Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18522 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2008.02.04 20:04:36 (422.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:58:33


Én arra gondoltam, hoyg a szerelési átfedéseknél, a heggesztet lemezek alól jön ki a rozsda. Ott lehet hasznbos az olaj. Ha van számottevõ üreg, akkor a te javaslatod a király.
2008.02.04 20:02:56 (421.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:57:08


Nekem azért kellett kiszedni, mert valamiért több helyen le volt kopva a festék, és ott bizony könnyed rozsda termet. Így a belsejét kifújták valami alvázvédõ "rücsivel". De jó is volt, mert kiderült, hoyg a hátsó híd felett van 2 apró, de tagadhatatlan lyuk. Ezt sohasem vesszük észre másképp. Persze azok kívülrõl jöttek, belülrõl, csak detektálni volt könnyebb. Meg, nefeledjük el az ülés mozgató sínek is rohadnak erõsen. Az kevésbé mûszaki gond, inkább optikai......
2008.02.04 19:58:33 (420.)
Qnci
Amúgy azt milyen technikával tudod betolni 2 lemez közé?



Van egy kb 70cm.-es "szonda" ami minden irányba permetezi a viaszt.
2008.02.04 19:57:08 (419.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:43:11


Jaja!
Ha hajlandó bemenni akkor szuper. Amúgy azt milyen technikával tudod betolni 2 lemez közé?

Nekem anno a 12 évesen vett skodámon (most 22 éves, és még mindig fut kasztnizás nélkül egy ismerõsnél) voltak olyan rozsdalevet eresztõ rések, ahová képtelen voltam olajon kívül bármit bejuttatni. De évi 2-3 olajzással 10 évig nem jelentettek gondot.

kekbon szerkesztette 2008.02.04 19:57:52-kor.
2008.02.04 19:57:08 (418.)
Qnci
Viaszolós móka: szerintem a szõnyeget semmi értelme kiszedni, Küszöb, kerékívek ajtók, és nagyjából ennyi: kb,60.-80.000.-ft és akkor becsületesen ki van védve.
2008.02.04 19:54:56 (417.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:44:06


Az egész projekt.
2008.02.04 19:54:21 (416.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.04. 19:38:56


Izé, Qncinak ez a szakmája vagy ilyesmi :)

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:44:06


Szerintem arra gondol, hogy mennyibõl lehet kihozni egy ilyen viaszolós mókát.
2008.02.04 19:44:06 (415.)
Qnci
Milyen tortúra, A viasz, vagy az egész projekt.???
2008.02.04 19:43:11 (414.)
Qnci
Én inkább a viaszra esküszök.
2008.02.04 19:38:56 (413.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:35:12


amikor száraz az idõ és a kasztni, idõnként nyomjál közé olajat. Nem sokat, csak párt cseppet. Az jól felszívódik és elfoglalja a levegõ és a nedvesség helyét. Szerintem a közönséges motorolaj a legjobb. Az elég sûrû, de jól kúszik a felületen.
2008.02.04 19:37:06 (412.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:28:59


Mennyibe került anno ez tortúra?
2008.02.04 19:35:12 (411.)
Qnci
Ahol két lemez van egymáson.
2008.02.04 19:31:12 (410.)
kekbon

Előzmény: Qnci @ 2008.02.04. 19:28:59


És belül rohad az üregekben, vagy a festet külsõ elületek kezdtek rozsdásodni?
2008.02.04 19:28:59 (409.)
Qnci
Sziasztok.
Hát én aztán szétszedtem a SAMU-t, és fújtam bele kb.4liter viaszt, és 5 év után azé má kezd Pörsengetni a lemez. http://gportal.hu/picview.php?prt=77069&gid=302085&index=3 Igaz terepen használom "kicsit"
2008.02.04 19:01:04 (408.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.04. 18:54:09


A KC* az 2005. vége - 2006. eleje.
Na nem mintha két évesen rohadnia kéne.
A létraalváz ilyen szempontból is egy jó dolog, mert semmi nem történik, ha azon csúszik a kocsi.
2008.02.04 18:54:09 (407.)
kekbon
Ma nézegettem egy KC....... valami rendszámú grand vitarát. Talán 1 éves lehet, de az sem tuti. 2 dolgot állapítottam meg:
1. borzalmasan rohadt azokon a helyeken, ahol beszélgetjük (persze, ahol a papok táncolnak ott csilivili)
2. a hasmagassága kb akkora, mint az enyémnek (98-as), csak nekem a létraváz adja a legmélyebb pontot, addig az újon a kipuffogórendszer, az erõelosztó, és valami nemtommi kiálló vékony lemezbõl hajtott izé.

kekbon szerkesztette 2008.02.04 18:58:39-kor.
2008.02.04 18:32:43 (406.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.04. 18:22:31


A jó üregvédõ az olyan, hogy sosem köt meg teljesen szilárdra.

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 18:22:42


Hát igen, nem kevés pénz.
De ha bejön, akkor lehet spórolni százezreket a lakatoláson.
De ha ilyen mélységig nem akarsz belemenni, akkor is legalább az üregvédelemre érdemes költeni. Egy flakon normális üregvédõ párezer forint, és alapszinten egy-két órás melóval be lehet fújkálni (ügyesen hozzá lehet férni a mûanyagok lebontása nélkül is), ami nem kerülhet túl sokba.
2008.02.04 18:30:14 (405.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 18:22:42


Neked nem lesz ilyen gondod, gyakorlatilag egy alapos alvázmosással ki lehet pipálni a festés elõkészítést. Aztán csak le kell fújni valami alkalmas szottyal.....
2008.02.04 18:28:46 (404.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 18:22:42


a 70 ropiban nincs kasztnizás, az csak a festés és a festés elõkészítés. Nekem nem kellett heggeszteni, csak rozsdátlanítani és festeni.

Azért gondolj bele, kb 3-4 napig kellett az embernek görbülnie alatta, drótkefézni, csavarhúzózni, cr-ezni, aztán festeni. Plusz a teljes belsejét kiüríteni, mintha kasztnizná....

Lehet olcsóbban is, de akkor csak ráfújnak és kész. No, az biztosan nem sokat ér.
2008.02.04 18:25:07 (403.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 18:09:21


Inkább adnak 7 év átrozsdásodási garanciát. Az nem kerül semmibe, és jól megveszi a hülye nép :)
2008.02.04 18:22:42 (402.)
pirosjimny

Előzmény: kekbon @ 2008.02.04. 18:17:50


70 ezerért sokan autót vesznek ám,szerintem pofátlanul sok,4 éves óceáni közegbõl való autónál pláne,15 év felett ha lyukasra rohadt akkor talán,de én sohasem adnék érte ennyit.
2008.02.04 18:22:31 (401.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 18:12:17


Nekem az üregeket valami korróziógátló zsírral fújták ki. Ennek a logikám szerint az az elõnye, hoyg sohasem keményedik ki, ezért a kasztni mozgását követi az anyag. Vagy a fene tudja, nem volt idõm megkérdezni a mestert :)
2008.02.04 18:17:50 (400.)
kekbon

Előzmény: TWK-001 @ 2008.02.04. 17:08:56


A 70 ropi teljesen korrekt. Az én vitarámat is ennyiért csinálták meg így....

Azt még javaslom, vegyétek ki az üléseket is, és a kárpit alatt nézzetek körbe a padlón is. Ha valamiért korábban lekopott a festék, ott is lehet gond.
2008.02.04 18:14:19 (399.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.04. 17:29:45


Nyugi, te is láttad az én kocsimat alvázvédelem közben. Meg lehet csinálni. Persze nem lesz azonnal tökéletes egy öreg autónál, de egy nagy melóval, és utána pár igazítással azért formára lehet hozni. És sokkal jobb megcsinálni, mint nemcsinálni. Amúgy mint ahogy te mondtad, maga az alváz nem szokott vészesen rozsdás lenni, a kasztni és a futómû alkatrészei a kritikusak. Azok se ott, ahol lekoptatod terepen, hiszen ott nem tud a só, a szotty se megülni, hanem ott, hol véletlenül sem tisztul magától.

Ja, ahol rozsda van, ott meg lehet festés elõtt kenni CR-rel, az is sokat segít, ha nincs lehetõség a teljes mechanikus rozsdamentesítésre.
2008.02.04 18:13:03 (398.)
pirosjimny

Előzmény: TWK-001 @ 2008.02.04. 17:08:56


Csak kíváncsiságból kérdem h, milyen oldtimer gyöngyszemeid vannak még? :)
2008.02.04 18:12:17 (397.)
pirosjimny

Előzmény: kekbon @ 2008.02.04. 12:00:57


Az elõzõ AutoBild-ben olvastam errõl a viaszos eljárásról,meleg speciális viaszt porlasztva szórnak a megfelelõ helyekre,mely a hideg felületre érve megszilárdul.A futómû elemein sem rossz ez, bár mechanikai ellenállása nem sok,hogy ez a viasz mennyire rugalmas azt nem tudom,meg azt sem h hol foglalkoznak ilyennel.

pirosjimny szerkesztette 2008.02.04 18:16:07-kor.
2008.02.04 18:09:21 (396.)
pirosjimny

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.04. 17:29:45


Igazából ott fog kíméletlenül rohadásnak indulni ahol nem férsz hozzá sehogyan sem,és ugye ezekbõl a helyekbõl van elég, annyi az elõnyünk, hogy van már tapasztalat a jimynikkel és láthatjuk a samuraiokat is.Akkor sem fér a fejembe h a japcsik miért nem fordítanak több gondot erre még 2008-ban sem,nem tudom elképzelni hogy bõ 10 év gyártás során nem kaptak jelzéseket a szervízekbõl.Inkább adnak 6 évet,felületkezelés helyett.




pirosjimny szerkesztette 2008.02.04 18:14:07-kor.
2008.02.04 17:29:45 (395.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: TWK-001 @ 2008.02.04. 17:08:56


A kasztni üregelése az egyértelmûen szükséges!
De én igazából arra leszek kíváncsi, hogy a létraalvázzal meg a futómû elemeivel mit tud kezdeni + mennyire lesz az tartós, ha terepen is jársz vele majd. Átdrótkeféli az egész alját? Kb. nullára szét kéne szedni az autót, hogy mindenhez hozzáférjen, pl. az alváz tetejéhez csak úgy fér hozzá, ha leveszi a kasztnit, az meg nem kis meló... Abban én nem nagyon hiszek, hogy fújjuk le, hogy ne látsszon a rozsda.
2008.02.04 17:08:56 (394.)
TWK-001
Hali All!

Én is besz@rtam hogy a korrózió úrrá lehet a 4 éves gépen, mivel az angliai 4 év az kicsit több "kontinentális" évnek felel meg. Viszont most találtam egy jó szakit, aki a "youngtimer-oldschool" Volgánkat, meg veterán autóinkat lakatolja, fényezi, igazítgatja. Nos õ bevállalta a Jimny teljes alváz-üregvédelmét, úgy hogy lekorongozza a gócokat, kritikus pontokat, lebontja a mûanyag oldalblendéket, és kimézgázik mindent elasztikus korrózióvédõ anyaggal. Alapba 70.000-et mondott erre + ha valami extra szívás van. Az eddigi autóinkon végzett munkájával elégedett voltam, ha kész felrakok fotókat, és beszámolok mindenrõl. Aztán ha tetszik megosztom az elérhetõségét. Nem reklámként, csak ajánlásként:-)

MG
2008.02.04 12:00:57 (393.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.04. 11:18:48


Mi az a viaszos?
Amúgy nyugodj meg!
Nagyon jókor vagy. Ha sikerül találnod egy lelkiismeretes szakit, akkor minden rendben.
2008.02.04 11:18:48 (392.)
pirosjimny
közel 15 apró helyen indult el korrózió,olyan sok sózás nem is volt az utóbbi 3 hónapban és csupán 2200 km körül mentünk vele...szerintem akkor is gyatrán néz ki,tavasszal megy üregeshez,viaszost kell keresnem

pirosjimny szerkesztette 2008.02.04 11:19:09-kor.
2008.02.04 11:14:05 (391.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szeki @ 2008.02.04. 10:28:14


Hát pedig nézd meg pirosjimny képeit, 3 hónapos az autója, és ott a rozsda rajta...
2008.02.04 10:28:14 (390.)
Szeki
Három honaposan biztos nem fog rozsdásodni,és ez nem is városi használat függõ sõt városban télen a sós trutyi jobban odavág mint a sár.

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.03. 14:09:49


2008.02.04 10:12:29 (389.)
Szeki

Elöször probálkozott egy hilux a kihuzással hamar feladta és jött az ilyenkor örök jo barát a traktor!

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.02. 17:40:44


2008.02.03 19:10:23 (388.)
kekbon
Amúgy nekem az is igen riasztó volt a 8 évesen vett, megkímélt vitarámon, hoyg a fékcsövekbe is méllyen belemart a rozsda. Most le lett festve, de ha kiszúrják mûszakin az gáz.... Meg nem kevés pénz átfékelni az autót...... csak azért, mert a buzi suzukisok képtelen voltak elõírni egy normális rozsdavédelmet.....

amúgy most vettem észre, hoyg az üzemanyag beöntõ csõ belseje is kezeletlen fém. Nekem csak épp egy pörsenyésnyit rozsdás. Vajon mi lehet a tank belsején?
2008.02.03 18:39:50 (387.)
kekbon

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.03. 14:09:49


ezek nem veszélyes dolgok. Évente egyszer (ha nagyon van rá lehetõséged 2x, tavasszal és õsszel), kicsit aláfexel, és festéket neki. Azt, hoyg miylen festéket, azt meg kéne beszélni mesterrel, mert van ami rozsdavéd, de lejön könnyen, és van ami mechankiusan véd, de rozsdától nem. Valami vegyes dolog kell. Én utánajárok, csak a mester még nem adott idõpontot :) nagyon elfoglalt :) . Szóval rendszeres kezeléssel a kocsid nagyon jól konzerválható, mert nem az anyag szar, kénes, vagy mifene, ami magától rohad, csak a rozsdavédelme nulla. Csinálj a nyáron alapos alváz és ÜREGVÉDELMET, lehetõleg gyakorlott szakival, és minden tuti lesz. Persze az alján majd lesz pici fújkodni való mindig, de az már csak játék. A baj, ha nem nyúlsz hozzá, mert akkor 10-12 éves kora környékén katasztrófa lesz a vége.... persze, ha akarod cserélni 6-7 évente, akkor nem számít mindez.....
2008.02.03 17:58:11 (386.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: pirosjimny @ 2008.02.03. 14:09:49


Na, ezek azok a dolgok, amikkel nem nagyon fogsz tudni mit kezdeni sosem :(
2008.02.03 14:09:49 (385.)
pirosjimny
Annyit beszélünk a rozsdáról hogy 2 perce kifutottam,felvettem a mackót és aláfeküdtem a rozsdát lencse végre kapni.
(Tegyük hozzá az autó 99 százalékban városban használt 3 hónapos
csupán 2200 km-t futott)
Nem értek hozzá azt fényképztem le ami sárgállott.3 hónapja a csavarok fényesek voltak,a vasak matt feketék az biztos.
Felraktam kettõ felvételt a képek közé ideiglenesen.
2008.02.02 20:40:24 (384.)
kekbon
Nemrég olvastam egy mitsubishi pajero tesztet. Ott írták, hogy (bár a mind a négy kerék lengõkaros, tehát egy igazi offroad fan hány tõle), de ott tényleg minden vas tömör öntvény. No, ott tényleg nem számít a rozsda. 1-2 mm elrohad, és meg sem látszik.... a suzukiban ez az összes falvastagsága a zártszelvényeknek.... Persze a pajero asszem talán 2.5 tonna. Amit mozgatni kell, ami drága, tehetetlen és a sokat fogyaszt. Tehát nem tetszik, de ott igaz, hogy hagy rohadjon, van még anyag bõven....
2008.02.02 20:32:14 (383.)
kekbon
Meg kell azt nézni alaposan. Suzuki rohad mindehol. Max nem lett jól megnézve, illetve mûanyag takarja.....

Mindenkinek maga dolga, hogy ezzel törõdik vagy sem. De legalább akkora felelõtlenség azt kommunikálni, hogy nem rohadós, mintsem azt, hogy HT-s gyári gumi remek sárdagasztó, és nem kell sohase jobb :)

u.i.
a suzukiban semmi sem tömör vas. Az se, ami annak látszik. Ezért könnyebb kb 3-500kg-mal, mint egy hasonló más TEREPJÁRÓ. Tehát bármi rohad, arra vigyázni kell, bõven hamarabb elveszíti a biztonságos teherbírássát, míg az autó nálunk zúzdába kerül. Fõleg, ha eleve elhanyagolt 8-10 évesen vesszük....

kekbon szerkesztette 2008.02.02 20:34:48-kor.
2008.02.02 20:11:23 (382.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.02. 19:07:14


Még mindig nem ugyanarról beszélünk.
Szeki az alvázáról beszélt. Én azt írtam, hogy azzal nem sok értelme van foglalkozni.
A bódé, és egyéb lemezbõl lévõ dolgok az más téma. Az rohad. De maga az alváz nem.
Ez azért érdekes, mert más japán márkákon bizony 20 éves korukra az alváz is rohad, ami sokkal komolyabb problémákat tud okozni, mint a bódén lévõ rozsda, mert utóbbi "csak" drága.

Természetesen a kasztnival érdemes törõdni, mert ha nem költesz a megelõzésre, az késõbb sokba tud kerülni. Az üregvédelem, és az aljának alvázvédõzése hasznos dolog.

A létraalváz és a futómû tömör vas alkatrészei (hídház, összekötõk, lengõkarok) viszont nem rohadósak, és az ezeken lévõ felületi rozsda csak esztétikai problémákat okoz.
Sok értelme nincs ezeket alvázvédõzni, mert ha valaki használja igazi terepen az autót (mint a képeken Szeki), akkor úgyis baromi gyorsan lekopik.
Egyébként ebbõl lehet látni, hogy mennyit használták az utóbbi idõben terepen az autót: ha a hidak fényesek, akkor sokat, ha barnák, akkor csak aszfalton járt :)
2008.02.02 19:07:14 (381.)
kekbon

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.02. 17:12:47


naundwas :)
Az alváz vastag. Sohasem rohad el, mert nem tud 10-20 év alatt. De minden más vékony, tehát porlad rendesen. Ha nem vigyázol rá, 12 éves kora körül, már nagy foltokban hiányzik a lemez teljesen. Nomost ezt lehet kivárni, és lehet megelõzni. A választás a tulajé :)
2008.02.02 17:40:44 (380.)
pirosjimny

Előzmény: Szeki @ 2008.02.02. 14:17:40


Gratula!És végül kijöttél abból a zalai tõzeglápból? :)
2008.02.02 17:12:47 (379.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: kekbon @ 2008.02.02. 16:44:21


Mutass nekem egy Jimny-t (Vagy akár Samut), amin az alváz elrohadt. Én még nem láttam. A bódé az más, az tényleg rohad.
2008.02.02 16:44:21 (378.)
kekbon
Azért nyuszyval ellentétben én nem hanyagolnám el a korrózió védelmet. Innen tud alig pár év alatt nagyon széthullni egy suzuki. Egyszer láttam, egy gyári állapotú(utoljóra a gyárban festettek rajta bármit), tényleg megkímélt 14 éves szamurájt. Annyira rohadt autó ritka.... Szóval az alvázat, fútómûvet CR-rel kezelni, majd rozsdagátló alvázvédõvel (nem mindegyik olyan, van amelyik, csak mechanikusan képes védeni az alatta lévõ rozsdagátló festék réteget) kezelni, a belsõ kárpitokat, szönyeget, üléseket kiszedni, üregeket kifújni rozsdagátló trutyival, oszt ennyi. Ez egy szakinak kb 4-5 nap meló.
2008.02.02 15:21:00 (377.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Szeki @ 2008.02.02. 14:17:40


Üdv itt, gratula a vashoz :)
Az alvázon lévõ felületi rozsdával sokat nem tudsz kezdeni, meg nem is érdemes, mert az az életben nem fog igazán rohadni.
A ProComp az egy gyártó csak, létezik még emelõszett OME illetve Trailmaster márkanéven is. Amihez nem kell komolyabb átalakítás, az a 2" (5 cm) emelés, gyakorlatilag semmi nem kell hozzá a hosszabb rugókon és gátlókon kívül. Itthon újonnan elég húzós az áruk, olyan 150-180 körül mozog a szett. A beépítés már a te dolgod, nem egy nagy mûvelet, egy krokodilemelõ meg pár villáskulcs kpérdése csak.
2008.02.02 14:17:40 (376.)
Szeki
Hello mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni ha valaki van zala megyébõl nem e tud nekem abban segiteni hogy hol lehetne egy jo alvázvédelmet csináltatni mert az alvázamon eléggé elterjedt a vakrozsda meg kellene elöznöm.A karosszériával semmi gond alul sem.Meg még azt szeretném megtudakolni hogy hallottam a Pro Coomp -os emelésröl ezt hol csinálják mi az elérhertöségük.Köszi.

Szeki szerkesztette 2008.02.02 14:19:10-kor.

Szeki szerkesztette 2008.02.02 14:21:50-kor.
2008.02.01 17:37:06 (375.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: livinti @ 2008.02.01. 15:42:53


Nem. Aki igénybe veszi, annak igen, de aki csinálja, annak nem. A polskis flottán sincs egy fillér hasznom sem, ha megcsináljuk itt is, ez sem a pénzkeresetrõl fog szólni.
Ingyenmunka rulez, én ilyesmiket csak hobbiból csinálok, nem pénzért :)
2008.02.01 15:42:53 (374.)
livinti

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.01. 10:32:39


Kérdés, hogy a végén a befektetett energia és az elért megtakarítás arányba áll-e? Én is utálom a biztosítókat, de azért talán enm a GFB a legütõsebb tétel, amit fizetni kell ekkora autóra (vidéken, 30 fölött::-) )
2008.02.01 13:51:11 (373.)
TWK-001

Előzmény: nyuszy @ 2008.02.01. 08:54:09



A másfélben benne volt már a két repjegy Skóciába, meg az egész út költsége. Az angliai részét az útnak végül is kirándulásnak fogtuk fel. A haverom, akit vittem, még nem járt Londonbnan. Így legalább kereszülszeltük a kis Jimnyvel a City-t. Jól vegyült a tömegben, egyedül akkor néztek furcsán, amikor kiszúrták a tök ismeretlen H betûs, "furcsa olasz" zászlós Z-s rendszámot. Ott egy átlagembernek fingja nincs hogy a volt Szovjet blokk országai micsodák.

MG