Csevegõ



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 21146 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 419  420  421  422  423   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2022.06.24 20:06:39 (21146.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


nincs szükségem még sáros utakon sem a 4wd-re, mivel hátul is van lock a difiben, igy elmegy olyan helyeken is, ahol sima lock nélküli vitarák 4 kerékben is csak kinlodva. én tényleg akkor használom a 4wd-t, ha már semmiképp nem megy zárt difivel sem. Egér utra ritkán megyek, talán 5 évente egyszer. )))
2022.06.24 19:00:17 (21145.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


nincs szükségem még sáros utakon sem a 4wd-re, mivel hátul is van lock a difiben, igy elmegy olyan helyeken is, ahol sima lock nélküli vitarák 4 kerékben is csak kinlodva. én tényleg akkor használom a 4wd-t, ha már semmiképp nem megy zárt difivel sem. Egér utra ritkán megyek, talán 5 évente egyszer. )))
2022.06.24 18:54:12 (21144.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:20:55


jahogy neked automata féltengelyzárad van? Mert nekem kézzel kapcsolható, pont olyan, mint a régi samurajokon. De ha ez tönkre megy, (remélem nem) akkor majd veszek AVM kézzel kapcsolhatót.
2022.06.24 16:14:59 (21143.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 15:36:26


Továbbgondolva, mondok is egy példát: zárolt agykapcsoló az első kihajtást - ti. a kardán-tengelyt, aminek nem nulla a tehetetlenségi nyomatéka - visszahajtja és felpörgeti, miközben valamelyik kerék hirtelen ... de csak hangosan gondolkodok...
2022.06.24 15:53:37 (21142.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:13:27


Akkor az az M/T-je lesz - valamelyest kevésbé csúszós, mint egy simex...
Hogy a sár mennyire megy be alá, az tapasztalatom szerint inkább attól függ, hogy mennyire zagyos, ill. mégy-e "kilinccsel előre"; esetleg szálkő kezdheti el lefordítani. Előbbiek ellen ’ragasztózni’ szokták a peremet, amikor felteszik az abroncsot - nekem ez bejött!
A másolatot úgy értettem, hogy a mintázat fejlesztésben a régi nagyok járnak, ill. ~tak elől (ma már sokszor belerontanak, de a tervezett elavulás persze con’teo’), s a többi csak másolja a megoldásokat. Az anyagkeveréket - amin ugyanannyi múlik -, azt meg csak ugatják...

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:57:20-kor.

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:59:40-kor.
2022.06.24 15:36:26 (21141.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12


Ami az 1.bek.-edet illeti, teljesen igazad van! - erre a helyzetre nem gondoltam, hiszen ... akkor minek lakik benne?

A 2.-ban viszont Te sem ép esetről írsz: a féltengely kihajtás kerékagy(i) kapcsolója (hogy pontosan nevezzük meg) egészséges esetben az osztóművel együtt, pontosabban az első kihajtás felpörgése után, önműködően kapcsolódik... Igaz, van akinél az agykapcsoló tönkremegy, s ezért véglegesen zárolja; esetleg kézi, külső kapcsolót tesz rá - utóbbi mondjuk egyre kevésbé, s inkább Samu’ divat, ha jól emlékszem. (Meg lehetett olyant is, hogy ne kapcsoljon önműködően: főként felezésnél, aszfalton, pl. vontatáshoz - már amíg a két vezérlőegységet nem építették egybe.. Ezt én is reverse-engineer-eltem itt, ill. a Jim’ fórumban régebben.)
NO DE: zárolt esetben visszahajtja a féltengelyeket és az első kihajtást is(!) és akkor azért nem lennék benne 100%-ban biztos, hogy minden esetben nyomaték-mentes marad...(?)

Ugyanakkor terepre is azt írtad, ritkán 4WD-zel, és akkor az első lock-right-tal magadnak mondasz ellent - szóval az elgondolásod nem érthető...
( Én egyébként csúszós országúton is - ha csak amolyan Egér úti ívei vannak - a biztonság kedvéért ráteszem a 4WD-t, nehogy más faszságát ’rénszarvasozva’ nekiálljak farolni, s tömött sorban végül én zúzzak meg egy harmadikat...)

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 15:42:48-kor.
2022.06.24 15:20:55 (21140.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.24. 09:09:12


Ami az 1.bek.-edet illeti, teljesen igazad van! - erre a helyzetre nem gondoltam, hiszen ... akkor minek lakik benne?
A 2.-ban viszont Te sem ép dologról írsz: a féltengely kihajtás kerékagy(i) kapcsolója (hogy pontosan nevezzük meg) egészséges esetben az osztóművel együtt (pontosabban az első kihajtás felpörgése után), önműködően kapcsolódik... Igaz, van akinél az agykapcsoló tönkremegy, s ezért örökre zárolja; esetleg kézi, külső kapcsolót tesz rá - mondjuk utóbbi egyre kevésbé, s inkább Samu’ divat, ha jól emlékszem. (Meg lehetett olyant is, hogy ne kapcsoljon önműködően: főként felezésnél, aszfalton, pl. vontatáshoz - már amíg a két vezérlőegységet nem építették egybe.. Ezt én is reverse-engineer-eltem itt, ill. a Jim’ fórumban régebben.) NO DE: zárolt esetben visszahajtja a féltengelyeket és az első kihajtást is(!) és akkor azért nem lennék biztos, hogy minden esetben a nyomaték-mentes marad...(?)
Ugyanakkor terepre is azt írtad, ritkán 4WD-zel - szóval az elgondolásod nem érthető...
( Én csúszós úton, pl. Egér úti íveken a biztonság kedvéért országúton is ráteszem a 4WD-t; mert ha más faszságát kerülve állok neki farolni, végül én zúzok meg egy harmadikat...)
2022.06.24 09:13:27 (21139.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.24. 08:29:30


A linglong Crosswind 6pr-es. peremvédős, nem megy be a felni és a gumi közé a sár, még akkor sem, ha 1atm körülire engedem le.
Nem tudom, h ennek mi az "eredeti" mintája, de ez uj gumi, nem utángyártott ujrafutozott, mint sok olcso terepgumi.
2022.06.24 09:09:12 (21138.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.23. 16:53:27


na most, ha elől nincs bekapcsolva a féltengely zár, akkor ugye a difi nem is működik, még visszahajtva sem, tehát nem tud a lock zárni, mert egyhelyben áll.
Na de mi van, ha be van kapcsolva a féltengelyzár? -Ilyen esetben működik a difi elől, de csak a kerék felől kap hajtást. A lock semmiképpen nem tud bezárni, mert azt a tulajdonságát CSAK és kizárólag NYOMATÉK-ra teszi, azaz, ha be van kapcsolva belül is a 4 kerék hajtás.
Lécci ne irj marhaságokat.
2022.06.24 08:29:30 (21137.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 20:14:47


S a Crosswind-nek az A/T- v. az M/T-jét? - a mintázata alapján utóbbit is erőst csúszósnak becsülném, már vizes aszfalton is..
Előbbire részemről a General Grabber AT3-ja: ez nekem még téli aszfaltra is bevált (nem véletlen 3PM-es, nemcsak M+S);
utóbbira meg az XT-jét: egy Jim’ társnak volt ilyen, s írta, hogy a legkevésbé csúszós - csak ritka és rohadt drága [volt már ’erős’ Ft-nál is..]
A Linglong-ok tkp. ezek másolatainak tűnnek.

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.24 08:33:10-kor.
2022.06.23 16:53:27 (21136.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 20:14:47


Na látod: akkor nálamnál sokkal nagyobb tapasztalatod lehet benne, hogy a terepezésnek számos, akár egymást is keresztező főutcája, meg mellékutcája van - no meg zsákutcája is.. (pl. az én előre és hátra is akasztható csörlőm egy mellékutca; de tisztában is vagyok vele, hogy csak [Cancel]-re jó: annak vettem :)

Ha viszont sokat aszfaltozol, és egy csúszásra (nemcsak hó-jég, hanem pl. felhőszakadásos zagy, hordalék) szóval hátsókerekes reflex-ből nyomsz egy kitoló gázfröccsöt, s az beakasztja az első lock-right-ot, ... akkor már inkább simex-szel gyere velem szembe...

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.23 16:58:36-kor.
2022.06.21 06:16:30 (21135.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: RapaMoto @ 2022.06.21. 00:31:08


ja de ott nem terepeztünk ezekkel, legalább is nem komoly terepen
2022.06.21 00:31:08 (21134.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Honvédéknél én is Ural 6x6-tal és Zil 6x6 tűzoltóval közlekedtem. Ural jobban tetszett :)
2022.06.20 20:14:47 (21133.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.06.20. 16:13:06


Nos elismerem, suzuki terepjárom mostanában lett, cca 3 éve, no de kb 50 éve terepezem másmilyen autókkal. régebben triáloztam ural 6x6, tátra 6x6 és hasonló gépekkel, aztán egy nagyobb borulás után ezt befejeztem, de a szolidabb tarepjátrozáshoz hű maradtam. volt jo pár féle vasam, mitsu, sangyong, isuzu, landy, nissan, stb. Nem tudsz megdumálni, hogy a merev hid a jo és az über. Van ahol jo, és van ahol nem. mivel sokat járok aszfalton, ezért simextől mentsen meg a joisten. Amit szeretek és hosszu évek óta használom a különbző autoimon, és eddig még sosem hagyott cserben, az a linglong crosswind peremvédős gumija. általában 1.6atm nyomáson használom.


bigi szerkesztette 2022.06.20 20:16:56-kor.
2022.06.20 16:13:06 (21132.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 13:58:11


1. és 4. nyomán jutottunk idáig - ld. "világ" (=földkerekség) -, s olyanoktól vezettetve - sőt, egyelőre a ’megoldásokat’ is olyanok kínálják - akik rád pontosan ugyanannyira tesznek, mint 5...
"Más:" merev hidak, nagyot lépni-átlózni képes emelés, felezés v./és diesel, ÉS talajfélének megfelelő abroncs (mert pl. futóhomokot pont a simex-minta kapar el, alacsony ford.számon is, stb.) - ld. részl. "terepjárózás"...
/ Mi utóbbit én is csak ugatom, de annyira azért eléggé, hogy legyen bennem mértéktartás és alázat../

Hegyjáró szerkesztette 2022.06.20 16:21:02-kor.
2022.06.20 15:54:28 (21131.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: bigi @ 2022.06.20. 13:58:11


1. és 4. nyomán jutottunk idáig; s azok által, akik rád pontosan ugyanannyira tesznek, mint 5...
2022.06.20 15:32:08 (21130.)
Attekk
(Kecskemét)
Sziasztok!

Keresek Suzuki Grand Vitarához F9Q motorkódú motort (1.9 DDIS faceliftes 2014-es)

Köszi
2022.05.17 01:42:53 (21129.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.17. 00:55:28


Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.17. 01:16:51


( Jim’ fórumból - úgy nézem, az jobban él még - de azoknak is, akik azt nem olvassák.)

Hegyjáró szerkesztette 2022.05.17 01:48:42-kor.
2022.03.04 12:27:18 (21128.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Tanács Attila @ 2022.03.04. 07:34:37


Mi lett a régi alvázzal? Nagyon szétrohadt? A dízelnek más az alváza a benzineséhez képest?
2022.03.04 07:34:37 (21127.)
Tanács Attila
(Budapest)
Sziasztok!
Keresek dízel Jimnyhez alvázat.Ha vaki tud segíteni,kérem keressen.Köszi!Üdv.Attila(tanacs.attila01@gmail.com)
2022.01.27 04:59:08 (21126.)
Kicsikecske12345
(Andocs)
Sziasztok,
Keresek gyári dízel motort Samurai-ba. Komplett működőképestől a használhatatlanig minden megoldás érdekel. Köszi :)
2022.01.12 21:11:46 (21125.)
Akos870629
(Sárbogárd)
Üdv.
Adott egy 2000-es évjáratú 1.3 G13BA Samu.
A hiba következő.
Gyujtás ráad check lámpa villog folyamatosan és nem indul.
A központi injektoron kívül minden működik.Az injektor kilett próbalva az működik.A kocsiba van immo es obd2-es csatlakozó.Az immoval komunikál a gép a ecu-val viszot nem.Teljesen tanacstalan vagyok.
Előre is köszönöm a segítséget.
2022.01.11 08:57:09 (21124.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.10. 20:58:16


3 délutánt vett igénybe emlékeim szerint, plusz a vizsga napja. Kötelezettség csak annyi van, hogy néha el kell menni önkénteskedni tanösvény építésre, szemétszedésre, meg ilyesmikre, amik a természetvédelemmel kapcsolatosak.
2022.01.10 20:58:16 (21123.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: RapaMoto @ 2022.01.10. 11:24:00


Bogarat ültettél a fülembe. Milyen hosszú tanfolyam ez? S ha az ember elvégzi, jár bármilyen kötelezettséggel?

osvath14 szerkesztette 2022.01.10 21:00:16-kor.
2022.01.10 11:24:00 (21122.)
RapaMoto
(Kaposvár)
Megboldogult (terep)motoros korszakomban mindig baj volt a zöld ruhásokkal. Elmentem a helyi (DDNP) természetvédőkhöz és polgári természetőr vizsgát tettem. Kaptam jelvényt, igazolványt meg egy kis kiképzést, hogy hova ne menjek. Ezek birtokában behajthatok a védett területre is. Szerencsére nem kérte soha senki, de azért magamnál tartom az autóban.
2022.01.08 20:18:43 (21121.)
papas
(Szeged)

Előzmény: bigi @ 2022.01.08. 08:59:39


Csongárd megyében fizetős. A helyi vízügyihatóságnak megy a pénz tudtommal, és bármelyik horgászegyesületnél megvásárolható az engedély. A töltésen pedig minden felhajtónál ott a tábla (behajtani tilos kivéve engedéllyel).
Ez mind Tisza töltés, vannak holt-töltések, oda nem kell engedély (nincs is gondozva).
2022.01.08 20:12:49 (21120.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: bigi @ 2022.01.07. 13:01:07


Kint terepen állítanak meg a rendőrökkel közösen?

Előzmény: papas @ 2022.01.07. 18:34:56


Ésszerű összeget én is szívesen áldoznék rá, hogy nyugodtan autózhassak. :)
2022.01.08 08:59:39 (21119.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2022.01.07. 18:34:56


mit jelent az, hogy töltéshasználati dij? hol kinek mit kell fizetni?
Szigetközben van jo pár töltés, de ott nem kell fizetni, ha az ember rájuk megy.
2022.01.07 18:34:56 (21118.)
papas
(Szeged)

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.03. 12:32:01


Szerencsére eddig én is megúsztam, de szinte biztos vagyok benne, hogy egyszer találkozni fogok egy kisebbségi komplexussal rendelkező "szimpatikus" vadász/mezőőr/erdész figurával, aki megszeretné mutatni, hogy Ő az atyaúristen természetvédő nagy valaki és jól megbüntet. Pedig én is természetvédő vagyok. Az utakról soha nem térek le, nem teszek kárt semmiben, ha látok vadat az úton, akkor megállok és megvárom míg arrébb megy, majd óvatosan tovább haladok, h ne zavarjam meg. Akadt olyan, h az útra kidőlt egy fa, én ezt a Jimny segítségével lehúztam, h szabad legyen az út, később megtudtam, h ha észreveszik, akkor ezt a cselekvést egy feljelentéssel díjazták volna.
A környékemen szinte csak olyan természetvédelmi terület van, ahol nincs tiltás, de mindig úgy megyek be, h na most lehet fizetős kirándulásom lesz.
Am minden évben veszek területi töltéshasználati engedélyt (6000huf), h használhassam a töltéseket. Én komolyan még fizetnék erdőhasználati díjat is, h mindenféle atrocitás nélkül használhassam az erdei utakat.
2022.01.07 13:01:07 (21117.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.03. 17:14:53


eddig mindig megállitottak, elkérték a papirokat, helyszinen jegyzőkönyv, elismered, vagy nem, alá kell irni, én nem szoktam!!! aztán feljelent. Ha aláirod, el is ismered vele, nem is tudsz fellebbezni. Mindig zsarukkal vannak, nem nagyon tudsz mit csinálni. Viszont volt rá példa, hogy messziről kiszurtam, és gyorsan tolatás, megfordulás, majd mindenféle mellékutakon elsedertem, fogjatok meg ha tudtok jelszoval, de nem jöttek utánam.


bigi szerkesztette 2022.01.07 13:04:01-kor.
2022.01.04 20:52:06 (21116.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: geo @ 2022.01.03. 21:07:29


Eddigi tapasztalataimból nekem az jön le, hogy egy magányos autóval kevésbé foglalkozik bárki is..

Valaki még? Biztos ért atrocitás mást is. :(
2022.01.03 21:25:29 (21115.)
Kicsikecske12345
(Andocs)
Nincs valakinél elfekvőben Samuraiba alakított 1.9 tdi VW motorja? Az se baj ha a motor kuka, a beépítő cuccok lennének a legfontosabbak. Köszi
mericszsolt@gmail.com
2022.01.03 21:07:29 (21114.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.03. 17:14:53


Engem még nem jelentettek fel (szerencsém volt), pedig a bükki nemzeti park erdei útjain autókáztam. Talán azért nem, mert angol renszámos kocsival mentem, és gondolták egyszeri alkalom, csak egy hülye külföldi bolyong? (Igazuk lett volna, a külföldit leszámítva! 😄)
Még hiányos jogi ismereteim ellenére is tudom, hogy létezik az "ártatlanság vélelme" vagyis a bűnt a tettesre kell tudni bizonyítani. Ha rajta kaptak valahol, akkor azt kell bizonyítani, hogy a végzett cselekvés ott, az adott helyen, abban az időszakban tiltott volt. Feljelentést bárki bármiről tehet. Azt bizonyítani is tudni kell, különben Te is tehetsz feljelentést rágalmazásért. Ha bírságot kapsz, akkor a bűncselekmény bizonyított (lásd gyorshajtás vagy ittas vezetés esete)

geo szerkesztette 2022.01.03 21:07:53-kor.
2022.01.03 17:14:53 (21113.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: bigi @ 2022.01.03. 14:54:40


Dühítő olvasni amit írsz. Elveszi az ember kedvét.
Hogyan működik egy feljelentés? Elég hozzá a rendszámot tudnia az illetőnek vagy az kevés?
2022.01.03 14:54:40 (21112.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.03. 12:32:01


nos, engem az elmúlt évben 2x jelentettek fel, szabályos helyen voltunk mindkétszer. több autóval sem tábla, sem más nem volt kinnt, uton voltunk. mégis megállitás, igazoltatás, feljelentés. első esetben rendőrségi ügy volt, irtunk fellebbezést, többen is ugyanazt mondtuk, több kapitányságon is. A végén elengedték a büntit, "nem bizonyitható vétség" cimszóval. A második esetben a környezetvédelmi hatóságon voltunk feljelentve, itt rögtön 25.000.- kirottak, lehetett volna fellebbezni, biroságra járni, de a fellebbezés 10.000.-0 és ha elvesztjük a pert megnő a birság 100.000.- re + a birosági összegre. Olcsobb volt kifizetni a kirott büntit.
Na most van leirásunk hol és mit lehet, ki is van nyomtatva, minden autoban bennt van. Pont leszarták.
Itt az oldalon fennt van a pontos jogszabály, valamit hogyan kell értelmezni, de mint irtam, ez senkit sem érdekelt, hiába lobogtattuk.
itt van, nyomtasd ki, ha szerencséd van, ér valamit, ha nem, akkor nem: https://suzuki4x4.hu/userfiles/3/files/terepjaroval_a_termeszetben.pdf

Előzmény: osvath14 @ 2022.01.03. 12:32:01


2022.01.03 12:32:01 (21111.)
osvath14
(Tét)
Sziasztok! Szeretnék egy kis témázgatást elindítani a "hatósággal" szerzett tapasztalatainkról. Először elmesélem az enyémet. 🙂
31-én nap közben, szóval 10-14 óra között ( ez fontos mert tudtommal 15 órától van beírás jelenleg a vadászoknak) gurultunk egyet ketten egy Jimnyvel és egy Samuval. A túra végén a hülye ötletemre pont az erdészház melletti réten álltunk meg kicsit beszélgetni még. Rontott is ki hozzánk az Úr a Jimnyjével azon nyomban ahogy meglátott minket. Természetesen be nem mutatkozott igazolványt nem láttunk. Köszönni köszönt, felénk ez is ritka és normálisan is szólt hozzánk ami még ritkább sajnos. Kihangsúlyozta, hogy erdőn nem szabad "crossozni", s hogy ő fel szokta jelenteni akik így cselekszenek. Mondván tönkretesszük az utakat, meg bezzeg nem csináltatjuk. Kérdezte honnan jöttünk, rögtön kiderült ismerjük egymást. Ezután megnyugodott és elment. Most ha ismeretlen vagyok vajon tényleg feljelent minket? 😅 . Minden tiltó táblától illetve sorompótól mentes erdei utakon közelekedtünk nyugodt tempóval, semilyen védettséget nem élvező területen. Nem is értem mi bántotta igazából.
Szóval így jártunk legutóbb. Máshol is kötekszik mindenki vagy csak felénk? Aki úgy gondolja, mesélje el legyen szíves a hasonló élményeit. Úgy érzem nagy szükség lenne ebben a témában egy átfogó párbeszédre.
2021.12.15 18:41:06 (21110.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.12.14. 16:39:26


Ha elkopik amim van, én is erre a méretre fogok váltani. Emelésem van kb 8cm rugokkal, egyebekkel, most majd kap még 3cm-t a kaszni és a váz közé is.
2021.12.14 16:39:26 (21109.)
Petya#69
(Tószeg)

Előzmény: bigi @ 2021.12.13. 16:07:06



Nekem most is 235/70 r15 van alatt 😁
Azért emeltem a futóművön, hogy eggyel nagyobb méretű gumi beférjen vágás nélkül...

Köszi az infot!!!!
2021.12.13 16:07:06 (21108.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: Petya#69 @ 2021.12.13. 09:32:32


ha terepezni is szeretnél sárban is, meg közuton is használod, akkor inkább Ling long crosswindet vegyél. 215/75 r15, vagy 235/70r15, de ennél már vágni kell az első lökösböl keveset. elég régen használom, eddig ez a legjobb, probáltam mást is, higgyj nekem. ja és peremvédős, nem megy be a sár a felni és a gumi közé, és ez uj gumi, nem futozott. M+S négyévszakos.
2021.12.13 09:32:32 (21107.)
Petya#69
(Tószeg)


A Kumho KL71-ről van vkinek tapasztalata?
...nekem az lenne a kiszemeltem tavasszal.

Köszi
2021.12.07 05:05:59 (21106.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2021.12.06. 20:20:50


Ezt nem figyeltem meg hogy sípol :D Amúgy jó gumi, nem keményedik fel az anyaga meg tiz évesen is egész puha marad.
2021.12.06 20:20:50 (21105.)
papas
(Szeged)

Előzmény: bigi @ 2021.12.06. 08:57:43


Köszi az infot! Meglesem ezt a Linglongot!

Előzmény: Gee @ 2021.12.06. 05:10:30


Olyanom volt másik autón, vizes úton vadriasztó sípként üzemelt a 4 gumi, annyira visítottak :D
De azért köszi Neked is a tippet!
2021.12.06 08:57:43 (21104.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: papas @ 2021.12.05. 22:41:54


drága az insa turbó és sárban hajlamos oldalra csuszni, ezenkivül mivel ujrafutozott, gyakorlatilag kiegyensulyozhatatlan. én lecseréltem linglong crosswind-re és azóta még nem akadtam el, mivel peremvédős, a sár sem megy be a felni és a gumi közé. uj épitésü gumik, jol kiegyensulyozhatóak.

bigi szerkesztette 2021.12.06 08:59:16-kor.
2021.12.06 05:10:30 (21103.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2021.12.05. 22:41:54


Én télen bridgestone blizzakkal járok, igaz nem komoly terepen. Téli viszonyok között ez egy elég jó gumi tapasztalataim alapján. Persze mély sárba lehet hogy nem a megfelelő választás.
2021.12.05 22:41:54 (21102.)
papas
(Szeged)
Sziasztok!
Lehetséges, h gumit cserélnék. Jelenleg Dunlop Grandtrek AT3 van. Nem akadtam el vele, de figyelni kell nagyon, h hova mehetek be vele.
A kiszemeltek:
Insa turbo dakar és a Cordian OS-501. A minta kb ugyanaz.
Az insa ráadásul m+s, ami gondolom csak a keverékbe mutatkozik. Ár alapján az orosz csoda a befutó.
Melyiket érdemes megvenni?
2021.11.23 07:36:09 (21101.)
P.Misi
(Melbourne)

Előzmény: bigi @ 2021.11.20. 22:01:35


Magyar rendszamos mar 10 eve
2021.11.20 22:01:35 (21100.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: P.Misi @ 2021.11.19. 22:16:24


magyar rendszámos? Ha igen, sajna nem ér tul sokat, egy vadásznak talán, ha még angol rendszámos, addig ne vizsgáztasd, amig nem épited át balosra a kormányt. Akkor sokat fog érni. Meglévő magyar rendszámmal sajnos nem épitheted át.
2021.11.19 22:16:24 (21099.)
P.Misi
(Melbourne)
Sziasztok!

Gondolkodom a Jimny-m eladasan. 2002. evjarat. 10 eve van nalam
- folyamatoosan kezelve a rozsa problema
- teljesen uj fekek elol es hatul
- uj kuplung
- 4 uj lengescsillapito
- lokharito mogott csorlo
- 2 szett felni es gumi garnitura ( kumho es simex)
- 5cm pogacsas emeles
- jobb kormanyos
- igazi vadasz auto, karcok mindenhol

kb ennyi

Mi az amit el lehet kerni erte?

Udv

Misi
2021.10.25 09:49:09 (21098.)
bigi
(Dunakeszi)

Előzmény: geo @ 2021.10.24. 20:36:54


meg vagyunk vezetve, de nem kicsit. ugyanis 1db oceánjáró konténerszállitó hajó 1 honap alatt annyit szennyezi a légkört, mint egész európa összes gépjárműve 1 év alatt, és ha megnézed a hajo ils nyilvántartást, mely másodperc pontosan mutatja az összes hajo helyét célját indulását rakományát az egész földön, akkor a legszerényebb becslések szerint is látszik, h kb 100000 nagy hajo van uton, és megszámlálhatatlan kisebb. Repűlőkből is kb 100000 van fennt minden másodpercben. https://shipfinder.co/ itt talán jobban látszik: https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-0.4/centery:37.1/zoom:3

bigi szerkesztette 2021.10.25 09:52:25-kor.
2021.10.24 20:36:54 (21097.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: bigi @ 2021.10.23. 19:29:54


A "belső égésű motor" szóhasználattal a benzin/gázolaj üzemű motorokra gondoltam. Az elektromos áram használatát kikerülni nem lehet, de az akkumulátorokat ki lehet. A következő fél évszázadban is valószínű, hogy belső égésű - fúziós motorral fogunk közlekedni, amiben hidrogént fogunk égetni. Az igazi probléma a víz szétválasztásához szükséges energia környezetbarát előállítása, de a nagy okosok majd ezt is kitalálják, mint mindent eddig (Ausztriában már elkezdődött). Az akkumulátoros, töltős baromság pedig halva született ötlet. A nyolcadik emeleti ablakon át fogja a paraszt leereszteni a hosszabítót, hogy töltőre dugja a kocsit? Akkor már inkább egy cserélhető, dokkolós akku tálca kellene, amit a "kutakon" feltöltenek, mi meg csak cseréljük, mint a szódás üveget...radikális változás kell ide, az biztos, de nem az éghajlattal kellene kezdeni.