Felhasználók képei - LJ80HUN



Típus történet, illetve amit érdemes tudni:

1955 májusában a Japán Ipari és Kereskedelmi Minisztérium meghírdtte a nemzeti autóprogramot, melynek egyik központi eleme a kei jidosha, azaz az átlagember számára elérhető városi kisautó népszerűsítése volt. Az új törvény szerint a három méternél rövidebb, és legfeljebb 350 köbcentiméteres motorral hajtott négykerekű járművek adókedvezményt kaptak, és azok tulajdonosai különösebb papírmunka nélkül parkolhattak közterületen (megfelelő igazolás bírtokában lehetett parkolni az utcán!). A Land Rover és a Jeep típusainál jóval kisebb méretű járművet eredetileg a Hope Motor nevű vállalkozás kezdte feljeszteni. A Hopestar ON360-as mindössze 625 kilógrammot nyomott, és kéthengeres, kétütemű 360 köbcentis 21 lóerős Mitsubishi motor hajtotta. A jármű 1967-ben kapta meg a típusengedélyt, de a tervezés és gyártás előkészítés teljesen kimerítette a kis cég pénzügyi tartalékait. 1968-ban a jóval tőkeerősebb Suzuki felvásárolta a Hope Motort, és vele együtt az új miniterepjárót.
A Suzuki mérnökei teljesen áttervezték a Hopestart, kicserélték a motort sajátjukra, egy szintén kéthengeres, kétütemű 359 köbcentiméteres, 5500-as percenkénti fordulaton 24 lóerős, autómata olajadagolós egységre.
A fejlesztések miatt 1970-ben mutatták be az LJ azaz Light Jeep első típusát, az LJ10-est. A mérethatárok betartása miatt a pótkerék az utastérben kapott helyet, és csupán vászontetős kivitelben, nyitott karosszériával készült.
1972-ben jött a következő modell, az LJ20-as. A motort egy folyadékhűtésűre cserélték. A hengerszám és az ütemek száma maradt kettő, és a hengerűrtartalom is maradt 359 köbcenti, de a lóerők száma 28-ra duzzadt.
1974-ben az LJ sorozatot is a kei kategória megváltozott előírásaihoz igazították. Az LJ50-es már háromhengeres, 539 köbcentiméteres, 33 lóerős motorral készült, amivel az előd 72km/h-s végsebességét 97km/h-ra növelték. A pótkerék az autó hátuljára került, így nagyobb utastérrel gazdálkodhatott a tulajdonos.
Az eredeti LJ sorozat utolsó tagja az LJ80-as 1977-ben jelent meg. Az alvázat megerősítették, a nyomtávot 10 centivel növelték, de ami lényeges, hogy itt jelent meg a Suzuki első négyütemű motorja. A korszerű 797 köbcentiméteres, felülvezérelt, félgömb égésterű motor 41 lóerőt adott le. A váltó áttételezésének módosítása és a nyomatékos motor immár tökéletes terepjáróvá tette az LJ80-ast.

Az LJ szérai volt a Suzuki első exportautója.
 



Csömörön Minden a helyén! Trabi lent, LJ fent! felújítás Túra télen Régen egy messzi-messzi nagyvárosban... Indulásra várva.