Samurai



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 34934 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 695  696  697  698  699   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


20:53:32 (34934.)
meximaxi82
(Dombóvár)
Köszönöm a választ!
Hát szétpörgetve nincs,de azért megyek terepen eleget,meg ott utánfutót is rángatok.60e-el vettem,most van benne 75e.Én nem cseréltem még,úgyhogy nem hibázok nagyot,ha cserélek :) Mégegyszer kösz!
2018.08.15 14:55:29 (34933.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: meximaxi82 @ 2018.08.15. 14:45:31


Hát szerintem 40.000 km lecseréled akkor nem lesz gond. Nem nagy tétel. Kérdés azért milyen hőfokon pörgeted a géped?
Amúgy én ezt javasolnám: NGK BPR-5ES v. NGK BPR-6ES ( magasabb hőmérsékletű )
2018.08.15 14:45:31 (34932.)
meximaxi82
(Dombóvár)
Sziasztok!
Biztos volt már téma, de nem találtam arra vonatkozóan információt, hogy 1.3-as(G13BA, 99-es évjárat) motornál milyen gyakran kell cserélni gyertyát és milyen fajta kell bele?
Köszönöm a segítséget!
2018.08.14 21:12:17 (34931.)
drotos
(Miskolc)

Előzmény: Kétfészeres @ 2018.08.13. 08:28:38


Ez jó ötlet, vészmegoldásnak már eszembe jutott, de diagnosztikai módszernek nem... :) Tetszik, köszönöm!
2018.08.13 08:28:38 (34930.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: drotos @ 2018.08.12. 08:58:32


ha a hátsó kardán keresztjére gyanakszol, kipróbálhatod, hogy leszereled a hátsó kardánt, és "4 kerékben" autózol egy kicsit
úgyis levennéd kicserélni, de mielőtt fölöslegesen kicseréled, rábizonyíthatod, ha mész vele egyet


Kétfészeres szerkesztette 2018.08.13 08:29:27-kor.
2018.08.12 08:58:32 (34929.)
drotos
(Miskolc)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.08.12. 08:26:40


Nem tuti, egy szerelő szerint az, de tegnap kenci is ránézett, ő azt javasolta hogy kardánkereszttel kezdjek, szerinte csak az.
Egyelőre terhelésre csörömpöl, ha gyorsítok vagy ha felfelé megyek.
Ráz-e? Valaki azt mondta a Samu álló helyzetben is ráz. Nem, amúgy semmi extra rázást nem vettem észre.

drotos szerkesztette 2018.08.12 09:01:17-kor.
2018.08.12 08:26:40 (34928.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Kétfészeres @ 2018.08.10. 15:23:40


Tuti az csörömpöl? Nem ráz kicsit az autó néha? És folyamatosan csörömpöl, vagy néha nem?
2018.08.10 15:23:40 (34927.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: drotos @ 2018.08.07. 13:45:52


egy fél napig el lehet vele lenni, sok csavar, de nem bonyolult szerelés. nagyon extra szerszám ha jól emlékszem nem kell hozzá. aláfekve emelő eszköz nélkül le-fel lehet pakolni az osztóművet, nem nagyon nehéz.
2018.08.10 15:19:34 (34926.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Mpille @ 2018.08.06. 10:28:26


fentről
2018.08.10 09:10:04 (34925.)
Csettegő
(Budapest)

Előzmény: Becii @ 2018.08.09. 13:12:54


Küldj róla nekem kèpet erre emailben:ecken.ge@gmail.com ra lègyszi
2018.08.09 13:12:54 (34924.)
Becii
(Zalaegerszeg)

Előzmény: Csettegő @ 2018.08.09. 12:20:51


Szia,

"feketém" van, egy festés amúgy is ráférne, így simán lehet akár fehér is :)
Az a fajta, aminek a hátsó szélvédőjét rá kell csavarozni az ajtóra.
2018.08.09 12:20:51 (34923.)
Csettegő
(Budapest)
Sziasztok segítsetek kinek van eladó Samu hard top ha ami fehèr

Csettegő szerkesztette 2018.08.09 12:23:45-kor.
2018.08.09 10:32:45 (34922.)
keszeg
(Karcag)
Sziasztok!

1.6 8v vitara motor van a samumban. Viszont az olajteknő kapja az áldást az első hídtól. A gyári motorról át lehet tenni a teknőt szívócsővel együtt, vagy faragni kell valamit rajta?
2018.08.07 13:45:52 (34921.)
drotos
(Miskolc)
Sziasztok!
Mekkora kaland osztóműben tűgörgős kosarakat cserélgetni? Nagyon elkezdett valami csörömpölni, nem tudom meddig húzhatja még, illetve okozhat-e nagyobb bajt, ha kicsit még nyüstölöm. Mik a tapasztalataitok?
2018.08.06 10:28:26 (34920.)
Mpille
(Karancsság)

Előzmény: yano6ard @ 2018.08.03. 07:07:46


Köszi! Le kell hozzá szerelem az osztóművet vagy fentről szerelhető?


Mpille szerkesztette 2018.08.06 10:28:57-kor.
2018.08.03 08:36:21 (34919.)
Rapid
(Nagykunság)

Előzmény: Mpille @ 2018.08.02. 21:02:48


Ez kell neked, nem kézrátétel. :)

http://www.suzukialkatresz.com/Osztomu-Fokozatvalto-Javito-keszlet
2018.08.03 07:07:46 (34918.)
yano6ard
(Szekszárd)

Előzmény: Mpille @ 2018.08.02. 21:02:48


Kézrátétel nem lesz elég, de talán nem sokkal több a helyreállítás. Valószínűleg elkopott vagy hiányzik a váltókarnál a betét.
Rendszerint megúszható az ilyen történet azzal, hogy kiveszed a váltókart, nagyobb csavarhúzóval benyúlva helyre tologatod a villákat, pótolod a műanyag betétet, visszateszed a váltókart.
Ha komolyabb a hiba, látni fogod a kar kiszedésekor.
2018.08.02 21:02:48 (34917.)
Mpille
(Karancsság)
nem kezdem az elején csak annyi, hogy nem volt drága de az lesz :( .
kicseréltem mindent az első hídnál jobb oldalt, féltengely, szimmeringek stb. Hátul fék, fékmunkahenger pofák csapágyak oké. Próba melegszik a bal eleje. Csere csapágyak fék betét szimmering stb. Próba megy szépen mászik oson, csendes lett imádtam... aztán az osztó üresben maradt se előre se hátra. Most mit?
Jó lenne csak kézrátétellel. De nem adom fel!


Mpille szerkesztette 2018.08.02 21:03:09-kor.
2018.08.01 19:04:56 (34916.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: Kétfészeres @ 2018.07.30. 19:51:47


Igen ez jogos kiegészítés, már ami a csapágy lehúzását illeti. Nekem természetes és így kifelejtettem... Nem lehúzni parasztra :) Kell egy kis kottyanása legyen.
Ami a hidegvágót és a többi csavarhúzóval való lekopácsolást illeti.... Khmmm... Annyit érjen me mindenkinek, hogy elmegy a legelső szerszámboltba egy megfelelő krovafejért + egy 1/2 colos átalakítóért, mert az tuti csak colosban lesz. Fizet kb 5-8 ezredest érte, de minden csukló cserénél hasznát veszi majd. És mint tudjuk aki terepre jár, nem csak telekre, annak a csuklók fogyó eszközei.
2018.08.01 07:15:56 (34915.)
Mpille
(Karancsság)

Előzmény: O Andràs @ 2018.07.27. 15:01:19


Köszi kijött bele volt rohadva rendesen a zsugorgyűrűvel sem volt gond kicsit meg kellett melegíteni

Mpille szerkesztette 2018.08.01 07:20:26-kor.
2018.07.31 12:55:13 (34914.)
somi
(gödöllõ)
Töltöttem fel képeket! Szerintetek ez repedés? Nem fújja a vizet.
2018.07.31 11:19:39 (34913.)
gyorkel
(Vértestolna)
Valaki esetleg tudja az elérhetőségét annak az embernek, aki komplett karosszériákat gyárt samuhoz üvegszálból?
2018.07.31 10:40:34 (34912.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: somi @ 2018.07.30. 22:29:33


Meg kell hüvelyezni azt a hengert. Mondjuk akkor már a többit is megcsinálnám.
2018.07.30 22:48:36 (34911.)
somi
(gödöllõ)

Előzmény: Gabi @ 2018.07.30. 22:23:08


Köszönöm, de kétségbe estem! Az egyes henger sz@rakdott, viszont a harmadikban látok bajt!
2018.07.30 22:48:31 (34910.)
somi
(gödöllõ)

Előzmény: Gabi @ 2018.07.30. 22:23:08


Köszönöm, de kétségbe estem! Az egyes henger sz@rakdott, viszont a harmadikban látok bajt!
2018.07.30 22:43:06 (34909.)
somi
(gödöllõ)

Előzmény: Gabi @ 2018.07.30. 22:23:08


Köszönöm, de kétségbe estem! Az egyes henger sz@rakdott, viszont a harmadikban látok bajt!
2018.07.30 22:29:33 (34908.)
somi
(gödöllõ)

Előzmény: Gabi @ 2018.07.30. 22:23:08


Van egy kis baj! Majd küldök képeket Mint ha repedés volna a hüvelyen!



somi szerkesztette 2018.07.30 22:31:13-kor.
2018.07.30 22:23:08 (34907.)
Gabi
(Várpalota)

Előzmény: somi @ 2018.07.25. 13:32:42


Nekem is ez volt kb
Szelepszárszimerig meg olajlehuzógyürü csere
És jó lesz
2018.07.30 19:51:47 (34906.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.07.29. 08:55:46


még annyival egészíteném ki, hogy a nagy anya ideális esetben nincs nagyon megtépve, mivel az állítja be a dupla kúpos kerékcsapágy feszességét. úgyhogy ha nincs megfelelő dugókulcs, nem gond, le lehet koppantani vágóval vagy akármivel.
visszarakásnál pedig be kell állítani ezekkel az anyákkal a csapágy feszülését, amit a szervizkönyvben leírtak szerint madzag és rugós erőmérő segítségével lehet elvégezni. meg persze érzésre, már akinek a keze érzi már az ilyesmit.
2018.07.30 08:38:42 (34905.)
vascica
(Dunabogdány)

Előzmény: Vilmaboy @ 2018.07.29. 08:55:46


Igazán részletes, jól követhető a leírás, hálás köszönet érte, mentve, kinyomtatva.

Előzmény: mipo @ 2018.07.26. 17:02:37


Szintén jegyezve, köszi szépen.

Igaz, a műtét egy kicsit halasztva lesz, mert a samunak csónakot kell rakosgatni a vízre, a csuklókat viszont szívesen beszerezném. Lelőhelyben tudnátok segíteni?

2018.07.29 08:55:46 (34904.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: vascica @ 2018.07.26. 09:52:09


Emel, bakol, kerekeket kiékel.. Ez alap. A kereket leszeded, féltengyelzárat ha van, majd a féknyerget. Ezt 2 csavar fogja. Utána kell leszedni a féktárcsát, vele a kerékagyat. Ehhez vagy 46 vagy 50es krova kell, nem emléxem fejből. Elfordulás ellen biztosítva van, elhajtott lemezes alátéttel. Kopp-Kopp, egyenesítsd ki az elhajtott biztosításokat és szedheted a 2db anyát. Ha leszedted kicsúszik a féltengely csuklóstul. A csukló golyós kosarait vágd át flexel, hogy a golyók potyogjanak ki, különben le kellene ütni a féltengelyről és szétcseszed a tengelyt. A csuklót a tengelyre egy belső zégerszerű rugó foglya rá.
Amikor leszedted a régit, akkor rácsúsztatod az új csuklót, majd szépen alájátszod a csukló alá a rugóz zégerszerű izét, ami rajta tartja a féltengyelen, majd helyére koppintod amikor a csukló alá csúszik.
Kitömöd zsírral a csuklót, majd mehet vissza a helyére. Elég nehéz bejátszani a helyére. Én ha nagyon nem megy, akkor le szoktam szedni azt a házat, ami a hídon maradt, amibe belecsúszik a csukló. Hátulról fogja kb 8-10db csavar, plusz alul felül 2db csavar, ami egy stiftet rögzít. Kihúzod és lejön az a gömb alakú izé. Ki lehet fordítani oldalra :)
Amikor teszed vissza a féltengelyt, akkor emeled a tengelynél fogva és lassan igazgatva be fog csúszni a helyére.
Visszaszerelés ugyan ez. Vissza a gömb alakú izét, stiftek vissza, hátsó csavarok vissza. Mehet fel a kerékagy, fékhátfal, tárcsa, féknyereg stb. Amikor feltetted a tárcsát és még nincs fent a kerék, azért nézd meg hogy szépen forogjon.
A féltengelyzárat úgy tudod tesztelni, hogy bezárod a zárakat elől, 4 kerékbe teszed a terepváltót, plusz sebességbe a kocsit. Ha nem forog el a kerék, akkor jó. Csak egy fajta képen fog felmenni a helyére a belseje.
Mindenhol használj tömítő pasztát összerakásnál, és mindent (csukló, kerékcsapágyat amit kiszedtél és az ellendarabját is stb.) zsírozz le rendesen. Én el szoktam mosni féktisztítóval az alkatrészeket, majd lezsírozom grafitos zsírral őket.

Remélem segít és nem hagytam ki semmit.
2018.07.28 19:17:12 (34903.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Kétfészeres @ 2018.07.26. 23:21:19


Hát még szerintem többet is! :) :)
Mondjuk én is pepecseltem elég sokat.... :)
2018.07.28 15:16:34 (34902.)
Sanyesz
(Somogyország)

Előzmény: Sanyesz @ 2018.07.24. 14:49:46


Megjöttek a "gyári" zsanérok. Viszonylag könnyen lerobbantottuk a régieket, nem kellett ütvecsavarozó. :)
Viszont, ami a legfontosabb lett volna, a hátsó zsanér, az nem jó. Valószínűleg kabrióra való. Sem formára, sem lyukkiosztásra nem passzol, szóval használhatatlan. Ha valaki ilyet keres, szívesen átadom, vissza már nem küldöm Sumonak.
A vezető oldali ajtón legalább kicseréltem.

2018.07.27 15:01:19 (34901.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Mpille @ 2018.07.27. 07:31:35


Csak a csapagy ami fogja. Ha ferdén próbálod kiütni megszorulhat. Pl ha csak egy oldalon ütöd. Kocogtasd körbe folyamatosan és úgy ki kell jonnie.
2018.07.27 11:54:11 (34900.)
Rapid
(Nagykunság)
Ismét megkérdezem, hátha elkerülte a figyelmét annak, aki érintett. :) Gyári bukó méreteire lennék kíváncsi vagy ha van valakinek eladó, akkor az érdekelne.
Köszi!
2018.07.27 07:31:35 (34899.)
Mpille
(Karancsság)

Előzmény: O Andràs @ 2018.07.25. 22:33:02


már csak a féltengelyt kéne kivarázsolnom de nem jön se szépen se durván mi foghatja? jött kb fél centit aztán se ki se be
2018.07.27 07:26:59 (34898.)
Mpille
(Karancsság)

Előzmény: vascica @ 2018.07.26. 09:52:09


nekem van jobbos most vettem de az enyém széles hidas ahhoz nem jó
2018.07.26 23:21:19 (34897.)
Kétfészeres
(Bátonyterenye)

Előzmény: mipo @ 2018.07.26. 17:02:37


meg a szerelésen felül el lehet lenni még legalább 1 órát az alkatrészek tisztogatásával, ha igényesen akarod csinálni
2018.07.26 17:02:37 (34896.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: vascica @ 2018.07.26. 09:52:09


Hát szinte ugyanaz mintha első szimeringet cserélnél a hídba.
Ha jártas vagy kb. 1,5 óra alatt megvan. Ha nem akkor szerintem kb 3 óra. Tudom vannak elvetemültek hogy 10-30 perc és kész. :)
Én a tapasztalatomat írtam le. De elég jól bele lehet jönni. Szerintem cserélj szimeringet és függőcsapágyat is ha már szétszedted...látni fogod milyen állapotban van.

mipo szerkesztette 2018.07.26 17:05:08-kor.
2018.07.26 17:00:54 (34895.)
mipo
(Bonyhád)

Előzmény: Mlado @ 2018.07.26. 08:16:39


Igen sajnos ugyanazok a csavarok fogják. Készülj rá, hogy nem biztos a csavarok megindulnak.....sőt lehet hogy bele is szakadnak, max felfúrod nagyobbra. Sajnos nem átmenő csavarok fogják hanem fix menetbe kell behajtani.
Amúgy a cserét viszonylag egyszerű megcsinálni ha már járnak a csavarok. Kihajtasz egyet majd mögé teszed a tank és a védő közé, aztán így tovább. Ha van vonóhorgod az is le kell venni.
2018.07.26 09:52:09 (34894.)
vascica
(Dunabogdány)
Sziasztok, keskeny 1,3-as Samu első féltengely bajom van, alátekerve nagyon ropog, nagyobb baj, hogy az autót meg is fogja.
Segítséget szeretnék kérni bontott féltengely vagy csak csukló beszerzésében, esetleg van-e valakinek, illetve lelőhely?
Melyik a jobb és olcsóbb megoldás? Mik a csere lépései, mennyire macera?

vascica szerkesztette 2018.07.26 09:53:27-kor.
2018.07.26 08:16:39 (34893.)
Mlado
(Gyömrõ)
Sziasztok!
Elkészült a tank védő. Nem tudom jó lesz e. A méreteket a netről szedtem, és sajna 1,2 mm el kisebbre hajtották.Remélem jó lesz. Van vmi technika hogy cseréljem le egyszerűen? Jól gondolom hogy a tankot is ugyan azok a csavarok fogják? Fennt marad a tank ha a védőt leveszem? A furatok nincsenek meg benne, azt le kell mérnem előtte pontosan.
2018.07.25 22:33:02 (34892.)
O Andràs
(Pècs)

Előzmény: Mpille @ 2018.07.25. 19:38:55


Difiolaj le. Kerek le. Fekdob le, ezt lehet kerékkel együtt is ha nehezen jön. Fekolaj és fékcső le. Utanna feltengelyt hídon rögzítő 4 db csavar ki. Ha berohadt flex, és új csavarok. Utanna ki kell ütni finoman mert a csapagy illesztve van a hidtokba. Az így kihuzott tengelyen egy zsugorgyuru tartja a csapagy át. Annak a leszedese és az új zsugorgyuru felrakása külön tudomány.
2018.07.25 20:25:19 (34891.)
Vilmaboy
(Kaposvár)
Dani104 Felhasználó... Aktív vagy még? Írtam privit.
2018.07.25 20:20:26 (34890.)
Vilmaboy
(Kaposvár)

Előzmény: somi @ 2018.07.25. 13:32:42


Mit jelent az hogy jó volt? Mennyit mértetek? És a többin mennyi volt? Ez melyik henger?

Vilmaboy szerkesztette 2018.07.25 20:20:52-kor.
2018.07.25 19:38:55 (34889.)
Mpille
(Karancsság)
segítséget kérnék hátsó híd szétszedéséhez csapágy és szimmering csere lesz hogy fogjak hozzá? széles hidas 1.3 laprugós

Mpille szerkesztette 2018.07.25 19:40:32-kor.
2018.07.25 13:32:42 (34888.)
somi
(gödöllõ)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.07.25. 07:01:49


Szia! Már mértünk Ennél az egynél is jó volt, csak késve "ugrott ki" a műszer!
2018.07.25 07:01:49 (34887.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: somi @ 2018.07.24. 18:51:39


Gyűrű törés? Én mérnék egy kompressziót.
2018.07.24 18:51:39 (34886.)
somi
(gödöllõ)
Sziasztok A Samuraiban az egyes henger állandóan beköpi a gyertyát! Szikra van! Amikor kiveszem a gyertyát tiszta olaj ! Megtisztítom egy darabig ( pár perc) szépen jár, aztán megint 3 henger! Mi lehet szerintetek gond? Köszi a válaszokat! Üdv Mindenkinek!
2018.07.24 18:51:38 (34885.)
somi
(gödöllõ)
Sziasztok A Samuraiban az egyes henger állandóan beköpi a gyertyát! Szikra van! Amikor kiveszem a gyertyát tiszta olaj ! Megtisztítom egy darabig ( pár perc) szépen jár, aztán megint 3 henger! Mi lehet szerintetek gond? Köszi a válaszokat! Üdv Mindenkinek!