Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.12.09 12:36:38 (3189.)
nycko

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.09. 12:27:37


köszönöm, azért is irtam, hogy a legmegfelelõbb, ill. legjobb, "legtalálobb", ezen aztán qrvára nem szeretnék sporólni, igen szervizben cseréltetem, de õk is kérdezték tõlem, hogy mi legyen, az aral márka, minõség milyen?, eddig látom a valvoline a gyõztes...

köszönöm nautilus neked is...
2010.12.09 12:27:37 (3188.)
szzs84

Előzmény: Nautilus @ 2010.12.09. 12:16:42


"gyarto lenyegtelen" ... Azért ebbe belekötnék. Van különbség gyártók közt. Volt már full szintetikus 5W40 ugyanabban az autóban más gyártótól és volt különbség akár hidegindításnál, akár motorzajban.
Mindenesetre Tesco gazdaságos ne legyen! :)
2010.12.09 12:24:00 (3187.)
szzs84

Előzmény: nycko @ 2010.12.09. 11:25:51


Szervizben cserélteted? Mert ott valszeg tudják.
Nem igazán van recept. Én Mobil Synt S-t (5W40) használtam a Swiftben, a Jimnyben még nem cseréltem.
Szerintem jó valami full szintetikus 5W40-es, vagy 10W40-es (Castrol, Valvoline, Mobil, Shell).
2010.12.09 12:16:42 (3186.)
Nautilus

Előzmény: nycko @ 2010.12.09. 11:25:51


gyarilag castrol van benne gondolom(az enyembe az volt), de nalunk meg a castrol is torok.A lenyeg hogy (full) szintetikus legyen.En az 5w-40 et valasztottam a valvolinetol,(hollandiabol) mar 2-szor.A tegnap csereltem ki :) .De meg valaszthatod az 5w-30-ast(gyarto lenyegtelen)
2010.12.09 11:25:51 (3185.)
nycko
kérlek segitsetek abban, hogy melyik a legmegfelelõbb, inkább legjobb olaj egy 2007-es benzines jimnybe, ugyanis nem tudom sajna milyen volt elõtte és holnap viszem szervizbe, amugy 30 ezerbe van...

köszönöm...!!!

nycko szerkesztette 2010.12.09 11:26:33-kor.
2010.12.09 10:08:48 (3184.)
szzs84

Előzmény: kjoci @ 2010.12.08. 23:29:19


Köszi. Akkor mûhely lesz belõle.
2010.12.09 08:02:07 (3183.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: kjoci @ 2010.12.08. 23:29:19



Másrészt a "home-made" verzióhoz nem lesz mûbizonylat, úgy meg problémás lehet a dolog pl. mûszakinál.
2010.12.09 07:28:56 (3182.)
nycko

Előzmény: Móóó @ 2010.12.08. 22:07:04


köszönöm... :)
2010.12.08 23:29:19 (3181.)
kjoci
(Miskolc)
A jogszabály szerint az elsõ oldalsó, illetve a szélvédõn a bejövõ fény 75%-nak át kell mennie.(ez gyakorlatilag a gyári hõvédõ üvegezésnek felel meg) A hátsó illetve a hátsó oldalablakokat akár le is lehet vakolni.Egyetlen kitétel van , ez pedig a fólia mûbizonylata amit a lefóliázott ablakokra ragasztott kis matricával illetve egy plasztikkártyával lehet igazolni.Szintén engedélyezett a szélvédõre ragasztott "napvédõcsík." Ez viszont nem lehet szélesebb a lehajtott gyári napelenzõnél.
Tanácsos szakmûhelyben csináltatni mert könnyû elcseszni.
Nekem 12 ezer volt az egész.

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.08. 22:17:25


2010.12.08 22:17:25 (3180.)
szzs84

Előzmény: bota @ 2010.12.08. 17:56:03


Előzmény: feherjimny @ 2010.12.08. 20:05:33


Előzmény: Móóó @ 2010.12.08. 22:06:19



Szóval akkor nem jutottunk egyrõl kettõre. :)

Ha csak a hátsó oldalsókat akarom, a hátsót nem és az elsõ oldalsót sem, akkor vajon kell-e. Azt értem, hogy az oldalsót nem lehet és úgy tudom engedély nélkül a hátsót sem. De CSAK a hátsó/oldalsókhoz vajon kell? :)
Azért kérdem, mert van 3M fóliám és gondoltam nekiesek magam.
2010.12.08 22:07:04 (3179.)
Móóó

Előzmény: nycko @ 2010.12.08. 08:14:54


Szép az autód!
2010.12.08 22:06:19 (3178.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.08. 00:20:18


Kell mûbizonylat, nekem is van egy szép plasztik kártya. Nekem hátul és hátul-oldalt van, valamint elõl egy csík... 25 pénz volt.
2010.12.08 20:05:33 (3177.)
feherjimny
sziasztok
Botanak igaza van az elsot(a szelvedot), a sofor felolit es az anyos ules felolit nem szabad lesotetiteni. A tobbit le szabad
2010.12.08 17:56:03 (3176.)
bota

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.08. 00:20:18



A két elsõt nem lehet sötétíteni, a hátsót és az oldalsó hátsókat lehet. Mûbizonylat kell róla. Ha olvastad a héten a BRFK-s fõkapitányt jelentették fel engedély nélküli lesötétítés miatt, úgyhogy nem szaroznak! :)
2010.12.08 08:14:54 (3175.)
nycko

Előzmény: Móóó @ 2010.12.07. 20:36:08


ahha és jól is mutat a jimny-n... :)
2010.12.08 08:11:57 (3174.)
nycko

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.07. 19:49:45


ezzel egy csöppet vitatkoznék :) , ugyanis elõtte egy 2005-s cherokeen két évig használtam, "egyetlen" hátránya volt, aszfalton hangos, fõleg 120 felett, ja meg többet fogyasztott, hóban nagyon is jól teljesitett, alul jegesre taposott, rajta 30-40 centis szûz hóban kifelé a hargitára szuperûl teljesitett, igaz felezõvel mentem négyesben 30-40 km/h-val, enyhe közepes terepre szerintem megteszi, majd ha kiprobáltam a jimny-n irok még, igaz a cherokee 2 tonnás tank volt... :)
2010.12.08 08:04:39 (3173.)
nycko

Előzmény: kenci @ 2010.12.07. 19:33:32


:) :) :) ééégen, ez többnyire igy van, de amint már régebb emlitettem nincs szándékomban sarat tapasztani, vagy félméteres hóban gázolni, arra meg amugy is lánc kell majd, ami gondolom bármilyen profi terepesnél elengedhetetlen...
2010.12.08 06:31:16 (3172.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.08. 00:20:18


Elvileg jól tudod.
2010.12.08 00:20:18 (3171.)
szzs84
Srácok! A B oszlop mögötti két ablak sötétítésérõl kell mûbizonylat? Azokat bármennyire le lehet sötétíteni, ha minden igaz.. Jól tudom, hogy csak a hátsó, elsõ/oldalsókról kell?
2010.12.08 00:10:42 (3170.)
Kisszurkos
(Vas megye)

Előzmény: brestovsky @ 2010.12.05. 20:14:10


Szia!
Csatlakozom hozzád én is csak jót mondhatok róla,kb egy hónapja vettem eddig bevált.
2010.12.07 20:41:30 (3169.)
Móóó

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.06. 13:08:01


Igen 35-bõl megvan és tök jól mûködik... többünknek van már. Nyuszinak ígértem, hogy írok a "házi" emelésrõl, ami olvasható lesz itt is (képekkel illusztrálva)... kicsit késik, de meglesz!
2010.12.07 20:36:08 (3168.)
Móóó

Előzmény: nycko @ 2010.12.07. 11:40:14


Nekem is a GG AT2-es van már több mint egy éve. Bevált télen-nyáron... tapadós sárban természetesen hamar eltömõdik és akkor nem sokat ér. 25.000Km után nem sok kopás látszik rajta. Túráztam vele télen is nagy hóban és nem láttam nagy hátrányát... soha nem akadtam el vele.
2010.12.07 19:49:45 (3167.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nycko @ 2010.12.07. 11:40:14


Télen aszfalton valóban nem a legszerencsésebb az MT, de vállalható. Terepen viszont semmit nem fog érni az AT hóban.
2010.12.07 19:33:32 (3166.)
kenci
(Bükkzsérc)
Akkor sikerült egy olyan gumit venned, ami "mindenhová" jó, de sehol sem fog remekelni... :D
2010.12.07 11:40:14 (3165.)
nycko

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.06. 20:43:54


ha jol ertettem az MT gumik telen, foleg hoban nem igazan teljesitenek jol, nekem egy gumis "szaki" telire ezt ajanlotta, amit meg is vettem mar, holnap szereltetem fel general grabber AT2, ugy hoban, aszfalton, terepen, esoben is viszonylag jol teljesit, jobban, mint BFG, akar goodyear wrangler all terrain, az MT-n gondolkodtam, de telire messze nem ajanlottak...
2010.12.07 11:33:27 (3164.)
nycko

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.06. 13:08:01


rendben, koszonom nektek a segitseget, brestovsky nem semmi melod van, szegeny kis gep, birja a strapat?
2010.12.07 00:05:28 (3163.)
szzs84

Előzmény: brestovsky @ 2010.12.06. 20:52:05


Egy hónap??? :) Az kõkemény. Szántasz is vele? :D :D
2010.12.06 20:52:05 (3162.)
brestovsky

Előzmény: nycko @ 2010.12.06. 08:10:49


Úgyemlékszem 750eur korul volt a szett.lágyabbat úgy értelmezd hogyúton jobban fog úszkálni,de csak szokás kérdése az egész.Én tobbnyire munkában használom csak terepen kis helyeken 30cm sárba vontatásra.Kuplungom tobbnyire 1hónap és vége.,mondjuk én kisem veszem redukcióból egész héten.Felteszem milyen kábelokat vontatok.
2010.12.06 20:43:54 (3161.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nycko @ 2010.12.06. 08:10:49


Szerintem elõször vegyél valami MT gumit, aztán meglátod, hogy van-e másra szükséged. Normális terepgumi nélkül az emelésnek nem sok haszna lesz.
2010.12.06 13:08:01 (3160.)
szzs84

Előzmény: nycko @ 2010.12.06. 08:10:49


Nem csak OME szett létezik. ProComp például tudomásom szerint olcsóbb (150e körül).
A legolcsóbb megoldás, ha tuskókat gyártatsz a rugók fölé és veszel hosszabb níva gátlókat (Ha jól emlékszem 35e-bõl megáll). Valaki itt így használja és nem panaszkodott még. Persze gondolom a legjobb megoldás, a hosszabb rugó.

Ezen felül, ha nem kívánsz száguldozni, a stabilizátort is le szokták kapni, állítólag terepen sokat számít.

(Minden csak állítólag és az itt olvasottak alapján, mert én is még csak tervezem :) )
2010.12.06 08:10:49 (3159.)
nycko

Előzmény: brestovsky @ 2010.12.05. 20:14:10


értem, szóval, ha nem száguldozok vele, akkor nem is fogm észre venni a jelenlétét a magasitásnak? a lágyabb rugózás azt is jelenti, hogy nem fog annyira pattogni a hibás aszfalt utakon?, ami elég sok van nálunk, a te OME szetted mit tartalmaz, rugok is és informatice mibe kerûl egy ilyen szett? Látom te vadászni használod, nekem is hasonló terepre kellene, aszfaltos használata max. 30-50 kilométer és a városban is persze, ami "kis" méretû, nekem volt egy cherokee-m, de a 20 centis hasmagasság sokszor nem volt elég, szóval elõny/hátrány, pro kontra érdemes megemelni és ezt az OME szettet belerakatni?

köszönöm,
Zsolt
2010.12.05 20:14:10 (3158.)
brestovsky

Előzmény: nycko @ 2010.12.05. 17:56:10


Szia.
Nekem OME szettem van,kicsit lágyab az autó és nagyobb a mozgása a kerekeknek,amit csak terepen veszel észre.

Srácok felraktam a BFG KM2 gumiaimat kipróbálni elvileg nyári használatra boltoltam.Meglepodtem mit tud a gumi,én csak eddig az extrém T3 gumira eskudtem,de majdnem ugyanaz sot oldaltartása még jobb is.Holnap kipróbálom sárban is.Úgyhogy mindenkinek ajánlom.
2010.12.05 19:20:28 (3157.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nycko @ 2010.12.05. 17:56:10


Hosszabb rugó, hosszabb gátló.
2010.12.05 17:56:10 (3156.)
nycko

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.05. 17:53:16


ahha, értem, csak ugy simmán, vagy valami teleszkóp csere is vala?
amugy az istabilitás annyira nem zavarna, ugyanis max. 50 km2 -es körzetben használnám, nem pedig autópályás száguldozásokhoz, egyéb hátrány, esetleg elõny az OME teleszkópoknak?

köszi...
2010.12.05 17:53:16 (3155.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: feherjimny @ 2010.12.05. 14:48:42


Igen, kb. 5 cm emelés van benne.
2010.12.05 17:52:00 (3154.)
nycko

Előzmény: feherjimny @ 2010.12.05. 14:47:58


székelyudvarhely... :)
2010.12.05 17:16:43 (3153.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: feherjimny @ 2010.12.05. 14:47:58


SZVSZ = szerény véleményem szerint (persze egyéb lehetõségek is vannak, de azokat nem részletezném)... :D
2010.12.05 14:48:42 (3152.)
feherjimny
nyuszy a tied az auto meg van-e emelve?
2010.12.05 14:47:58 (3151.)
feherjimny
sziasztok mi az a szvsz?
nycko te hol laksz? melyik varosban?
2010.12.04 22:20:22 (3150.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nycko @ 2010.12.04. 22:13:57


Szvsz. többet ér és olcsóbb is, ha egy lakatossal csináltatsz egy takarólemezt a villanyos részeknek, a motor alá meg tök fölösleges bármi is.
2010.12.04 22:13:57 (3149.)
nycko

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.04. 21:04:51


köszönöm gyors válaszod, igen valóban szeretnék adni a külalakra is :) , de kinek nem fontos a "look"?, amugy az enyhe terepen azt értettem, hogy nem fogom a méteres sarat, mocsarat, 70 fokos oldalakat :) , meg ilyenek, ennek ellenére minálunk vannak olyan elfelejtett, eldugott helyek, falvacskák ahová csakis kimondottan igazi terepes autóval lehet eljutni, a védõlemezt azért gondoltam, mert olvastam, hogy adodhatnak gondok az uj gombos váltóval és talán a lemez segitségével valamely védelmet nyújt...

köszönöm nyuszy a válaszod...
2010.12.04 21:04:51 (3148.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: nycko @ 2010.12.04. 20:30:56


"Enyhe terepre" szvsz. teljesen jó gyári állapotában, csak gumi kell hozzá, aztán kész. Az alsó védõlemez például teljesen értelmetlen, és a mûanyag gallytörõ is inkább csak dekoráció :)
Az emelés az már hasznosabb dolog, de amit írtál, ahhoz felesleges, mert aszfalton viszont sokkal instabilabb lesz tõle.

nyuszy szerkesztette 2010.12.04 21:05:11-kor.
2010.12.04 20:30:56 (3147.)
nycko
sziasztok,
nemrégiben vettem egy 2007-es jimnyt, amit többnyire fotós passzióm kielégitése érdekében :) enyhe terepen, mezõn, erdei utakon szeretném használni, segitségeteket kérném abban, hogy milyen praktikus változtatásokat érdemes végre hajtani a kis gépen, kétévszakos enyhe terepes gumikat rendeltem téli használatra general grabber at2 205/75/15, rövid poliuretán gallytörõt, motor/kapcsolószekrény védõ lemezt,
amin gondolkodom:
ome teleszkopok, pár centi, 5-6 emelésen?
esetleg nyomaték miatt Tuningbox?

elõre is köszönöm a jó tanácsokat, segitségeteket...

üdv.
zsolt

nycko szerkesztette 2010.12.04 20:32:04-kor.

nycko szerkesztette 2010.12.04 20:32:42-kor.
2010.12.04 16:19:00 (3146.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.04. 16:14:06


Már megint beelõztél :P
2010.12.04 16:18:12 (3145.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.04. 13:32:31


Sok oka lehet, éppen ezért nem a legjobb.....de azért még nem annyira rossz a statisztikája. Nyuszy már elhasznált párat, én még csak egy darabot, a többiek nem tudom hol tartanak. :D Mondjuk az enyém csak nyitni nem akart. Szétszedve (már amennyire lehet) semmi hiba nem látszik rajta - nem egy bonyolult szerkezet, de valami mégsem mûködik benne. Lehet, hogy "megizmosodott" a rugó benne és nem bír vele a "huzat". :D :D :D
2010.12.04 16:14:06 (3144.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.04. 13:32:31


Túl sok a hibalehetõség. Nekem pl. azzal kezdõdött, hogy az egyik kapcsolóban elszakadt az a gumicsõ, amiben a vákuum menne. Na, azt csak kompletten lehet cserélni, egyben az egész hubbal, jó olcsón. Kicseréltem, de utána is folyamatosan szoptam azzal, hogy valahol szétcsúszott a vákuumcsõ, vagy ismeretlen okból spontán hol bekapcsolt, hol nem. Természetesen a problémát csak akkor veszed észre, amikor már elakadtál. Egy párszor eljátszottam, hogy a dzsuvában kiszálltam, leszedtem a hubot egy tízes villáskulccsal, kézzel átbillentettem, visszaraktam, és mentünk tovább. Csak arra kellett figyelni, hogy sehol se kelljen kikapcsolni az összkerékhajtást, különben játszhattam el újra ugyanezt késõbb...
Aztán egyszer meguntam ezt, vettem 20-ért kézit, azóta meg csak egy rossz emlék ez az elvileg kényelmes, a gyakorlatban szopatós rendszer...
2010.12.04 13:32:31 (3143.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.04. 12:28:21


Annyira én sem bízok ezekben a rendszerekben, bár eddig stabilan mûködik.
Mitõl romlik el? Nem kapcsol a mágnesszelep, vagy kiszakad a csõ, vagy mi?
2010.12.04 12:28:21 (3142.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.04. 12:21:01


Én anno magamtól követtem végig, mikor még hittem benne, hogy rá tudom venni a vákuumos agykapcsolót a megbízható mûködésre :)
Azóta már a vákuumcsövek sincsenek meg :)
2010.12.04 12:21:01 (3141.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.12.03. 21:05:21


Ja értem. Na ezt nem tudtam. :) Most már világos. Eddig azt hittem, hogy vákum tartja..

Közben megnéztem a szervizkönyvet ismét (mert ugye azért van...) és a jelek szerint átsiklottam a második csövön és a szelepek feladatán. Valamiért az volt bennem, hogy egy agyhoz csak egy csõ megy, és a szelepek egy-egy agyhoz tartoznak.

Előzmény: kenci @ 2010.12.04. 00:29:48


Így utólag logikátlan is. Lefulladsz valahol és kikapcsolna... :)
2010.12.04 00:29:48 (3140.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2010.12.03. 19:37:16


Jaj de nagyon rossz is lenne, ha így mûködne... :D :D :D