Technika - Jimny átalakítása kézi agykapcsolósra



Ha elég régóta vannak gondjaid a vákuumos agykapcsolóva, és az erről szóló cikkben leírtak sem jelentenek tartós megoldást, előbb-utóbb rá fogsz jönni, hogy az ezzel járó kellemetlenségek ellenére mégis inkább a kézi kapcsolót akarod :)

A jó hír, hogy nem kell spéci agykapcsolót szerezni, felhasználható az SJ/Samurai kapcsolója. A rossz hír, hogy nem minden variálás nélkül.

A vákuumos kapcsolót leszedve így néz ki az agy a Jimnyn:



Ahogy láthatod, a csapágyat rögzítő anyán lévő vákuumot vezető perem miatt a Samurai kapcsolója nem fekszik fel.
Kézenfekvő megoldásnak tűnhet eltávolítani ezt a peremet, hiszen többé nem lesz rá szükséged, ehhez viszont esztergályos fog kelleni.
Ha nem akarod ezt bántani, ülföldről beszerezhető egy távtartó erre a célra:



Alternatív megoldás (ezt még eddig sehol sem láttam leírva, ezért a saját kép - nyuszy) lehet az összkerékhajtás nélküli Jimnyből származó anya, ugyanis ahogy a képen látható, azon nincsen ilyen perem. Nem egy gyakori darab, de ha van, akkor talán ez a legolcsóbb megoldás.



Íme a Samurai kapcsolója:



Amikre feltétlenül szükséged lesz, azok a Samurai kapcsolójának csavarjaihoz tartozó speciális kúpos alátétek.



Attól függően, hogy milyen típusú kapcsolót szereztél be, valószínűleg lesz egy kis probléma a csavarokkal is, ugyanis a Samurai csavarjai túl rövidek, a Jimny csavarjai túl hosszúak lesznek.



A szerelés maga elég egyszerű.
Először is E10 méretű torx kulcs segítségével vedd le a Jimny vákuumos kapcsolóját.
Ha nem áll rendelkezésedre ilyen kulcs, akkor óvatosan egy tízes kiskrovával is megoldható.



Ezután ha van távtartód, kend be tömítőpasztával, hogy a víz ne juthasson be. Távtartó nélkül értelemszerűen az agyat és a kapcsolót kell bekenni.



Tedd őssze a kúpos alátéteket megfelelő hosszúságú csavarokkal.



A csavarokat nem árt bekenni vékonyan menetrögzítővel.



Ezután kapcsold a kapcsolót FREE állásba, és tedd fel a helyére, majd kézzel húzd meg a csavarokat, amennyire tudod.
Ezután vedd le a kapcsoló elejét, hogy hozzáférj szerszámmal a rögzítő csavarokhoz.



Körbe-körbe haladva húzd fixre a rögzítő csavarokat.



Tedd vissza a kapcsoló elejét, tömítőpaszta itt sem árt.



Mostantól nem kell azon izgulni, hogy vajon tényleg lesz-e összkerékhajtásod, amikor szükséged van rá, mert a kézi átkapcsolás biztosan működik.
Csak ne felejts el megállni és betekerni, mielőtt belemennél a sárba :)

Forrás, képek: Martin Lines - www.bigjimny.com
Fordítás, megjegyzések, módosítások: nyuszy - a szerző engedélyével
2010.09.24.