Tesztek - Suzuki Jimny vs. Daihatsu Terios (Auto Express UK)



Az angliai Auto Express 10 4x4-es autót hasonlított össze. A teljes teszt megtalálható az Auto Express weboldalán, a minket érintő részét és az összefoglalást pedig itt olvashatjátok magyarul.

Pehelysúlyú bajnokok


Suzuki Jimny & Daihatsu Terios
Suzuki Jimny & Daihatsu Terios


Pöttömnyi méreteikkel és jó áraikkal ezek a kis 4x4-esek az off-road világ legfürgébbjei.
De méretük nagy előny lehet, mivel könnyebben elférnek az ágak között és a szűk helyen való megfordulás is könnyebb az ilyen kis járművekkel. Keskenyek, így gyakran meg kell küzdeniük a szélesebb 4x4-esek által vájt keréknyomokkal.

Suzuki Jimny
Suzuki Jimny


A Jimny nagyon otthon érzi magát igazán kemény körülmények között is, azt az érzést nyújtva, hogy mindegy milyen kemény is a terep, akkor is elpusztíthatatlan marad.
És ez jó, mert rövid tengelytávolságával – 330 mm-rel rövidebb, mint a Terios-é – és kemény felfüggesztésével a Suzuki átugorja az árkokat és sziklákat. Még az 1.3 literes 84 lóerős motor ellenére is a kis súly miatt nagyon jól tartja a lendületet.
Egy manuális kar segítségével választhatunk a kettő- illetve hosszú és felezett négykerékhajtás között, és a Suzuki jól kapaszkodik mindkét összkerékhajtásos fokozatban. Nincs ugyan elektronikusan vezérelt hegyről leereszkedő funkciója, de minden gond nélkül teljesíti a lejtőket motorfék segítségével felezőben.
Sík terepen a Jimny egyszerű karosszériája élvezetes autózást tesz lehetővé, bár belül minden kicsit szűkös és ódivatú.

Daihatsu Terios
Daihatsu Terios


Ezzel ellentétben a Terios sokkal modernebb. Míg a Jimny olyan, mint egy összement Defender, a Daihatsu inkább hasonlít egy városi autóból lett 4x4-esre. Az utastér kényelmes és a műszerfal az anyacég Toyota Yarisából való.
De hogyan viselkedik terepen? Meglepően jól. Nem teljesíti a Suzuki extrém terepszögeit, de még így is könnyedén elboldogul árkokban és sziklákon. Bár a felfüggesztésből hallatszó nyikorgás miatt az embernek olyan érzése támad, hogy a keményebb körülmények a Terios-t jobban megviselik, mint a Jimny-t.
Egyszerűen nem érződik olyan praktikusnak és elpusztíthatatlannak, mint a Jimny, bár az állandó összkerékhajtással és differenciálzárral jól kapaszkodik. A Terios nem olyan magabiztos meredek lejtőkön, mint a Jimny, de laza kavicsos talajon jobban megy és stabilabb fékezéskor, mint a Suzuki.
Míg a drágább Daihatsu egy modernebb utcai autó, addig kemény terepen a Jimny nyers báját nehéz figyelmen kívül hagyni.
Ezek a mikro 4x4-esek, a legkisebbek, legolcsóbbak és valószínűleg a legkülöncebbek a 12 autó közül, melyeket Langdale-be vittünk, kicsit furcsának tűnhetnek a masszív SUV-ok szerelmeseinek szemében. De mindenki arcára nagy mosolyt varázsoltak, aki vezette már őket terepen.

A teszt résztvevői
A teszt résztvevői


Eredmények


Suzuki Jimny
  1. Vízen átkelés 8/10
  2. Sár 9/10
  3. Fű 8/10
  4. Árok 7/10
  5. Szikla 6/10
  6. Kapaszkodás 9/10
  7. Ereszkedés 8/10
  8. Irányíthatóság 10/10
  9. Tartósság 7/10
  10. Szórakozás 9/10
Összesen 81/100

Daihatsu Terios
  1. Vízen átkelés 7/10
  2. Sár 6/10
  3. Fű 6/10
  4. Árok 6/10
  5. Szikla 4/10
  6. Kapaszkodás 6/10
  7. Ereszkedés 6/10
  8. Irányíthatóság 9/
  9. Tartósság 6/10
  10. Szórakozás 7/10
Összesen 63/100

És a többiek eredményei
  • Audi Q7 50/100
  • Land Rover Discovery 84/100
  • Hummer H3 82/100
  • Jeep Wrangler 70/100
  • Land Rover Freelander 72/100
  • Nissan X-Trail 67/100
  • Mitsubishi L200 57/100
  • Nissan Navara 65/100

Az autók paramétereit összehasonlító táblázat itt érhető el.

Fordította: kissefa
Szerkesztette: nyuszy