Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14735 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 291  292  293  294  295   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


17:17:44 (14735.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Kenszoni @ 2020.05.27. 21:27:28


Köszi!!!
17:13:24 (14734.)
bigi
(Dunakeszi)
itt van az összes vitara difiáttétel ami volt.
https://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv?fbclid=IwAR2PEAp8GuG85oLw3eQ_MZQdnTCDYSoxsM9Oy1a4lh7ZyI_jz3TBVFejVME
16:59:54 (14733.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.05.28. 15:52:40


hát én meg 4,3-at számolok.. azaz 43/10
végül is a verdában 235000km van, lecserélhette a német hosszabb difikre, mivel eléggé peres pályagumikkal járt vele.
A jó hir az volna, ha találnék ilyen 8/41-et első - hátsó emberi áron.
15:52:40 (14732.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.05.27. 19:36:36


Külföldi oldalon találtam:

"96-98 X90 1.6L MPFI auto or man. 4.625"
"4.625 gears have an 8/37 tooth count"

Tehát elvileg az X-90-ben 8/37-es difi van. A jó hír az, hogy az 1.6-os benzines Vitarákban - a 3 sebességes automata kivételével - 8/41-es difi van, tehát bontottat jó eséllyel fogsz találni nem is horror pénzért.
09:54:22 (14731.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.05.27. 19:36:36


Nekem 8/41 van. Spanyol. Szerintem ez az általános. A dízelé asszem 10/39.
2020.05.27 21:27:28 (14730.)
Kenszoni
(Köröstarcsa)

Előzmény: bigi @ 2020.05.27. 19:36:36


Ez a könnyebb eset az a japán áttétel nekem 8/39 kellet alig találtam hozzá de suzuki dokitól tudtam szerezni próbáld meg nála szerintem tuti van neki
2020.05.27 19:36:36 (14729.)
bigi
(Dunakeszi)
na állitolag 8/41 difi kell bele elöre-hátra és akkor jo lesz. de ilyet hol kapok és főleg mennyiért?
2020.05.27 18:11:18 (14728.)
Kenszoni
(Köröstarcsa)

Előzmény: bigi @ 2020.05.27. 09:57:27


53-54 km/h 2500as fordulaton 3.-ban spanyol Vitara
2020.05.27 11:57:32 (14727.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.05.27. 09:57:27


Az enyémben nincs fordulatszámmérő, nem tudok nyilatkozni. Amúgy is nagyobb kerekekkel járok mint a gyári. Óra szerinti 90-nél gyorsabban nem használom...
2020.05.27 09:57:27 (14726.)
bigi
(Dunakeszi)
Sziasztok. Azt szetetnem megkerdezni hogy a ti autoitokban ha 3.al mentek 2500as fordulaton, akkor mit mutat sebesseget a km/ora? Mert szerintem az enyemmel vmi nem stimmel. Ugyanis nekem akkor pont 50-el megy a verda. Ami érdekes, hogy teljesen együtt mozog a két müszer mutatoja. Mármint a fordulatmérő és a km ora. Úgy néz ki, mintha nekem a 3. fokozat volna 1:1 kihajtás. Pl a gyári 235/60 r16 gumikkal nem tudok 120 főlé gyorsulni, nincs meg a motor kellő fordulata hozzá.
Normál kocka vitarán ez hogy néz ki?
2020.05.12 17:44:40 (14725.)
otaszan
( )

Előzmény: bigi @ 2020.05.12. 07:35:37


😂😂😂😀😀😀
2020.05.12 08:20:12 (14724.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.05.12. 07:35:37


:D :D :D
2020.05.12 07:35:37 (14723.)
bigi
(Dunakeszi)
Nehéz szívvel teszem ezt közzé, majd’ 15 év autóépitgetés után, de muszáj...

Imádom az autómat, a benzingőzt és mindent ami ezzel jár... Úgy döntöttem, hogy a 2020-as évben leteszem a lantot és abbahagyom...

Nagyon sok időt vesz el az életemből a sok teendő.

Nagy gondot és nehézséget jelent például a mindennapi ház körüli munka, főzés, takarítás, mosás, porszívózás, stb. Elhatároztam ezért, hogy eladok mindent.

Alább a lista, meg lehet nézni.

Csak komoly érdeklődők jelentkezését várom. Köszönöm az érdeklődést és azt, hogy idáig végigolvastad.

ELADÓ:

1. Porszívó

2. Partvis és szemétlapát

3. Felmosó szett

4. Mosogatószerek, 10 tányér, 20 pohár, 15 bögre

5. Fűnyírógép, avarfújó gép

6. Mosógép nagy doboz mosóporral

7. Vasaló és vasalódeszka
2020.04.30 11:49:54 (14722.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: otaszan @ 2020.04.29. 19:43:30


hu, az jo, sosem árt tanulni.

bigi szerkesztette 2020.04.30 11:50:04-kor.
2020.04.29 19:43:30 (14721.)
otaszan
( )
Amúgy!

Ha minden igaz kapok 16 giga szerelési videót egy alaszkai :) ))
barátomtól, csak Vitara 8v és 16v. Ha megjön a Pendrive, akkor felrakom googledrive-ra és megosztom a linket. Hátha valakinek segítségére lesznek.

üdv
2020.04.29 19:40:12 (14720.)
otaszan
( )

Előzmény: davidvid @ 2020.04.28. 20:54:47


Kb, erről beszéltem 2-vel ezelőtt. :)
2020.04.29 19:39:09 (14719.)
otaszan
( )

Előzmény: davidvid @ 2020.04.27. 22:13:16


Nem azt mondtam, hogy az összes alkatrészt vedd meg, csak amit illik. A kettő nem ugyanaz. Ez a hiba - mint látod a hozzászólásokból - már sok mindenkinek előjött, mindenkinek más volt az oka. Erre próbáltam rávilágítani, nem megoldást kínáltam.
De Bigi tudja mi a baja, cseréld ki amit Bigi mond és megoldódik a bajod.
üdv
2020.04.28 21:00:08 (14718.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.28. 14:54:16


A tankban nincs vákum, viszont az ac nyomását lehet hogy érdemes lenne megmérnem. Nyomás szabályzót nem tudom hogyan kell ellenőrizni, ha lehet egyáltalán.

Azt észrevettem, hogy ha az egr-re menő vákumcsövet lehúzom akkor ugyanazt produkálja, csak még rosszabb. Lehet hogy arrafelé kéne keresnem a probléma forrását?
2020.04.28 20:54:47 (14717.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.28. 15:02:59


Ezt a zöld csatlakozús 2vezetékes szenzort cseréltem. Nekem a termosztátház aljánál van, "felette" pedig az egy vezetékes érzékelő, ami gondolom a műszerfalon lévő hőfokjelzőhöz tartozik.
Ezen a kettőn kívül nem találtam másikat a motoron.  :/
2020.04.28 15:02:59 (14716.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: davidvid @ 2020.04.27. 22:13:16


de lehet ilyen is. ez tulajdonképpen a müszerfal hömérséklet jeladoja, de be van kötve a motor elektronikába is.
https://alkatreszek.hu/termekek/auto_erzekelok_jeladok_kapcsolok_elektronika/vizhofok_jelado/suzuki/vitara/vitara_et_ta_td_1988_07_2002_12/4506
2020.04.28 14:54:16 (14715.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: davidvid @ 2020.04.27. 22:13:16


Aztán még olvastam olyat is, hogy csomo vitarás is hasonlo torpanásokkal küzdött, volt akinél a benzin pumpat kellett cserélni, volt akinél a nyomásszabályzó szelepet, és volt akinél a tanksapka miatt volt vákuum a tankban, ezért akadozva járt a motor.
2020.04.28 14:51:09 (14714.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: davidvid @ 2020.04.27. 22:13:16


nem tom hogy a tiéden ez hol van, de ilyesmi müanyag végüt keress a motorodon, ami lehet barna szinű is.
https://www.suzuminn.hu/Gyari-eredeti-alkatresz/Suzuki-vizhofok-jelado/13650-50G01.html?PID=3133
2020.04.27 22:13:16 (14713.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: otaszan @ 2020.04.26. 11:11:04


Abban teljesen egyetértek, hogy az ilyen hibák csak találgatással szűrhetők ki ha az ember nem nem ismeri (még) túl jól az adott tipust. Ezért is kértem itt segítséget, mert valószínű hogy előkerült már másnál is ez a hiba és végigszenvedte más is a torturát amit én annyira nem szeretnék, ha nem feltétlenül szükséges. A lehető legtöbb dolgot azért végig zongoráztuk(gyertya, lamda, vákumcsövek, szűrők, gyujtáselosztó "kopó"alkatrészei stb.), de azért nem venném meg az összes alkatrészt a motortérbe, próbálgatás céljából. Így is nagy rakat alkatrészt kellett cserélnem, pedig nincs vészesen rossz állapotban az autó.

Azért köszönöm neked is a választ!
2020.04.27 20:57:20 (14712.)
davidvid
(Kaposvár)
Én ezt cseréltem ki: https://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/07195/07195859.unk
2020.04.27 20:14:07 (14711.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.27. 07:58:50


Akkor ezt jól benéztem  :/ Jó hogy nem volt drága...
Viszont nem találtam unixnál és bárdinál sem, csak a hőfokmérőt és a termosztátházban lévő jeladót. Légyszives linkelj nekem egyet, hogy most biztosan azt keressem meg amit kell :D
2020.04.27 13:14:12 (14710.)
keszeg
(Karcag)
Sziasztok!
Van egy spanyol 5 ajtós kocka vitarám. A klímahűtő és a kompresszor közötti cső el van törve. Nincs valakinek egy bontott jó állapotú klímacsöve?
2020.04.27 08:01:49 (14709.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: otaszan @ 2020.04.26. 11:11:04


már mindent ki,,vagy lecserélt. Nem a ventillátort vezérlő jeledóval van a gond, hanem amelyik az előgyujtást vezérli. ez pedig a gyujtáseloszto felöli oldalon van a motorban.
2020.04.27 07:58:50 (14708.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: davidvid @ 2020.04.26. 08:09:44


de direkt mondtam, hogy ez a jelado a motorban van benne és nem a termosztátban!
2020.04.26 11:11:04 (14707.)
otaszan
( )

Előzmény: davidvid @ 2020.04.26. 08:09:44


Hali!
A 90-es évek autói szerintem rendkívül jó konstrukciók, de az ilyen jellegű hibák megkeresése nagy szívás, mivel a diagnosztikára nem gondoltak a fejlesztők. Igazából próbálgatással lehet eljutni a hibához. Mindenki mond tippeket, kinél mi jött elő, szerintem bármi lehet. Ezért sem szeretik a szerelők, mert ha nem ismerik a konkrét típust, akkor ők is csak keresgélnek, ami nekik is idő és nem tudnak annyit elkérni érte, amennyit kellene. Szerintem. :)

Én azt javaslom, hogy az alap dolgokat, amiket amúgy egy 20-30 éves autó vásárlásánál úgyis cserélni ildomos cseréld ki. Rotor, elosztófedél, gyújtáskábelek, gyertyák, vákuumcsövek (azok is nagyon meg tudnak szívatni, nem is gondolná az ember), üzemanyagszűrő stb.

Én egyébként a szenzorok mellett tömítetlenségre is gondolnék. Vagy valamelyik vákuumcső szívat, vagy a szívósor részen valahol szökik a vákuum.
A lambdaszondát írja a check engine, szerintem nem azzal lesz bajod. A MAP sensort is megnézheted, ha lehúzod róla a vákuumcsövet máshogyan kell járnia a motornak.

Én gyanakodnék még a termosztát előtti valamelyik vákuumszelepre is. De a rotor is lehet hibás, nekem a zsírúj rotorral csinált hasonlót. Visszaraktam a régit és elhárult a hiba.

Egy szó, mint száz, szerintem az alap dolgokat ki kell zárni (cserélni, mert amúgy is illik), utána ha még megvan a hiba, akkor próbálkozni kell tovább.
2020.04.26 08:09:44 (14706.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.19. 17:41:55


Kicseréltem a termosztátházban lévő 2 kábeles vízhőfok jeladót, de sajnos a hiba ugyanúgy megmaradt. Semmi változás. Valami más ami okozhatja esetleg?  :/
2020.04.22 15:23:40 (14705.)
bigi
(Dunakeszi)
facén hirdetnek 299e-ért egy X90-et... van telószám is: .20/429-8010
https://www.facebook.com/groups/OffRoadHungary/1120283291661356/?comment_id=1120309911658694&notif_id=1587549667054133&notif_t=group_comment_mention
2020.04.20 08:48:52 (14704.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.19. 18:09:59


A G szem az pontos. A traktor függesztőrúdja meg arra való, hogy kézzel tudj buktatni/emelni az ekén szántás közben. De én a hidraulikusat preferálom ott is. Ahhoz ki se kell szállni a gépből...

https://www.agroinform.hu/aprohirdetes/gep/traktortartozekok/harompont-tamkar-8482/c3
2020.04.20 07:42:48 (14703.)
duck
(Verõce)

Előzmény: bigi @ 2020.04.19. 17:41:55


kíváncsi vagyok, hogy mire jutsz. Régebben gondoltam én is ilyen G-szemes átalakításon, de elvetettem (pedig elég vad elképzeléseim vannak az autó átfaragását illetően). Szerintem egy terepjáró futóműben az a jó, hogy tud nyekleni-nyaklani, elnyeli a rezgéseket és enged, ha eltekeri valami. Elsődleges szempont, hogy mindig leérjenek a gumik, legyen tapadás. Én még a PU-szilenteket sem tartóm jó ötletnek, egy terepjáró nem szlalomra készült rally-autó, más a felhasználási területe, más futómű igényekkel.
2020.04.19 18:27:11 (14702.)
bigi
(Dunakeszi)
ez is G szemes a difi felöli részen a gumi helyett.
https://www.hm4x4.com/en/suzuki-vitara-v-bar
2020.04.19 18:24:39 (14701.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.04.19. 13:45:56


olasz. https://www.hm4x4.com/en/suzuki-vitara-suspension-components-rear-control-arm
2020.04.19 18:11:51 (14700.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: sekeres @ 2020.04.19. 10:49:47


nem sérűl, hanem nem tartja ott és ugy a futomüvet, ahogy kellene.


bigi szerkesztette 2020.04.19 18:12:03-kor.
2020.04.19 18:09:59 (14699.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.04.19. 13:45:56


ha ezt nrekem irtad, akkor tévedsz. nem úgy van ahogy gondolod. a G szemek hihetetlen pontosak, eléggé strapabiroak, nem véletlen van az összes drag futomű ezekből összerakva. de nézd meg ezt a kanadai oldalt, hogy a fulos emelés mit is tartalmaz pontosan.
http://www.alteredegomotorsports.com/tracker-suspension.html
2020.04.19 17:41:55 (14698.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: sekeres @ 2020.04.19. 10:49:47


pontosabban tartja a hátsó hidat, a gumiszilentektől tud nyekleni jobbra-balra. ezenkivül panhard rud sincs rajta, nem tudom hogy találták ezt igy ki? Nah mindegy, fogok berakni ezekböl 4db-ot, és ami középen tartja a difit, 3szög nyulvány, az is teljesen gagyi megoldás gyárilag. e helyett fogok csinálni egy erősebbet és hosszabbat, hogy az emelés miatti geometria jo legyen.
2020.04.19 17:37:27 (14697.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: davidvid @ 2020.04.18. 21:08:18


nem fogod elhinni, de van egy viz hőmérséklet érzékelő valahol belül a motorban. ezt cseréld ki. meg fog gyógyulni.
2020.04.19 13:45:56 (14696.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: sekeres @ 2020.04.19. 10:49:47


Ha ezzel a hárompont függesztővel rakod össze, úgy fog csörömpölni menet közben, mint egy szekér.
2020.04.19 10:49:47 (14695.)
sekeres
(Székesfehérvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.18. 18:37:17


Hali! Szokott sérülni ez a hossztartó? A traktoré merev szemes, a vitaráé gumiágyban van, ennek van jelentősége?
2020.04.18 21:08:18 (14694.)
davidvid
(Kaposvár)
Viszont támadt még egy problémám (remélem még nem unjátok túlságosan)

Alacsony fordulaton 1500 és 2000 között kb eléggé dadog néha és olyankor kicsit erőtlen is. Viszont néha elhagyja, szépen megy és ez a hiba 1000es és 1500as fordulat között nem jelentkezik. Gyertya cserét, kábel, rotor ellenőrzést próbáltuk. Lamba szonda jutott még eszembe... De azt csak akkor tudnám ellenőrizni, ha vennék újat. Esetleg valakinek van jobb ötlete hogy mi okozhatja még ezt a hibajelenséget?
2020.04.18 21:00:29 (14693.)
davidvid
(Kaposvár)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.04.17. 06:33:35


Akkor azt hiszem ez egyenlőre kimarad a sorból :)  :/
Majd talán egyszer... Addig próbálom kíméletesen használni :)
2020.04.18 20:21:54 (14692.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: bigi @ 2020.04.18. 18:37:17


Ha nagyon ismeretlen a tipus itthon akkor lehet csalni picit persze , főleg ha szépen meg van csinálva. Mondjuk egy varacskos futómű hegesztésért szólnak akkor is ha a gyári motyó lett megheftölve :)
2020.04.18 18:37:17 (14691.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Gee @ 2020.04.18. 13:48:18


most pl arra gondoltam, hogy a hátso hidat tarto vékony cső helyett ilyeneket teszek be, ezek állithatő hosszuséguak, és olcsok is. http://traktor60.hu/harom-pont-felfuggesztes/tamaszto-orsok/tamasztoorso-620-870mm
2020.04.18 15:11:17 (14690.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Gee @ 2020.04.18. 13:48:18


ja ha szarul van kivitelezve, rögtön látszik. Különben lassan 15 éve épitgetek autokat, ha profin van valami megcsinálva, azért sosem szoltak vizsgákon. persze nem sokezrével futo tipusokrol beszélek. Mert pl vitarábol ugyanazt gyártották vitara, xö0, geo tracker, sidekik, meg a joisten tudja milyen néven. Na most itthon van ezekbül pár olyan nevü, amit nem ismiznek a vizsgahelyeket. igy ezeket lehet mokolni is.
2020.04.18 13:48:18 (14689.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: bigi @ 2020.04.18. 09:55:27


Csak egyből látni hogy átalakítás ....
2020.04.18 09:55:27 (14688.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.04.17. 11:24:33


nem értem miért? Az nem vizsga tétel.
2020.04.17 11:24:33 (14687.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: bigi @ 2020.04.17. 07:59:02


Ha már itt tartunk, az Nissan Patrol. A merev híddal műszakin elzavarnak...
2020.04.17 07:59:02 (14686.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2020.04.17. 06:33:35


ennyi lovém lenne a vityára, akkor én elől-hátul merev hidban gondolkoznék, és toyota patrolban. )))