A hónap autója - 2013.05 - nyuszy Jimnyje



Nos, ez a cikk pedig úgy tűnik, kicsit sokáig volt talonban, mert az autó időközben új tulajdonoshoz került, de a lentebb leírtak ismeretében még így is érdekes lehet az írás.


 
Suzuki4x4.hu: Mióta van meg az autó, hogy került hozzád, miért pont ezt vetted?
nyuszy: 2006-ban vettem a Jimnyt, de előtte volt már Samuraiom. Hosszas vadászat volt, sok-sok fölösleges kilométerrel, mire végül tőlem 500 méterre megvettem ezt.
Akkoriban eléggé drága dolog volt még a Jimny, és a választék is kisebb volt. Ezt az autót az akkori viszonyokhoz képest egész jó áron tudtam megvenni, mivel nem volt igazán csili-vili, látszott rajta, hogy járt már terepen, de ez nekem inkább előny volt, mert az értéke ellenére nem vált vigyázós autóvá. 
 


 
S: Miért pont Suzuki? Miért pont Jimny?
n: A terepjárás nálam előbb kezdődött, mint hogy tudtam volna terepjárót venni magamnak. Személyautóval elmentünk igen beteg helyekre az erdőben, utólag mindig csodálkozok, hogy hogy sikerült ezt megoldanunk :)
Így aztán adta magát, hogy kellene valami, ami tényleg alkalmas az ilyesmire. A Suzuki onnan jött, hogy az ismeretségi körben vagy ez volt, vagy szovjet vasak, vagy sokkal drágább autók. Drágára nem volt keret, folyamatosan szerelni sem akartam, a rendszám fontos volt, így hát adta magát a Suzuki. Az első egy SJ410 volt, ezt váltotta a Jimny. Érdekes, hogy akkoriban még mindenki megpróbált lebeszélni a Jimnyről, kevesen voltak akkoriban tisztában a képességeivel. Én viszont olyan autót akartam, amivel lehet aszfalton is közlekedni, meg ha olyanom van, értelmes keretek között bárhol el lehet menni.
 

 
 
S: Mire használod az autót? Hobbi, munka vagy vegyesen?
n: Mindenre. A Jimny a fő autóm, ezzel járok naponta dolgozni, és volt pár év, amíg heti rendszerességgel tettem meg vele oda-vissza 300 km-es távokat. Régebben gyakorlatilag heti rendszerességgel mentünk el hétvégén az erdőbe kirándulni, mostanra idő hiányában ez jelentősen megritkult, volt olyan év, amikor érdemben alig két-három alkalommal sikerült elmenni autózni, de persze azért közelebbi földutakon így is folyamatosan megfordultam vele.
 

 
S: Miket módosítottál az autón?
n: Első körben MT gumikat kapott, mert a mi környékünkön eső esetén anélkül megmozdulni sem lehet terepen. Először Puma gumik voltak rajta, annak a tartóssága nem volt túl meggyőző, aztán kapott Fulda Tramp 4x4 Trac gumikat, ami nagyon tetszett, csak elkopott, és már nem gyártják, most pedig Kumho KL71-ek vannak rajta, ami szerintem a legjobb gyári MT gumi ebben a méretben. 
Mivel a gyári rugóutak nem túl nagyok a Jimnyben, ezért a kerekek utáni beruházás egy 2”-os Pro Comp emelőszett volt, amivel új távlatok nyíltak meg. 
Ezután az egyedi lökhárító következett, egy 9500-as csörlő és 18 centis kisegítő fényszórók felszerelésével egybekötve. A csörlő egy nagyon jó beruházás volt, onnantól elakadásnál nem kell szétgyilkolni az autót. Igazából én ennél több módosítást nem is tartok indokoltnak egy vegyes használatú autón.
 

 
S: Merre jártál eddig az autóval?
n: Annak idején alkalmasabb autóm nem lévén az ország minden részén jártam vele, sőt, egyszer még Olaszországban is voltam nyaralni, az mondjuk nem volt egy egyszerű túra, hazafelé 1500 km-t jöttem egyben. 
Terepjárási célzattal főleg a Bakonyt jártam be, de megfordultunk vele az országban erre-arra, kétszer még Erdélybe is sikerült eljutni vele.
 
S: Mennyire vagy megelégedve az autóval?
n: Teljes mértékben. A motor ereje az egyetlen, ami miatt a „nagyvasak” jobbak nála, egyébként meg bárhol elmegy. Mindezt úgy, hogy aszfalton is vállalható komfortot biztosít, és autópálya kivételével a dinamikus haladás sem probléma. Úgy mondanám, hogy ideális kompromisszum azoknak, akiknek kell menni aszfalton is sokat, de terepen sem szeretnének visszafordulni az első akadálynál. Persze csak akkor jó, ha nem szeretnénk rendszeresen kettőnél többen utazni vele.
 

S: Mik a további terveid? Vennél újra Jimnyt
?
n: Ha megint a 2006-os helyzetben lennék, feltétlenül egy Jimnyt választanék megint.
Mostanra viszont sajnos kinőttük az autót. Tudni kell, hogy ha messzebb megyünk, akkor a gyerekülés és a cuccok mellett még a kutyának is be kellene férnie, az meg eléggé reménytelen egy Jimnynél, sajnos.
Így jelenleg az a terv, hogy egy olcsóbb autót tartsak meg helyi mászkálásra és játékra, hosszabb távon pedig szeretnék valami 5 ajtós terepjárót, amivel messzebbre is el lehet indulni családostul.
Természetesen ezeket is márkahűen képzelem el :)

nyuszy ex-Jimnyjéről rengeteg további képet találhattok az autós blogjában.


Ha szeretnéd te is bemutatni az autódat, keress minket az info@suzuki4x4.hu címen!