintén itt a csoportban javasolták a Radzikone lengyel csapatot. Náluk egy komplett szett olyan 125-130eHuf árfolyamtól függően - és ebbe benne van minden. A bibi csak az, h ők "full kreténben" 🤣 nyomják, és a legalacsonyabb emelő szettjük 75(!!!!) mm. És innen indult a story..... Amibe valszeg - így látva mire kell költeni - szintén elugrik a "horro ár"...... Szóval most próbálok minden elérhető infót begyűjteni, hogy mi-mit hoz magával, és a végén meghasalni, hogy melyik is lesz a jobb megoldás. .....nem szeretnék pár hónap múlva itt hirdetni egy vadi új, komplett emelő szett-et 😎 |
Előzmény: Petya#69 @ 2021.01.14. 12:39:59A 75 mm futómű emeléssel lesznek problémáid az biztos! Ez esetben le kell engedned a difit, de akkor meg minek emeled ennyire? |
Előzmény: otaszan @ 2021.01.13. 16:10:41Előzmény: Tibi @ 2021.01.12. 18:54:42Előzmény: RapaMoto @ 2021.01.12. 16:01:04Uhhhh..... Akkor had foglaljam össze, h mindent felfogtam-e...... Ha emelni akarok 75mm-t a gépsárkányon, akkor biztos, hogy a spanyol féltengelyek felejtősek. A japán féltengelyek rúd része hosszabb, csuklós része kisebb, 22 fogas. De ha cserélem a féltengelyeket akkor muszáj vagyok az első hidat is cserélni japánra. De, hogy az áttétel ne változzon, és ne kelljen basztatni a hajtást hátul ki kell cserélnem a belsejét a spanyolra, ergo csak a japán híd házára van szükségem.... Átjött nekem, vagy full tévúton vagyok? ![]() |