Technika - Dacia karburátor Samura



KELLÉKEK

Közbetét. Nem érdemes méregetni, így nincs hiba: a levett gyári karburátor alatt van egy betét, erre már nem lesz szükség, a rajta lévő tömítésre viszont igen, pont az kell a közbetét és a szívócsonk közé. Fel kell rajzolni egy papírra, a körvonalat, a 4 db rögzítő csavar furatát és a torok nagyobbik furatát.
Ugyanide kell a Dacia karburátor alsó, külön leszedhető körvonalát rajzolni úgy, hogy a torok
furata a mérvadó, továbbá a 2 db rögzítő csavar helyét.
Vigyázat! Itt láthatóvá válik, hogy a Dacia túl log a Samu körvonalán, a közbetét méretét e szerint kell növelni. Nem szükséges a körvonalat farigcsálni, sima téglatest is jó, elfér.



Így néz ki az, amit a neten árulnak. Ez az egyik megoldás: tőcsavarokkal. Én 10 mm-es danamidból csináltam, a tőcsavar helyett menetet vágtam bele, csavarral rögzítettem a Dacia karbit.

Szivató:
Bármelyik autóé jó lehet, ha elég a hossza. Illeszkedés miatt legjobb az eredeti Dacia. Tűzfalon át kell menni új lyukon, vagy valami más, meglévő mellett. (pl: elektromos kábel)



Gáz külső bovdentartó: Vagy minek nevezzeleg?
Az eredeti bovdenen nem kell csinálni semmit.
L alakú, 3-as vaslemezből hajlítottam, a közbetét 2 db csavarja tartja, arra kell figyelni, a formát úgy kell kialakítani, hogy a bovden belsővel egy síkban legyen.
A képen 1-el jelölve.

Visszahúzó rugó:
Mivel a vízcső a Dacia karburátorra csatlakozva útban van a gáz visszahúzó rugójának, ezért egy kart kellett kialakítani.
A képen 2-essel jelölve.



Kell még az, amit nem is tudom, minek nevezzem, legyen Dacia könyök idom, műanyagból, amiből csak ez lehet jó, teteje lapított, mert így is épp hogy elfér a lecsukott motorháztető alatt. Két típust toltak elém, a rövidebb nem jó, csak a hosszabb. 1100 ft volt az ára.
A képen 3-assal jelölve.



MUNKAMENET

Szakszerű leírással sajnos nem szolgálok, ha menet közben pontról pontra így haladtok, akkor úgy is találkoztok az itt esetleg érthetetlenül leírt ügyekkel, akkor bizonnyal érthetőbbé fog válni.



Szivató fülkébe vezetése.

Karburátor leszerelés. Eredeti alu közbetétről tömítés le, többi nem kell.

Közbetét rögzítése 4 csavarral tömítéssel, az akkumlátor oldaláról nézve a távolabbi kettő fejes csavar egyben lefogja a bovden külső tartóját.

Dacia karburátor rögzítése 2 csavarral, talptömítéssel.

Szivató bovden bekötés, minden adott, nem kell semmi.

Gázbovden. A külső bovdent az eredeti anyákkal rögzíteni az általunk elkészített lemezből készült tartón.

Gáz visszahúzó karocska.
A Dacia karburátoron, eredetileg is, a visszahúzó rugó csapjára a képeken látható módon azért kellett karocskát csinálni, mert ebben az esetben a rugó dörzsölgette volna vízcsövet. Egy hernyócsavarral van rögzítve. Erre esetleg lehet más megoldás is, szabadon választható saját ötlet alapján.


Csövezés adja magát, egy víz be, egy ki, egy vákum az elosztó fedél membránjától, üzemanyag cső.

Feleslegessé vált, az eredeti vékony vákum csövek ledugózása, én csavarral oldottam meg.

Könyökcső összehozása az eredetileg megmaradt légszűrőház gumijával: ld :kép



Az eredeti gumi végéből le kell vágni egy kb 2 cm-es darabot a kidomborított karikán, hisz akkor nagyobb a kezdeti átmérő. Be kell olajozni a gumit belülről, majd szerezni valakit, négykezesben, 2-3 Miatyánk elmormolása mellett előbb utóbb bekövetkezik a sikerélmény, és össze fognak csúszni. Ne felejtsétek a bilincset rögvest meghúzni, mert ha az kimarad, akkor a Miatyánkból több lesz.
A légszűrő házánál azért van nekem átmenetileg drót, mert az eredeti bilincset sos át kellet helyezni az előbb leírt helyre.

TOVÁBBI KÉPEK KOMMENTÁR NÉLKÜL









AMI MÉG JÓL JÖHET

Dacia könyökcső, karburátor, tömítések, bovdenek, minden egy helyen, nagyon rendes ember, csak ajánlani tudom.
Budapest 3 ker. Gyógyszergyár utca 17/a
Telefon: 30 9 491 459

Dacia kézikönyv:
<google.com>

Csak semmi izgalom, az egészet nem kell elolvasni, de megtalálható benne a karburátor beállítása meg úszószint is.


vascica